Transition Smuggler

 #7 ינואר 2015     שטח   
Transition Smuggler

יבואן: בייקדיל www.bikedeal.co.il
מחיר האופניים במבחן: 21,900 ₪



 
לרוב האנרגיה העיקרית של יצרניות האופניים נתונה לליטוש, עדכון ושיפור דגמים קיימים בליין-אפ לקראת שנת דגם חדשה, מעת לעת הוא גם זוכה לתוספת של דגם חדש לחלוטין העונה לצו האופנה ומוציא אל אור הזרקורים את המהנדסים ובעיקר את אנשי השיווק החרוצים. מה שעשתה חברת טרנזישין לקראת שנת הדגם הקרובה היא לא פחות ממהפכה, לא התאמת דגמים לדרישות האופנה העדכניות, אלא יצירת ליין דגמים חדש לחלוטין, מבוסס על תפיסת רכיבה שונה ובעיקר על פלטפורמת מתלה אחרת לחלוטין מזאת שהשתמשו בה עד כה. אחרי שדבקו במשך שנים במתלה ארבע זרועות בתצורת ציר יחיד ואחרי שפג תוקפו של הפטנט של ספשלייזד על ה FSR, עברו אנשי טרנזישין למתלה פרי שיפורם מבוסס הורסט לינק. המתלה החדש זכה לשם השיווקי GiddyUp שמשמעותו היא לא יותר ממשחק מילים היתולי על השם Horst Link כבד המשקל והמסורת.
גאומטריית אופני ההרים עברה תמורות לא מעטות בשנים האחרונות, אך לאחרונה הנהירה של חברות רבות בכללן חבורת טרנזישין היא לכיוון כללי של הארכה והנמכה long, low and slack - צינור עליון ארוך, מרכז כובד נמוך מאוד ותומכות שרשרת קצרצרות, או במילים אחרות ומאוד עדכניות- גאומטריית אנדורו. לרוב היא מיושמת על אופניים ארוכי מהלך עם מטרה מאוד ברורה של ייעול ושיפור ההתמודדות עם אתגרים טכניים בירידה, טרנזישין כמו עוד מספר חברות מצומצם בחרו ליישם את הגיאומטריה ה"קיצונית" גם על אופני 29 קצרי מהלך, אך עם ייעוד ואופי שונים לגמרי מהמסגרת הכללית הנוקשה שנקבעת לרוב ממהלך המתלה. ה- Smugglerאותם קיבלנו למבחן מבייקדיל נציג טרנזישין בישראל וקשבנו לענייני חדשנות. הם אופני 29 עם מהלך מתלה של 115 מ"מ, בולם קדמי עם מהלך של 130 מ"מ , זווית AM קלאסיות וסקסאפיל של אופני שעשועים.





Highlights
  • שלדת אלומיניום "29
  • מתלה GiddyUp FSR)) פרוגרסיבי המייצר 115 מ"מ מהלך  
  • קיט חלקים מעולה מבוסס מערכת הינע 1X11
  • אורך צינור עליון 619 מ"מ
  • זווית צינור ראש 67.5 מעלות
  • זווית צינור כיסא 74.9 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 435 מ"מ
  • בסיס גלגלים 1188 מ"מ
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים – 13.5 ק"ג
 (*) הנתונים הם למידת לארג'





 
 כמו יתר שלושת הדגמים החדשים של טרנזישין גם ה- Smuggler מעוצבים בקווים נקיים מאוד, עם חיווט פנימי, צינור עליון נמוך במיוחד למרווח עמידה נדיב וצומת צינור ראש מעובה שמעניקה לשלדה מראה כללי אגרסיבי ולא משתמע לשתי פנים. השלדה מבוססת כאמור על מתלה ארבע זרועות עם הורסט לינק במבנה קלאסי של שלדת FSR (עם בולם תחתון ורוקר מרכזי גדול יחסית) השיפור במתלה הוותיק והמוכח אליבא דה חבורת המופרעים מה- Pacific Northwest של ארה"ב הוא שינוי עקומת הפרוגרסיביות שלו ומיקום צירי המתלה האחוריים מעט נמוך יותר מציר הגלגל, להשגת שליטה טובה יותר על התארכות השרשרת על מנת שתשפיע פחות על תנועת המתלה ומכאן תאפשר עקיבה מדויקת יותר של הגלגל האחורי בכל המצבים.



חלקים בולטים
אופני המבחן התבססו על הקיט הגבוהה מבין השניים שמציע היצרן. טרנזישין ידועים לא מעט בזכות תמורה מעולה לכסף ובחירת חלקים נבונה ובלתי מתפשרת לקיטים המוצעים. גם במקרה זה האופנים מגיעים מוכנים לתקיפה ללא כל צורך ממשי לשינויים. על השיכוך זוג בולמים מעולים של רוקשוקס, פייק RCT3 עם 130 מ"מ מהלך מלפנים וה- Monarch RT3 Debonairהחדש והמפתיע מאוד מאחור. מערכת ההינע מבוססת חלקי סראם ורייספייס בתצורת 1X11. מעצורי שימנו XT, גלגלים על בסיס חישוקי Frequency Team i23 של WTB, Reverb עם חיווט פנימי וצנרת מפנקת של Kore ורייספייס.




 
על השביל
על אף הממדים המוגדלים של האופניים קבלת הפנים שזכינו לה מה- Smugglerהייתה מאוד חמה. הסטם הקצר והכידון הרחב מייצרים תנוחת רכיבה מאוד נוחה ומוכרת שגרמה לנו להרגיש בבית מיד שעלינו על האופניים. שמו של מתלה ה FSR לא יצא למרחוק כמתלה היעיל ביותר בפלנטה, עם זאת טרנזישיין טוענים שהמתלה תוכנן ליעילות דיווש גבוהה סביב בולם אחורי פתוח, טענה שמניסיוננו לא מחזיקה מים כאשר ה-FSR מעורב בעניין. במקרה של ה- Smugglerאנו חייבים להודות שהם עמדו בכך, לא באופן קיצוני עד כדי כך שוויתרנו על מצב הביניים בבולם האחורי ברוב העליות, אך בלא מעט מהן בעיקר הטכניות, המתלה ייצר יעילות מבורכת גם מבלי להטריח את עצמנו להתכופף מטה ולשנות את מצב הבולם. באופן כללי התרשמנו לטובה מיכולת הטיפוס של האופניים על אף זווית הראש הקיצונית ותומכת השרשרת הקומפקטיות, בעיקר בכל הקשור להתמודדות עם עליות טכניות בהם ה-FSR מצטיין, אך גם בעליות ודיוושים ארוכים ומנהלתיים. למרות שמדובר על אופני 29 עם מהלך מתלה של 115מ"מ ל- Smugglerיש כיוון אחד ברור והוא כמובן לא נוטה מעלה.





טרנזישין ממליצים על סאג מאוד גבוה של 30-35 אחוז, לכאורה נוגד את ההיגיון בעיקר כאשר מדובר על מהלך כל כך קצר. הכיול הראשוני שלנו סב סביב ההמלצה אך ההרגשה הייתה שהחלק האחורי בועט ולא מצליח לייצר עקיבה טובה מספיק, הורדה של לחץ האויר לסאג סביב ה-40 אחוז הוציאו את המיטב מה-Monarch DebonAir שעבד בהרמוניה מושלמת עם המתלה. ה- GiddyUp עם "כל 115 המ"מ שלו" יצר עקיבה מושלמת ללא הרגשת נחיתות וללא סגירת מהלך אפילו פעם אחת לאורך כל תקופת המבחן, גם באתגרים אלימים במיוחד כמו השוקף או היורד ליגור. הוסיפו לכך את האורך הכללי של האופניים, זווית ראש של 67.5 והפייק המעולה והדורס מלפנים ותקבלו מחד כלי ירידות יעיל ביותר, ומאידך כזה שלא פוגע לרוב ביכולת התמרון של האופניים. פרט לסוויצ'בקים צפופים במיוחד בהם האופניים הרגישו מעט גדולים מידי, ה- Smugglerהרגישו רוב הזמן כאופני משחקים קטנים וזריזים שרק דרשו אתגרי תמרון מהירים וזמן אוויר לרוב. מעבר לקריאות GiddyUp שנפלטו באופן לא רצוני, ההרגשה לאורך כל תקופת המבחן הייתה שאין קשר ישיר בין מהלך המתלה של ה- Smugglerבפועל לבין תפקודם מעורר ההתפעלות בירידות. ה- Smugglerהם לא פחות ממכונת פאן פאקטור יעילה ומרוכזת- הם קשיחים, חדים, דורשים לחיצה תמידית על הדוושות ונענים מיד לכל ניסיון תמרון של הרוכב.


 
סיכום
הרעיון של אופנים קצרי מהלך עם גאומטרית ירידות/ אנדורו מובהקת עדיין מעלה לא מעט תהיות בקרב רוכבים רבים שעדיין לא ניסו הלכה למעשה את הקונספט. אנחנו כאן בשביל להגיד לכם, חברים זה עובד! ובמקרה של ה-Smuggler אפילו עובד  מעולה. לאורך כל תקופת המבחן השתדלנו מאוד להעמיד את האופניים באתגרים שיערערו על הקונספט, אבל לצערנו נכשלנו, ה-Smuggler הם אופניים מעולים, עתירי פאן פקטור, יעילים ומשרי ביטחון, מבחינתנו טרנזשיין עשו זאת שוב רק הפעם עם יורשה לנו להגיד עם מתלה טוב יותר.

  









 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם