Ghost AMR Lector 2977







יבואן :  בייקאאוט www.bikeout.co.il
מחיר: 13,000 ₪


Ghost  הוא יצרן גרמני שנוסד כחברה עצמאית בשנת 1993, היצרן מעסיק 75 עובדים המפוזרים בגרמניה, צ'כיה, הונגריה ואוסטריה. כיום החברה הגרמנית היא חלק מקבוצת ACCELL, חברת השקעות גדולה אשר מחזיקה בבעלותה מספר לא קטן של מותגי אופניים וחלקים, בין היתר ניתן למצוא שם מותגים כמו לאפייר, ראלי, דיימונדבק, הייבייק ואן ניקולס ועוד רבים וטובים. ההשפעה של קבוצת האם ניכר בליין המגוון יחסית של החברה הגרמית וניתן למוצא בו כמה טכנולוגיות משותפות למותגים האחרים המיוצגים בקבוצה למשל טכנולוגיית ה-E.i לשליטה בבולמים האחוריים שפותחה ויושמה על הדגמים של גוסט ושל לאפייר. בארץ עבר המותג מספר גלגולים, תחת יבואנים שונים בשנים האחרונות, כיום הוא מיוצג על ידי "בייקאאוט" אשר מסרו לידינו את ה AMR 2977, אופני 29 אינטש המיועדים לרכיבות שבילים.





Highlights
  • מתלה ארבע זרועות עם הורסט לינק
  • מהלך מתלה אחורי 100 מ"מ
  • מהלך מתלה קדמי 110 מ"מ
  • אורך צינור עליון 610 מ"מ
  • אורך תומכות שרשרת 440 מ"מ
  • זווית צינור ראש 69.5 מעלות
  • זווית צינור כסא 74 מעלות
  • משולש קדמי מאלומיניום ומשולש אחורי מקרבון
  • משקל: 12.4 ק"ג ללא פדלים
 (*) הנתונים הם למידת לארג'



שלדת ה AMR 2977  בנויה ממשולש קדמי עשוי קרבון וממשולש אחורי עשוי סגסוגת אלומיניום העונה לשם השיווקי MIMS.  עוד לפני פקיעת פטנט ה FSR של ספשלייזד, חברת Ghost כמו יצרנים גרמנים רבים עשתה שימוש בכל דגמי השיכוך מלא שלה במתלה ארבע זרועות קלאסי עם Horst Link, דבר המנע ממנה לשווק את דגמיה בצפון אמריקה לאורך השנים. רק נזכיר כי תכליתו העיקרית של ההורסט לינק במתלה ארבע זרועות, היא הזזת הציר האחורי במתלה, מתומכת הכיסא לתומכת השרשרת. יתרונותיו העיקריים הם אקטיביות כמעט אבסולוטית, עבודת מתלה גם תוך בלימה ושמירה על אורך שרשרת קבוע. הגרסא של Ghost למתלה האחורי כוללת יחס מינוף של 2:1 שאמור לספק עבודה אקטיבית יותר של המתלה,  יכולת שיכוך משופרת והרגשת עומק במתלה.






חלקים בולטים
ה AMR 2977 הם הדגם היקר מבין סדרת ה AMR 29 והוא מגיע עם מערכת הינע ומעצורים מבית שימאנו ברמת XT, מזלג  Fox CTD בעל מהלך של 110 מ"מ ובולם אחורי Fox Float CTD אשר מייצר יחד עם המתלה מהלך של 100 מ"מ. האופנים מסופקים עם חישוקי Alex ברוחב 23 מ"מ (חישוקי OEM) המורכבים על נאבות של Shimano XT  ושאר האבזור כולל צנרת של Ghost  וכסא נוח למדי של Selle italia X1. הצמיגים המקוריים שמסופקים על ידי היצרן הם Rocket Ron מבית Schwalbe. לרוכבים אשר ענינם הוא צמיגים קלילים ומהירים – זאת הכתובת, יחד עם זאת, מוניטין "העמידות" של צמיגים אלו הוא לא טוב במיוחד, לכן שווה לבקש החלפה במעמד הקניה מהיבואן לצמיגים עמידים ביותר. את הדגם הנבחן אגב, קיבלנו עם צמיגי Maxxis Ardent  המצוינים. שדרוג נוסף שקיבלת במעמד הקניה הוא הפיכת מערכת ההילוכים ל 1X10, אחד מהשדרוגים היותר מתבקשים לטעמינו.









 
על השביל
את המבחן אפשר להתחיל מהסוף להתחלה. Ghost הוא יצרן הנאמן מאוד לשורשים ה"ייקים" שלו ובמרבית הזמן, לא היו הפתעות מיוחדות. הכל עבד בדיוק כמו שמצפים ממכונה גרמנית. אך לשמחתנו, מבעד לנתונים היבשים, האופנים הצליחו לזרוח במקומות שלא ממש ציפינו שזה יקרה.
נתחיל עם עבודת המתלה, מרבית מיתלי ארבע זרועות מרגישים אקטיביים מידי כאשר הם לא מרוסנים, הפרשנות של Ghost  למתלה יצרה מערכת יעילה מאוד לדיווש מבלי לוותר על האקטיביות המתבקשת ממתלה זה. גם בגאומטריה, Ghost  הצליחו לייצר איזון נכון בין עליות, ירידות ודיוושים ארוכים. אורך צינור עליון של  610 מ"מ למידת לארג' מהווה לטעמינו את האורך הנכון לאופני שבילים שמיועדים גם לרכיבות XC ארוכות. בירידות האופנים עשו עבודה מצוינת בהתחשב במהלך הקצר יחסית שלהם ובזוית הראש הכהה 69.5 מעלות. בעליות ובדיוושים ארוכים האופנים הפגינו ביצועים מרשימים למדי בעיקר הודות ליעילות דיווש גבוהה מאוד,  בקטעים מסוימים הרגשנו לעיתים שהאופנים מתנהגים כמו אופני XC תחרותיים ולא כאופני שבילים.


למרות אורך תומכות שרשרת קצר יחסית, האופנים לא הצליחו לעמוד ברף הגבוה שהוצב בסיבובים ופניות חדות. התחושה הכללית היה שהאופנים מייצרים גמישות קלה בסיבובים שמקורה ככל הנראה בגלגלים. אגב, למרות שהאופנים מצוידים בציר אחורי בקוטר 9 מ"מ לא מעודכן ולא מוכר, דווקא החלק האחורי הרגיש קשיח מאוד. יש לציין שרק רוכבים בודדים ישימו לב לגמישות הקלה הזו ורק במקרים בהם מאמצים את האופנים מעבר לגבולות הטבעיים שלהם.
 
 

 
סיכום
הציפייה שלנו מהדגם הנבחן היתה "יעילות, יעילות, יעילות" – השילוש הקדוש המתבקש מכל  מוצר גרמני. באופן מפתיע, Ghost הצליחו להשחיל למשוואה גם אלמנט של "פאן" ולייצר דגם שכייף לרכב עליו, פשוטו כמשמעו. לטעמינו, לרוכב שמחפש אופני שבילים קלים, ה AMR 2977 הם בחירה מצוינת עבורו בדמות אופנים אשר משלבים יעילות דיווש, איזון בגיאומטריה מנת פאן בירידות ותג מחיר נוח ביותר.



גלריה

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם