Niner S.I.R


לכל SIR יש מכסה...
יבואן: ניינר ישראל בשיתוף  Recycles
מחיר: שלדה באתר Recycles- 4075 ₪
          מזלג קרבון RDO- 2999 ₪
          מחיר האופניים במבחן- 17,100
 
חכו רגע, אל תדפדפו לכתבה הבאה!... אז מה אם אתם חושבים שכל אלה שרוכבים על סינגל ספיד ריג'יד אינם בריאים בנפשם, תנו צ'אנס...
 


לשבור את המיתוס
 
יש לי יסוד סביר להניח שכל אחד ואחת מכם נתקל לפחות פעם אחת במישהו שרכוב על אופני זנב קשיח שאין מותקנת עליהם מערכת הילוכים ובקדמתם ניצב בגאון מזלג קשיח ללא שיכוך, אני גם מניח שכמו רוב האנשים תגובתכם נעה על המשרעת הזו של בין רחמים על האומלל שסובל כל כך לבין הערצה לגיבור ש.. אההה... סובל כל כך.. יהיו לא מעט קולגות שודאי יכעסו על שאני מנתץ כל כך הרבה מיתוסים והורס להם את ההילה ההירואית עליה הם נישאים בגאון אבל תשמעו ממני, רכיבה על אופניים נטולי שיכוך כלשהו והילוך משום סוג (להלן יקראו סס"ר) הנה חוויה שלא רק שאינה שמורה לחזקים \ צעירים \ שאינם שעירים אלא שהיא אף מהנה ומתגמלת בצורה שלא תמצאו בשום זוג אופניים אחר.
 
אין ספק שיש רכיבה על סס"ר כמה אספקטים כמעט מדיטטיביים. מאחר ונפטרנו מן הצורך להתעסק בהילוכים ובהיעדר כל סוג של שיכוך מרכז הכובד התודעתי מתפנה לעסוק ברכיבה טהורה...  ריכוז הוא שם המשחק... הריכוז הזה, בשימור המומנטום, בקצב הנשימה, בתכנון המאמץ הנדרש מהשרירים עבור כל קטע במסלול, בתנוחת הגוף בכל רגע נתון והתאמת כל אלה לכל תלולית, עליה, סלע או אלמנט בשטח הם שיוצרים חוויה מתמשכת של שליטה ופיקים של אושר צרוף כשהתגברת על עוד קיר" שנראה בלתי אפשרי ופיצחת עוד מעבר טכני. הפשטות הספרטנית הזו משחררת את "חדי ההילוך נטולי השיכוך" מעבותות הטכנולוגיה הסבוכות ויוצרת מיזוג מלא של הרוכב עם אופניו עד כי יהפכו לגוף אחד הפועם וזורם באחידות מופלאה.
 
קטונתי מלנסות לשכנע אתכם לוותר על תפנוקי השיכוך והעברת ההילוך וכמו כל דבר אחר בחיים זה כנראה עניין של העדפות אך הרשו לי להמליץ לכם לנסות, ולו פעם אחת, לרכוב על סוג כזה של אופניים, אותי זה תפס, אולי גם אתם תתמכרו...
 
ואם בהתמכרויות עסקינן, הרי שה- Niner S.I.R הם סם קשה...
ועכשיו למבחן שלשמו התכנסנו...
 
אני מת על ספציאליסטים, אלה שבחרו להם תחום והם מתרכזים בו, לומדים אותו לפני ולפנים ומבלי לקרוץ לצדדים הם משכללים וממרקים אותו לכדי שלמות - כאלה הם החברה מ-Niner...
חברת Niner הוקמה בשנת 2007 בתקופה בה "הגלגלים הגדולים" עדיין נחשבו לסוג של ילד חורג אך בניגוד לרוב חברות האופניים שעמדו על הגדה וחששו לטבול את בהונותיהם במים, החבר'ה מ  Niner דפקו קפיצת ראש לתוך הזרם ושחו הרחק קדימה תוך אמונה שלמה ש 29, ולא 42, היא התשובה לחיים, ליקום ולהכל... בראיה לאחור נושאי הבשורה בהחלט יכולים לטפוח לעצמם על השכם ואם לשפוט לפי כמות אופני ה 29 שמסתובבים בשבילים הרי שלא מדובר בטרנד חולף כפי שהעריכו רבים והעשרים ותשעאים הם כאן להישאר על אפו וחמתו של ה 27.5.
 
ישמע הדבר מוזר ככל שישמע, נדמה כאילו אופני הסינגל ספיד והגלגלים הגדולים נולדו זה לזה ואין ספק שהופעתו של הקוטר החדש יצר מהפכה נפרדת בדיסציפלינת הרכיבה הזו ולכן אך טבעי הדבר שחברה שחרטה על דגלה את המספר 29, תציע גם זוג אופני סינגל ספיד ייעודיים אשר נושאים בגאון את כל הסממנים המובהקים של הז'אנר. כאילו הם ה S.I.R.
אם תשאלו את המכורים הכבדים, סביר שתהיה תמימות דעים כמעט מוחלטת על כך ששלדת סינגל ספיד אמיתית וטהורה צריכה להיות עשויה ברזל. הדעות בקהילה עדיין חלוקות בדבר השאלה האם קביעה זו מקורה ברצון לשמור על טוהר הגזע וכדי לקדש את השורשים ההיסטוריים של הרכיבה על אופני הילוך בודד הנעוצים אי שם בתקופה בה כמה משיגנעס לקחו את הקרוזרים שלהם, הפשיטו אותם מהכנפיים והפעמונים ויצאו לדהור בירידות ההרריות של קליפורניה כדי להוכיח מי יכול להגיע הכי מהר למטה אחרי ששתה שישיית בירה או שברזל הוא באמת ה-דבר. אליבא ד- עכוזי הפרטי ברזל אכן מרגיש הכי נעים וזה אומר: קשיח מספיק כדי לתרגם את דחיפות הרגליים לתזוזה יעילה קדימה וגמיש מספיק כדי לא להעיף את הסתימות בשיניים.


 
Highlights
 
שלדת כרומולי מצינורות ריינולדס
 זווית ראש 70.3 (עם בולם 100 מ"מ)
 אורך תומכות שרשרת 440 מ"מ
 ציר מרכזי אקצנטרי
תושבת מתחלפת למעביר אחורי או סינגל ספיד
 צינור ראש Taperd
 ציר אחורי 142X12
 משקל שלדה (למידה M) 2.04 ק"ג
 
 
שלדה, בניה וחלקים בולטים
 
קצת מצחיק לדבר על חלקים באופניים ש.. אממממ.. אין בהם כמעט חלקים, אבל בכל זאת בואו נתחיל..
 
עם שם מחייב כמו S.I.R (Steel Is Real) האופניים הללו בנויים מצינורות רינולדס 853 שנחשבים לטובים מסוגם אשר עובו וחוזקו רק במקומות הדרושים ויצרו שלדה עמידה וקלה. היופי כיידוע, הוא בעיני המתבונן, אבל לא היה כמעט רוכב שלא החמיא למבנה המשולשים הפשוט והקלאסי, לגימורים המוקפדים ולצבע. אך Niner לא הסתפקו רק ביופי ולקחו את השלדה הזו קדימה עם כמה מאפיינים שהופכים את האופניים למיוחדים במינם: בלב השלדה פועם ציר אקסצנטרי (EBB) שמעבר להיותו ה-דרך לשימור מתח שרשרת בסינגל ספיד, מהווה גם יתרון אדיר בכך שהוא הופך את השלדה לוורסטילית ומתאימה עבור כל סגנון בניה ובנוסף מאפשר לרוכב לשנות את הגיאומטריה של האופניים ע"י קביעת מיקום ה BB. אם לא די בכך, הרי שבנוסף בחרו לאבזר את השלדה בציר אחורי מעובה (142X12) ובצינור ראש בעל קוטר משתנה (tapered head tube(. והגיאומטריה? יהיה זה יומרני לומר שיש אופניים שמתאימים להכל, אבל אין ספק שלשלדת ה SIR יש טווח רחב מאד של שימושים שמתחיל מרכיבת XC טהורה וממשיך לתוך הטריטוריה מטושטשת הגבולות של ה AM המוכר והטוב.
 
מזלג:
על האין שיכוך הקדמי אחראי מזלג קרבון מסדרת RDO המוערכת של היצרן שבשלב הראשון, עוד טרם דיוושנו ולו מטר אחד, כבר זכה לשבחים כי לאור עיצובו וצבעו, הוא הופך לחלק אינטגראלי מהיצירה כך שזוג אופניים הזה פשוט נראה מעולה! המזלג מצויד גם בציר 15 שמוסיף לו לא מעט נקודות זכות!

 
כל השאר (ואין הרבה J):
ככלל את ה-S.I.R אפשק לבנות בכל קיט חלקים עפ"י רצנו וגחמותיו של הלקוח, אופני המבחן צוידו בגלגליXC   Black Flag מבית Sun-Ringle, בלמי XTR מבית שימנו, קראנק XT מאותו יצרן, וכידון, סטם ומוט כיסא מקרבון.



 
אחרי שגמרתי להתלהב מן המראה המצודד, הגיע הזמן להעמיס אותם ולצאת לדרך, ואז, כשהנפתי אותם, זכיתי לעוד הפתעה נעימה, כל הכבודה הצהבהבה הזו שוקלת רק קצת יותר מ 9 ק"ג! ולהזכירכם מדובר בשלדת ברזל..


 
 
על השביל
 
רכיבה על סס"ר אינה זרה לי אך מודה ולא אבוש, אני אוהב את הסינגל ספידים שלי מבורזלים מקצה לקצה וחשש קל הזדחל אל תודעתי באשר ליכולתו של מזלג הקרבונאז' לנגן בתיאום מושלם עם הברזל.. כמה הופתעתי לגלות שהנ"ל מתפקד לעילא! באין שום קפיץ שיספוג את המהמורות ומערכת שמן מתוחכמת עם שלל כיוונוני כיוונונים, מזלגות הריג'יד צריכים להיות בה בעת קשיחים מספיק כדי לספק עקיבה נאותה וגמישים מספיק כדי לא לפורר את מעט רקמת הסחוס שעוד נותרה במפרקיו של בעל האופניים, לכאורה שתי תכונות שסותרות זו את זו אבל רק מי שרכב על מזלג ריג'יד איכותי (כמו זה של ניינר) יכול להעיד שזה אכן אפשרי...
בשל משקלם הנמוך ה SIR פשוט מרחפים ונענים בשמחה לכל דחיפת פדל שמשגרת אותם קדימה בנמרצות, צינורות הריינולדס האיכותיים פרעו את חובם וסיפקו תחושה נעימה ורכה גם בקטעים היותר מסולעים מבלי להתפשר על העברת כוח מדויקת ויעילה.
אופני המבחן נבנו לרכיבת XC טהורה (ע"ע סטם באורך בינוני + כידון צר חסר רייז) אך כחובב שיגועים ידוע רציתי קצת יותר.. אז הפכתי את הסטם שמצביע כלפי מטה, סובבתי פה, העברתי ספייסרים שם והצלחתי לייצר סוג של גיאומטריה שאפשרה לי לדחוף את האופניים קצת יותר לכיוון האגרסיבי ואפילו לרחף איתם פה ושם רחמנא ליצלן, גם הניסוי הזה צלח ואין לי ספק שעם החלקים המתאימים האופניים האלו יזרחו גם במסלולים תלולים ואגרסיביים יותר.


 
לסיכום
 
אז כן, לכל SIR יש מכסה... רוצה לומר: אני בחנתי את האופניים בתצורת סס"ר ומאד נעצבתי כשהייתי צריך להחזירם.. אך המסר החשוב מבחינתי הוא ש Niner יצרו ברוב חכמתם שלדת ברזל ורסטילית מספיק שתתאים לכל אחד: סינגל ספיד, גירית, עם בולם קדמי, ריג'יד... רק תבחרו.
Recycles*** http://www.recycles.co.il/bike-frame-niner-sir9-frameset-14*** יבואני המותג בארץ, מציעים לכם את האופציה לרכוש שלדה ולבנות את האופניים בהתאם להעדפותיכם או לרכוש אופניים בנויים בתצורת Race דרך האתר, בהחלט גמישות מבורכת!
על פי תפיסתי, שלדה טובה היא המרכיב המשמעותי ביותר באופניים ושילדה כמו זו של ה SIR יכולה להפוך לבת לוויה נאמנה שתפשוט ותלבש צורות וחלקים לאורך השנים בהתאם לשיגיונותיו של בעליה ובכל פעם, עם בולם או בלי, עם הילוכים או בלעדיהם, תספק שעות של עונג.


גלריה

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם