סיבוב בברם

טכניקות רכיבה להמונים
סיבוב בברם

צילום ועריכה: דותן הלוי
רוכב ומדריך: בן קדמי







רכיבה על אופניים בשטח היא פעולה הרבה פחות טריוויאלית מאשר סיבוב פדלים. השטח טומן בחובו שלל אתגרים איתם רוכבי אופניים נדרשים להתמודד. הדרכים להתמודדות הן רבות ומגוונות, כל אחד על פי אופיו, תפיסת עולמו ומעל הכל כישוריו האישיים. לסדרת כתבות מצולמות בנושא טכניקות רכיבה נכונה, רתמנו למענכם את מיטב מדריכי הרכיבה הטכנית בישראל לסדנת רכיבה פרטית. בהתייעצות עם המגה "מאסטרים" בחרנו להביא לכם מספר טיפים לשיפור הזרימה, היכולת הטכנית, ההנאה והסטייל שלכם ברכיבה. 


אחרי שחידדתם את מיומנות קפיצת הארנב שלכם, אנא פנו מספר דקות לשיפור טכניקת סיבוב הברם שלכם. ברם אליבא דה שושן (אבן): "קפל קרקע המתרומם מפני השטח בזווית של עד 90 מעלות ויוצר סיבוב בצורתו". תכלס, סיבוב בעל דופן חיצונית מוגבהת אשר מאפשר לפתח מקסימום אחיזה בתוך הסיבוב. לשיטתנו, על מנת ללמוד את האלמנט יש צורך לבאר את חוקי הפיסיקה על מנת למנף אותם לטובתנו בצורה הטובה והיעילה ביותר. כל אחד יודע אפילו את/ אתה שמצרך הבסיס החשוב ביותר ברכיבה הוא האחיזה, כל שכן בסיבוב. ההנחה אומרת כי את מקסימום האחיזה נשיג כאשר נוריד את משקל הגוף בניצב לכוח הנגדי (90 מעלות) שלרוב יגיע מלמטה. (לרוב...) במהלך הרכיבה אנו עושים זאת רוב הזמן כי אנחנו נמצאים בניצב לקרקע, שכבר סוכם שהיא מהווה את הכוח הנגדי (רוב הזמן אצל רוב הרוכבים...). בברם דופן הסיבוב מהווה את הכוח הנגדי לכן אנו שואפים לשמור על פוזיציה ניצבת לו רוב הזמן.







 
 

בן הבעלים והמדריך הראשי של "בן קדמי הדרכות רכיבה טכניות" הוא מותיקי מדריכי הרכיבה מארץ. הוא מנהל אורח חיים סמי סמי מקצועני של מתחרה XC, מתחרה אנדורו, מתחרה DH בדימוס ותופר מרחקים לא שפויים בתחרויות מגה בייקפאינג. בשאר הזמן הוא מדריך קבוצות ובודדים בטכניקת רכיבה מתקדמות בשילוב דמיון מודרך.
www.bkedmy.com
https://www.facebook.com/bkedmy?pnref=lhc