Mac Mahone Fenris 650B


יבואן: סינגלמאניה
מחיר: 12,900 ₪ לאופניים במבחן
          3,700 ₪ לשלדה בלבד
 
השם Mac Mahone אינו שגור בפיהם של  מרבית רוכבי האופנים בעולם ובישראל ולמרות הניחוח הסקוטי הכבד הנודף ממנו, מדובר על מותג צרפתי/טיוואני אשר מציע מגוון רחב מאוד של שלדות, חלקים, ביגוד ומיגון. מטה החברה ומחלקת הפיתוח שלה יושבים בצרפת והייצור מתבסס על פסי ייצור קיימים במפעלים גדולים בטיוואן ומשם, באופן ישיר, מבצעת החברה את המיתוג, השיווק וההפצה של מוצריה. אם בגלל פז"מ או בגלל כוונת מכוון נראה ש Mac Mahone שומרים על האנונימיות שלהם בקנאות ואפילו חפרני המקלדת הכבדים שבינינו יתקשו למצוא מידע כלשהו עליהם. באתר הבית שלהם, מוצגים לראווה מגוון רחב מאוד של שלדות וחלקים שלא יביישו את השחקנים הגדולים ביותר בשוק, משלדות לכל דיסציפלינת שטח מקובלת מקרבון או אלומיניום, דרך מגוון חלקים עצום בשלל רמות ואפילו בולמים קדמיים.
Mac Mahone מיובאים ומיוצגים בארץ על ידי "סינגלמאניה" מקיבוץ העוגן אשר מסרו לידינו את ה Fenris 650B, אופנים זנב קשיח, עשויים קרבון ובעלי קוטר גלגל של 27.5 אינטש המיועדים לפי הגדרות היצרן לרכיבת AM לייט.
 



Highlights
  • שלדת זנב קשיח 27.5 עשויה קרבון
  • מהלך בולם קדמי מומלץ 100/120 מ"מ
  • חיווט פנימי
  • הכנה למוט אוכף מתכוונן
  • אורך צינור עליון 592 מ"מ
  • אורך תומכות שרשרת 435 מ"מ
  • זווית ראש 71 מעלות
  • זווית צינור כסא 73.5 מעלות
  • משקל שלדה 1434 גר'
 
 (*) הנתונים הם למידת לארג'
 
שלדת ה Fenris עשויה קרבון מקצה תומכת השרשרת ועד צינור הראש, היא בנויה בטכנולוגיית מונוקוק ללא תוספת חיזוקים חיצוניים בולטים ויכולה "ליפול" בקלות להגדרה של שלדת בוטיק, עם עיצוב מושקע, קווים נקיים, חיווט פנימי ולוק כללי של בן אצולה סקוטי. Mac Mahone לא מציעים אופניים שלמים אלא שלדות בלבד, "סינגלמאניה" כנציגם, מציעים את ה- Fenris כשלדה בלבד או כאופניים בנויים בתאמה אישית של כל חלק וחלק על פי טעמו של הרוכב בתמחור אטרקטיבי מאוד.

חלקים בולטים
האופניים כפי שהתקבלו למבחן מתבססים על קיט הלאקשורי הסטנדרטי אך הגמיש אותו מציע היבואן על ה- Fenris . הגלגלים בנויים מחישוקי AM מקרבון של המותג העונים לשם Argon אשר שוקלים 342 גר בלבד! על בסיס נאבות King 120 (קרויות כך על שם 120 התפיסות שלהן) גם הן של היצרן, ציר שחרור מהיר בקוטר 9 מ"מ וצליל יוקרתי ביותר המגיע מעולמו של קינג אחר, בוא נקרא לו קריס... (מבחן על הנאבות בגליון הקרוב). מערכת ההינע מבוססת על חלקי SRAM X0 המעולים (שעברו הסבה מתבקשת ל-1X10), על השיכוך הופקד בולם Rockshox SID XX מעולה עם מהלך של 100 מ"מ ומעצורי XO משלמים את חבילת חלקי הקונצרן האמריקאי על האופניים. את הצנרת ניתן לקבל מקרבון מלא או כתמהיל קרבון / אלומיניום כפי שאנו קיבלנו. את השלדה שמוגדרת כאמור כ-AM לייט ביקשנו לאבזר בצמיגים תואמים לכן העדפנו את ה-Onza Canis  המצוינים על פני צמיגי XC דקיקים.









 
 
על השביל
במהלך תקופת המבחן, לקחנו את האופנים לשתי סביבות רכיבה "טבעיות" (ע"פ הגדרת היצרן), רכיבות XC "טהורות" ו- AM "לייט". "על הנייר", אופני זנב קשיח מקרבון אמורים לזרוח במה שמוגדר XC ולככב מעט פחות  בשבילים עם ארומה טכנית, אך ב Fenris, באופן מפתיע, זה עבד בדיוק הפוך... ברכיבות XC טהורות האופנים לא בלטו או התעלו על אופני זנב קשיח אחרים מקרבון עליהם רכבנו, הם הפגינו ביצועים סבירים אך לא יותר מכך. מנגד, ברכיבות בהן השטח אתגר מעט את הרוכב, ה-Fenris זרחו ונתנו לנו מעטפת ביטחון רחבה ביותר ביחס לקטגוריה. מבט על נתוני הגיאומטריה יכול להסביר זאת: ה-Fenris הם אופנים מאוד קצרים ביחס למידתם, עבור מידת Large (המידה שנבחנה), האורך האפקטיבי של הצינור העליון עמד על 595 מ"מ בלבד, מאופני XC במידה זו היינו מצפים לאורך של 620 מ"מ לפחות. לרוכב החובב הבדל זה נשמע זניח אך ההשפעה שלו על טיב ואופי הרכיבה הוא רב מאוד. אורך הצינור העליון משפיע כמובן על שאר הגיאומטריה של האופנים והתחושה ברכיבה על ה Fenris  היא של אופנים ז"ק חובבי שבילים ולא אופני XC סגפניים.
למרות שה-Fenris בנויים משלדת קרבון וקיט על, אי אפשר לומר שהם הפגינו ביצועי על בעליות, יחסית לשלדות קרבון אחרות עליהן רכבנו ה- Fenris מרגישה "רכה" ומשככת למדי, יתכן שרוכבים תחרותיים ימצאו אותה לא קשיחה מספיק,  אך מי שלא עומד באופן קבוע בקו הזינוק, ימצא ברכותה דווקא יתרון מאחר והיא נוחה מאוד לתקיפות סופ"ש ויותר מכך. במרבית רכיבות ה- XC שעשינו עם האופניים, הם היו בני לוויה מצוינים, אפשרו לנו לחרוג מחוקי הז'אנר ולתת בראש בסינגלים שלאו דווקא עונים להגדרה של XC. יכולת העברת הכח המושלמת של ה X0 וצמיגי ה Onza Canis המצוינים סיפקו את מהירות הגלגול שהאופניים דרשו ושמרו עלינו בסיבובים מבלי לאבד את האחיזה בקרקע. הגיאומטריה הקצרה דוחפת את הרוכב להיכנס מהר וחזק יותר לסיבובים ובגלל שמדובר על אופני ז"ק, מלוא המומנט נותר גם ביציאה מהם. כאמור, ה-Fenris  הם אופנים קצרים אשר מספקים הנאה גדולה בירידות. זווית ראש של 71 מעלות וזווית כסא של 73.5 מעלות מספקים איזון מעולה ליחס ירידות/עליות לאופניים מסוג זה, הוסיפו לכך את הבולם המעולה של Rockshox בגרסת העל שלו (XX) ויש לכם כאן מכונה שתמקסם את ההנאה מהסינגלים בהם תרכבו. בשימוש אינטנסיבי במעצורים, ייתכן ותתקלו ב"מחלת הילדות" של SRAM - קולות חריקה מעצבנים, אך הם לא מורידים במאום בכוח העצירה והמודולציה המעולה שלהם.


 
 
סיכום
 
ה-Fenris הם לא הכתובת עבור רוכב המחפש אופני XC  טהורים, רוכב מסוג זה יעדיף ככל הנראה אופני 29 אינטש עם גיאומטריה "סטנדרטית" לקטגוריה. יחד עם זאת, רוכב המעוניין בזוג שני אקזוטי או בזוג ראשון שישמש גם לרכיבות XC ולגם לרכיבות שבילים, ימצא את ה-Fenris כבחירה מצוינת. תוסיפו לכך תג מחיר יותר מנוח (שלא לומר זול למדי) ביחס לשלדה ולקיט החלקים המוצע ותקבלו עסקה שיהיה לכם קשה מאוד למצוא במקומות אחרים.

 

 

גלריה

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם