בולם X Fusion trace rl2 29

X Fusion trace rl2 29
יבואן: רן אופן www.ranofun.co.il
מחיר: 2400 ₪ לבולם 140 מ"מ
        2200 ₪ לבולם 120 מ"מ



שוק הבולמים בכלל והמזלגות בפרט נשלט בעולם באופן כמעט מוחלט על ידי שני יצרנים מרכזיים על אף העובדה שישנם עוד כמה שחקנים מאוד ותיקים ומשמעותיים בתחום זה.  רוב הסיכויים ש- X Fusion  הוא לא אחד מהשמות ראשונים שיעלו ברשימת המעומדים בקרב אלו שמתכוונים לרכוש בולם קדמי חדש, למרות זאת מדובר על יצרן טיוואני כלל לא קטן שבשנים האחרונות משחק יפה במגרש של הגדולים ומנפיק מוצרים חדשניים אשר זוכים לביקורות נלהבות ממשתמשים בעולם. למרות שהעולם התחיל להפנים את הנוכחות שלו הן בגלל איכות מוצריו והן בגלל חוזי ספינסור (לא בטוחים מה בא קודם)עם מספר רוכבים מובילים, בביצה המקומית שלנו נראה שיש התעלמות כמעט מוחלטת מהמותג שמיוצג כאן כבר כמה שנים. מרן-אופן היבואן המקומי קיבלנו למבחן את ה-Trace RL2, בולם 29 עב רגליים לישומים אגרסיביים.



נתונים טכניים :
סטנדרט גלגל: "29
מהלך: 140 מ"מ
רגליים פנימיות: 34 מ"מ בציפוי מגנזיום
משקל: 1917 גרם
קפיץ: אויר
סטירר: טפרד
כיוונים: עומס קפיץ אויר, ריבאונד, נעילה
ציר: 15 מ"מ שיחרור מהיר


ה- Trace מאפשר כיול חיצוני של לחץ האויר והריבאונד בלבד, הוא מגיע מהמפעל עם כיוון קומפרשיין וסף פלטפורמה קבועים. חלק מהשירות של היבואן המקומי במעמד הרכישה או מעט לפניה הוא כיול פנימי של הבולם למשקלו וסגננו הרוכב ע"י אסף אנגל משיפ מעבדת בולמים, ממש קסטומיזציה אישית וחד פעמית לסגנון הרכיבה.

 





בשימוש:
כיאה ליעודו, הבולם הורכב על סנטה קרוז Tallboy LT עם מהלך מתלה של 135 מ"מ ונבחן תוך כדי השתדלות להתעלם מתפיסות העבר שלנו על החברה, לאורך תקופה של כשלושה חודשים ברכיבות מגוונות ואינטנסיביות, מרכיבת שבילים זורמות, דרך מסלולים טכניים ואלימים ועד הקפצות במסלולי DH מקומיים. יחסית לבולמים האחרים בשוק היושבים על אותו סגמנט ה- Trace כאמור כמעט חף מכיוונים לטוב ולרע, פרט ללחץ אויר ראשוני וריבאונד אין כל אפשרות לכיולים חיצוניים נוספים. לנו ההתאמה של אסף משיפ התאימה כמו כפפה ליד ולא חיפשנו בשום שלב במבחן חוגת כיוון כלשהי לשפר את הביצועים. כבר ממבחן  הדחיסה בחניה שעל פי נקבעו לא מעט גורלות בהיסטוריית האופניים המקומית, הבולם נתן סימנים של חווית מבחן טובה שעומדת להתרחש עלינו, לשמחתנו זה המשיך כך גם במבחן השביל. העבודה של הבולם חלקה מאוד לאורך כל המהלך, ללא מדרגות וללא כל דביקות כלל. מחד הוא מאוד יציב לתנועות פידול ולא צולל כלל בקטעים טכניים קיצוניים ומאידך הוא פלאשי ומשכך באופן מופלא את ה"קטנות" שמפילות בולם אחר בולם כבר שנים.  ככול שהמהירות והאינטנסיביות של השביל גדלה, כך גדלה גם יכולת הבליעה והשיכוך של הבולם. הוא אומנם בעל רגלי 34 מ"מ פחות אופנתית מ-35 או 36 מ"מ, אך הוא יציב וקשיח דיו, יחד עם יכולת הבליעה וה"העלמה" שלו הוא השרה ביטחון רב שאפשר לנו לדחוף את האופנים ואת עצמנו  לקווים המורכבים והקשים ביותר ללא כל חשש. גם לאחר שלושה חודשי מבחן אינטנסיבי בתנאי הפודרה של סוף הקיץ לא הרגשנו כל ירידה בביצועי הבולם ועל כך יבורך...






סיכום:
הוא אולי פחות סקסי, אבל הוא קל, הוא קשיח, הוא מגיע עם שירות קאסטום של שיפ מעבדת בולמים, הוא מרגיש ומתפקד מעולה בכל מצב לא פחות טוב מהמתחרים האופנתיים שלו, הוא עולה כמחצית ממתחריו, והוא אחת ההפתעות הנעימות ביותר שלנו בשנים האחרונות .
יותר: קשיחות, משקל, עבודת שיכוך מעולה ,מחיר, מחיר, מחיר
פחות: כיול חיצוני בסיסי בלבד  

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם