KONA Process 134A DL 2014

KONA Process 134A DL 2014

יבואן : סלאלום www.slalom.co.il 
מחיר: 15,990


 
פעם מזמן ועל פי רוב, Kona היו האופניים של הילד הרע, חובב הגרביטציה שבחבורה. נדמה היה כי ה- Stabs , ה- Stinky וה- Coilair ניבנו סביב רוקרים מפלצתיים חרוטיי CNC והתאפיינו במבנה פשוט וחסון. לפני כשש שנים, אחד המהנדסים עבר הזיה מלאת כוונות טובות אשר הולידה את ה Magic Link אשר קישטו במשך כמה שנים בין השאר את דגמי ה- Carabra למיניהם. התעשתות מהירה נרשמה לפני שנתיים-שלוש עם יציאת ה- Satori (אופני "29 מוערכים) וסידרת ה- Process הראשונה של 2013, עדיין עם גלגלי 26. ב- 2014 עברה סדרת ה- Process עדכון משמעותי ושברה את הקונספציה שמהלך המתלה האחורי יכול לבוא רק בכפולות של חמש או עשר. סדרת ה Process השנה מורכבת  מה- 111, אופני 29 בעלי מהלך מתלה של 111 מ”מ ובגזרת ה- 27.5  נמצאים ה- 153 האגרסיביים וה- 134 שבמבחן. בשנת הדגם הקרובה Kona מפתיעים ומקימים לתחייה את גלגל ה-26 ומציעים אופני סלופסטייל עם גלגל ארכאי, כנראה שזה חזק מהם...
בדומה ל Foxy- של Mondraker אשר בחנו בגליון השני, ה-A DL 134 )Process DL = דה-לוקס, כמו בסובארו של פעם) הם נציגים של "דור גאומטרי" חדש, ארוך ונמוך יותר אשר נולד מן הזעזוע החיובי שהביאו עימן מהפכת הגלגל הבינוני ואופנת האנדורו אשר אילצו את המהנדסים לנטוש את מספרי הזהב של עידן העשרים ושש ולהביא למחלקות השיווק ולקהל צמא החידושים משהו אחר, נכון ורענן.





Highlights
  • גלגלי 27.5 עם מתלה ציר יחיד 134 מ"מ
  • צינור עליון ארוך (631 מ”מ) על סטם 40 בתצורה נמוכה
  • משולש אחורי קטן ומוצק בעל תומכות שרשרת קצרצרות (425 מ"מ)
  • זווית צינור ראש 68, זווית צינור כסא 74 מעלות.
  • צמד בולמי RockShox
  • משקל רטוב 14.1 קילוגרם (בתצורת 1X10)
    הנתונים הם למידה
    L
 



שלדת ה 134 היא מהנמוכות שבנמצא עם מרווח עמידה נדיב ביותר המאפשר עולמות חדשים של זוויות הטיה ומשחקי שיווי משקל עם הברכיים. כמו לאבותיהם הקדמונים לבית  Kona, גם לProcess-  רוקר מרשים ובולט למראה העומד במרכזו של מתלה אחורי מטיפוס faux-bar דחוס ומוצק בעל מייסבים מגודלים למשעי, המשודך לבולם Monarch RT בסיסי יחסית. שאר השלדה מתהדרת בפיצ'רים בלתי נמנעים כגון מיסבי היגוי  אינטגרליים, ציר אחורי בסטנדרט 142X12, חיווט פנימי מלא, הכנה למעביר קדמי בחיבור ישיר,  ועוד. הסכמה הגראפית תכולה ודינאמית על שחור מט.




 
 חלקים בולטים
בניית האופניים מאד עניינית ללא שום בלינג מיוחד. מזלג Revelation RL Solo Air בסיסי ואמין, גלגלי WTB על נאבות Shimano SLX בעלות מיסבים פתוחים, מערכת הנעה ובלימה ברמת SLX גם כן, צמיגי Maxxis Ardent ראויים ורב תכליתיים, מוט כיסא נשלט של KS משנתון ארכאי ואוכף נוח שבנוחים. ניכר כי הרציונל אשר עמד מאחורי אבזור זה היה שמירה על תג  מחיר סביר בלי להתפשר על פונקציונאליות שבילים מתקדמת. האופניים שבמבחן הוסבו לתצורת 1X10 ואובזרו בכידון רחב וכחול של Spank אשר החליף את זה הלא ממותג אך ברוחב זהה בן 760 מ"מ. יש לציין שלמעט סכמות צביעה שונות, ה DL134 של שנת 2014 זהים לאילו שיוצאים בימים אילו בשנתון החדש.
 (מפרט מלא באתר היצרן( 




על השביל
תנוחת הרכיבה ה"פאסיבית" על ה-134 דומה לזו של רוב אופני השבילים האחרים. ככה זה עם זווית מוט כיסא של 74 מעלות, כידון רחב ו-671 מ”מ של צינור עליון + סטם (למידה L). בסך הכל האופניים מטפסים בסדר גמור אולם נוטים לבלוע נתחים של 'מכות כוח' אסרטיביות. העברת מנוף ה-Monarch  האחורי למצב 'פתוח' חושף נטייה קשה של המתלה לייצר בובינג קצבי, אולם במצב הסגור העניינים חוזרים לשליטה.  תומכות הכיסא קצרצרות, עבות ובעלות פרופיל ריבועי מפותל. הן כה רחבות עד שפנים הקרסול מתחכך בהן תכופות בעת דיווש נמרץ, אך מצד שני, הן משדרות ומספקות קשיחות (צידית כמובן J) מרשימה.





הקסם האמיתי מתחיל כאשר מנתקים את העכוז מן האוכף, משחררים בחזרה את מנוף הדאמפינג האחורי למצב פתוח, נכנסים לעמידת מוצא ובוחרים סינגל שאוהב לאבד גובה. בהרבה זוגות אופניים אחרים הכניסה לעמידת המוצא ומציאת ה sweet-spot שבו המשקל מחולק נכון בין הגלגלים דורשים תשומת לב ותרגול. גאומטריית ה- 134 פשוט מביאה את הרוכב בצורה אינטואיטיבית למקום שבו הגלגל הקדמי מקבל את מנת הקילוגרמים הדרושה לו על מנת לספק אחיזה, ותומכות השרשרת הקצרות מספקות פידבק מובחן להסטות משקל אחורה. משהו בשילוב של עקומת הדחיסה של המתלה עם האופי הפרוגרסיבי של בולם האוויר האחורי לא מנגן בצורה מושלמת ונדרשו לא מעט ניסיונות להביא את הבולם לניצול מלוא המהלך (בשימוש סביר כמובן) תוך כדי משחקים בסאג שהתחילו בין 25% ל 30% (זאת אולי הסיבה שבחלק מהמבחנים המוקדמים שנערכו בניכר הותקן על ה 134 בולם ממשפחת השועליים) הגענו לסט אפ המושלם שבו ה-134מרגישים ומתנהגים כמו אופני מיני-DH חרישיים אשר נתנו ליהנות גם משריקת הרוח באוזניים וגם מאיוושת הצמיגים המחפשים אחיזה.







ובחזרה לחרטום. זווית צינור ראש בת 68 מעלות שומרת על היגוי חיי אך כהה מספיק על מנת לספק מעטפת ביטחון רחבה בגלישות תלולות. ה Revelation RL Solo Air בעל רגלי ה 32 הפגין קשיחות משביעת רצון וגם כאשר המהלך נוצל במלואו לא נרשמו טריקות או סיומת מכוערת. בולם קדמי זה מצויד בטכנולוגית Rapid Recovery והריבאונד שלו מחזיר את הבולם למצב עבודה במהירות ויעילות בצליחת סקשנים ארוכים ומשובשים. ומעולם אנו חייבים להודות ש- RockShox משחקים אותה עם המזלגות בשנים האחרונות.






 
סיכום
ה 134 הם אחד מהזוגות הכפיים יותר עליהם רכבתי בשנים האחרונות – הם זורחים בירידות מהירות, שומרים יפה על אינרציה בישורות ומטפסים בקלילות יחסית. אמנם הם אינם מתפארים באבזור קצה או משקל נוצה והמתלה איך לאמור, אינו שיא פסגת הטכנולוגיה אבל הוא אפליקציה סופר-מוצלחת של מתלה הציר היחיד המסורתי של היצרן. היתרון היחסי של ה 134 הוא ה-ג-א-ו-מ-ט-ר-י-ה. אבחנה דומה ניתן לשמוע מחכמי השבט של Bible of bike (חיקוי עלוב לחבורת ה we:dig שלנו) אשר הסכימו פה אחד ש The fit is so dialed וששאר היצרנים פשוט משוגעים אם הם לא יושבים ברגעים אילו ומעתיקים את המספרים של Kona לתוכנת ה- AutoCAD שלהם.






 
KONA    KONA Process    134   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם