Cube Stereo 120 Super HPC Race 29

Cube Stereo 120 Super HPC Race 29

יבואן : בייק אקספרס, www.cube.eu  Cube Bikes IL
מחיר האופניים במבחן: 21,900  ₪




האומה הגרמנית מפורסמת בדברים רבים, חלקם טובים יותר וחלקם פחות, אבל על איכות ההנדסה ומהנדסים הגרמניים אין כל ויכוח, בוודאי לא בתחומים כמו תעשיית הרכב, שם מרצדס, במוו וקונצרן פולקסווגן הם שם נרדף לאיכות, אמינות וחדשנות הנדסית כבר עשרות רבות של שנים.
קיוב הוא אחד ממותגי האופניים הגרמניים המובילים, בניגוד למותגים גרמניים אחרים, אנשי השיווק של יצרן זה לא מסתפקים בשוק המקומי (העצום) שלהם ומשווקים את ליין האופניים האינסופי שלהם (באמת אינסופי, כנסו לאתר שלהם) ברחבי אירופה והעולם, בכלל זאת גם את אי השפיות\השגעון (מחק את המיותר) שלנו במזרח התיכון, מבייק אקספרס היבואן החדש של קיוב בארץ קיבלנו את ה Stereo 120 Super HPC Race 29, השם הארוך הוא מחויב המציאות במקרה זה על מנת להבדיל את הדגם הזה מעשרים ושישה (!!) דגמי הסטריאו השונים, בעלי מגוון סטנדרטים של גלגל, מהלכי מתלה שונים וכמובן מפרטים שונים ומשונים.





ה- Stereo 120 הינם האופניים ה"עדינים" יותר בליין הזה ומוגדרים כאופני מרתון ארוכי מהלך או אופני שבילים קלים ויעילים. האופניים "מהונדסים" להפליא ונראים כמלאכת מחשבת של הנדסה מודרנית, עם שלדת קרבון מלאה ויפייפיה המשלבת את כל התקנים העדכניים ביותר בתחום כולל הובלה מלאה של הכבלים בתוך השלדה. בשילוב מערכת XT מלאה של שימנו ובולמי פוקס החבילה של קיוב נראית כמעט מושלמת, אבל הניסיון שלנו מראה שמפרטים וגיאומטריות על הנייר לא תמיד משקפים את המציאות, לכן יצאנו לשבילים מוריקים ומהודקים של נובמבר ודצמבר (לא ממש היה צריך להכריח אותנו ) כדי לבדוק אם המהנדסים הגרמניים של קיוב סיפקו את הסחורה.






 
Highlights
  • שלדת קרבון מלאה (כולל הלינק)
  • מתלה FSR המייצר 120 מ"מ מהלך  
  • סט מערכות Shimano XT מלא
  • זווית צינור ראש 69 מעלות
  • זווית צינור כסא 74.5 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 452 מ"מ
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים – 12.1 ק"ג
 (*) הנתונים הם למידת מדיום


השלדה של הקיוב היא "בית ספר" להנדסה ועיצוב מוצר, קווים נקיים וגימור מהוקצע במיוחד של הקרבון מפיקים שלדה ואופניים יפים באופן קיצוני, עם סכימת הצבעים המוצלחת מאוד לטעמנו, זהו אחד מהזוגות המוצלחים ביותר וויזואלית שראינו לאחרונה. הקיוב מתבססים על מתלה ארבע זרועות אמתי עם הורסט לינק (FSR), גם חולית הנדנדה של המתלה עשויה מקרבון מלא לתוספת קשיחות וחיסכון משקל. ובהקשר זה, אחת מנקודות התורפה היחידות של הקיוב קשורה ללינק הזה, הקינמטיקה של המתלה מספקת מהלך לינארי מאוד, לטעמנו לינארי מדי,  מה שגורם לסגירות מהלך תכופות ואלימות ברכיבה טכנית אגרסיבית.





חלקים בולטים
מעבר לשילדה המרשימה במיוחד של הקיוב, הם מצוידים בחבילת אבזור משובחת. החל מבולמי פוקס עם 32 מסדרת ה CTD FITהגבוהה של היצרן מלפנים, סה"כ בולם טוב מאוד אך לאחר המבחן שלנו על ה-36 החדש ובולמים מתקדמים של חברות אחרות, יש לנו תחושה שהגיעה העת שפוקס יתמקדו בשיפור הביצועים של סדרת ה-32 המתיישנת שלהם.
חבילת ההינע והמעצורים על טהרת שימאנו XT, בחירה מצוינת לטעמנו, בנוסף לביצועים כמעט ללא דופי האיכות והאמינות של סדרת ה XT מספקת תמורה נהדרת לכסף. השינוי היחידי שהיינו מבצעים כאן הוא פירוק של פלטה או שתיים משלושת הפלטות הקידמיות, אולי לטיפוס במדרונות של גרמיש פרטן קירכן נדרשים כל כך הרבה הילוכים, אבל בשביל לטפס לצומת פישר אפשר להסתפק בפחות ולחסוך משקל רב.







סט הגלגלים של DT סיפק אף הוא את הסחורה, החישוקים מעט צרים ומשודכים לנאבות 28 שפיצים בלבד, אך לא נתקלנו בבעיות במהלך תקופת המבחן בגזרה זאת, צמיגי הנובי ניק החדשים מהווים שיפור מסוים על גרסאות העבר הזכורות לנו כסכנת נפשות אמיתית בתנאי הקרקע הארצישראליים, אך עדיין לא יהיו הבחירה הראשונה שלנו לצמיגים לאופניים שבילים.
הסטם והכידון של Syntace קלים ואיכותיים מאוד, את הסטם החלפנו בקצר יותר, אך כידון הקרבון ברוחב 740 מ"מ מצוין ונוח מאוד לרכיבה.






על השביל
קיבלנו את הקיוב בתקופה מושלמת לרכיבה, היערות כבר ירוקים, השבילים כבר מהודקים ומספקים כמויות אחיזה כמעט בלתי חוקיות. לקח לנו רכיבה אחת בלבד כדי להגיע לתנוחת רכיבה כמעט מושלמת על ה- Stereo, הישיבה טבעית וניטראלית מאוד והצלחנו לכוונן בקלות את על מכלולי השליטה והאוכף כדי להגיע לנוחות מירבית.
כיאה לאופני 29 קצרי מהלך (יחסית) וקלים מאוד הקיוב מטפסים בצורה מעוררת השתאות. למרות תקופת שפל יחסית  בכושרו הגופני של כותב שורות אלו, במהלך תקופת המבחן על ה- Stereo נרשמו תוצאות יוצאות דופן בעליות כמו גם כמה רכיבות ארוכות מהרגיל (מה שמעיד על כך שהרוכב נותר "טרי" מהרגיל בזכות האופניים), הפרט היחידי שמעט העיב על "שמחת" הטיפוס הוא תחושת נדנוד מעט מוגזמת מהמתלה האחורי, הדבר נפתר בעזרת ידית ה CTD  של הבולם האחורי, אך יש לקחת בחשבון שתמצאו עצמכם על מצב Trail בכל עלייה ולעיתים גם במצב Climb.






בסינגלים מתונים וזורמים יחסית (בירידה ובעליה) הקיוב זורחים, זה השטח החביב עליהם ביותר, ומרגע שהצלחנו להביא אותם למהירות שיוט גבוהה, גלגלי ה-29, הגיאומטריה המוצלחת של המהנדסים הגרמנים והמשקל הנמוך (מאוד) של האופניים עשו את השאר. ישנם כמה שבילים ספציפיים בבן שמן שנדמה כאילו ה- Stereo נתפרו בדיוק למידותיהם.
כאשר השטח הופך טכני ואלים יותר נחשפות חולשות הקוביה הגרמנית, המתלה הלינארי מדי, יחד עם תומכות שרשרת ארוכות, גרמו לנו להרגיש שאלו אופניים שמעדיפים פחות להשתולל ולשחק בפראות על השביל. בקטעים אלו חווינו סגירות מהלך תכופות מהרגיל, גם במכשולים קטנים מהצפוי, אלו כמעט תמיד לוו בהצלפות שרשרת ושאר רעשים שלא הוסיפו לתחושת הבטחון שלנו. הסיבובים בתוך השבילים הצפופים והטכניים דרשו עבודת גוף מאומצת מהרגיל והתחושה הכללית הייתה שהאופניים מעדיפים סיבובים מהירים בעלי רדיוס רחב יותר.



 
סיכום
ה- Stereo הם אופניים מרשימים מאוד וויזואלית, הנדסית ומבחינת עיצוב מוצר ובחירת המפרט. אלו אופני מרתון \ שבילים מצוינים וקלים מאוד, כאלה שיתאימו יותר בעיקר לרוכבים המעדיפים סינגלים זורמים וחלקים ופחות יתאימו לרוכבים המחפשים את הצד האגרסיבי יותר של הז'אנר. אם רכיבות נפח ארוכות מתובלות בסינגלים זורמים מהצד הפחות אגרסיבי של הסקאלה הם הלחם והחמאה שלכם, ה- Stereo של קיוב יהוו בן לוויה איכותי ומהנה במיוחד בשבילכם.



  

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם