לקראת הג'ירו ד'איטליה 2018- ראיון עם ההפקה המקומית

 לקראת הג'ירו ד'איטליה 2018 

מאחורי הקלעים של ההפקה הישראלית




 



מוקדם יותר היום התקיימה פגישה עיתונאים במשרדי "קומטק", חברת ההפקה שאמונה על ניהול ה-Big Start של אירוע Giro D'Italia שמתחיל השנה בירושלים. את הפגישה יזם ירדן גזית, המנהל המקצועי של איגוד האופניים בישראל אשר מתפקד גם כיועץ מאחורי הקלעים להפקת התחרות בארץ. הפגישה נועדה לחבר את העיתונאים הישראלים אל האירוע ולתת להם יותר מידע על ההפקה האדירה והיקרה של ה Big Start. בעוד אנחנו מקיימים את הפגישה, בחדר שלידנו מתקיימת פגישה נוספת עם אנשי צוות של קבוצות הרכיבה שהגיעו ארצה לטפל בלוגיסטיקה וללמוד את מסלולי התחרות. ממה שנמסר לנו מסתבר שקבוצת SKY לקחו את הנושא בשיא הרצינות והם בודקים כל פרט קטן לעומק.
 
את הפגישה ניהל דניאל בנעים, הבעלים ומנהל חברת קומטקט ולפי בקיאותו, נראה שהוא נוגע בכל פרט קטן במערכת.
 
הקשר בין דניאל בנעים עם הג'ירו התחיל בשנה שעברה, כשאירמה אורנשטיין, האדריכלית שעצבה לסילבן אדמס את דירתו בתל אביב עשתה הכרות בין השניים ללא קשר עסקי. בהמשך הדרך סילבן אדמס פנה אל גופים ממשלתיים בבקשה שהם אלו שיפיקו את הג'ירו ד'איטליה, אך לאחר שמשרדי הממשלה הסבירו לסילבן שהם לא גופי הפקה, סילבן פנה אל דניאל בנעים ומשם כל חלום הג'ירו בישראל התחיל.


 

דניאל בנעים מייסד ומנכ״ל קבוצת קומטק
 
את הג'ירו סילבן אדמס (האיש שמאחורי האקדמי והוולודרום שנבנה בימים אלו בתל אביב) רצה להביא לארץ בשביל חשיפה עולמית, גם של גופי תקשורת וגם של הספורטאים עצמם ולהראות שישראל היא מדינה טובה, מדינה בטוחה ועל הדרך להוסיף עוד יסודות לענף האופניים המקומי אותו הוא מאוד רוצה לפתח. במהלך הדרך לג'ירו הם נתקלו בהרבה קשיים ונראה שזה לא יקרה. חברת קומטק יצאו בחלופות זולות הרבה יותר שגם דרכן יהיה אפשר לחשוף את ישראל לקהילה בינלאומית וגם לחזק את הענף המקומי, אבל סילבן התעקש, כל כך התעקש שהוא היה מוכן לממן חלק ארי מעלות האירוע. בסופו של יום אדמס מוציא מכיסו 15 מיליון יורו, המדינה משקיעה 5 מיליון יורו ועוד 5 מיליון יורו מתרומות. עלות כוללת של של 25 מיליון יורו!! העלות של הזכויות להביא את האירוע לארץ הן בגובה של 7.5 מיליון יורו לבדן. דניאל בנעים גולל בפנינו את הדרך הארוכה של השגת הזכיון של הג'ירו, בן היתר חקירה מעמיקה של חברת קומטק על ידי מחזיקת הזכויות RCS SPORT שרצו לבדוק האם החברה הישראלית מסוגלת לעמוד בפרויקט. זה כלל טיסות למידה בג'ירו ששולבו בפגישות ותיאומים לוגיסטיים עם האיטלקים והמון פרטים קטנים שאסור להזניח אותם.


 
 


מה זה אומר להפיק את התחלת הג'ירו בישראל?
מעבר לעלות שציינו למעלה, זהו אתגר לוגיסטי עצום שבתחילת הדרך נראה פשוט יותר מאחר ואת הציוד של הקבוצות שכולל את הרכבים, המשאיות, האופניים, האוטובוסים ושאר דברים היו אמורים לשנע באוניות ישירות מאירופה, אבל התוכנית נפלה אחרי שהקבוצות הטילו ווטו בשל זמן השילוח הארוך בחזרה לאיטליה. החלופה שנבחרה היא מיתוג רכבי השכרה, 22 משאיות, 760 רכבים פרטיים ויותר מ-10 אוטובוסים. בשביל לקצר זמני לוגיסטיקה, אופני נגד השעון של המתחרים ישלחו לאיטליה כבר בסוף השלב הראשון בישראל וכך יחסך קצת זמן ופחות לחץ לוגיסטי. קומטק דאגו לבצע אדפטציה לקבוצות מאירופה, הם מוסיפים שפים נחשבים למלונות שמארחים את הקבוצות והצוותים, הם דאגו להוספה של מקומות חנייה, נקודות חשמל, נקודות מים ושאר צרכים של קבוצות האופניים השונות.
 
אחד הדברים שמעניינים אותנו כעיתונאים ואפילו כחובבי אופניים מהעם הוא מתי הפרסום על האירוע יגיע אל האנשים שלא חובבי רכיבה. בלי קהל גדול האירוע יכול להתפספס ולהוריד מגדולתו. בקומטק מרגיעים ומספרים על קמפיין ענק בגופי המדיה השונים שמתחיל מיד אחרי יום העצמאות. הקמפיין כולל טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, מיתוג רחובות ועוד פעולות שאמורות לדחוף את האירוע למרכז העניינים. את זכויות השידור העניקו חברת קומטק לערוץ-5, הם ישדרו בשידור חי, יקימו אולפנים פתוחים על המסלולים וידאגו להעביר את החוויה בצורה הטובה ביותר ובשפה העברית. מטוס לווין מיוחד מגיע מאירופה, הוא טס מעל מסוקי הצילום (גם הם מגיעים מאיטליה), מקבל את הווידאו ומעביר זאת אל שתי ניידות שידור (גם מאירופה) שמעבירות את הווידאו בשידור חי. אחת השאלות שעלו לגבי המטוס והמסוקים הייתה שיתוף הפעולה עם בסיסי צה"ל שפזורים לאורך המסלול. קומטק מרגיעים ומספרים על שיתוף פעולה נרחב מעולה עם כוחות הביטחון שכוללים גם עוצר אימונים ביום ראשון על המסלול מבאר שבע לאילת.



 
ירון דור מנכ"ל איגוד האופניים

 
הפגישה הסתיימה במצגת מאוד יפה שכללה הדמיות התפאורה של האירוע. דניאל בנעים הסביר שההפקה באירופה היא יפה, בישראל היא צריכה להיות מעולה ואם ההדמיות יפגשו את המציאות, לצופים, לצוותים ולרוכבים מחכה הפתעה מאוד מושקעת בכל נקודות האירוע. נציגת משרד יחסי הציבור "בן חורין אלכסנדרוביץ" הוסיפה שפרטים נוספים על שיבוץ העיתונאים הישראלים, לוחות הזמנים ושאר הפרטים יחשפו במסיבת עיתונאים שתתקיים בקרוב. העיתונאים הישראלים ושאר העיתונאים בעולם ינוהלו על ידי ההפקה הראשית של חברת RCS SPORT ואנחנו מאוד מחכים לראות איך זה יהיה.




 
נטלי קרפל מנהלת השיווק בקומטק
 

מה אני חושב?
עד עתה מפלס ההתלהבות עדיין לא התחיל לעלות, אני מודע שהיום הצלחתי קצת להתרגש מגודל הדברים והתוכניות הגדולות אבל כשהתג העיתונאי יהיה על הצוואר שלי אז כנראה שאתרגש על באמת. את הסיכום של כל העניין אשמור לסוף (ש. עובדיה, טור קרואטיה 2016) אבל הדבר היחיד שאני חושש ממנו הוא הענות הקהל והפרסום שעדיין לא התחיל. יש לי תחושה שכל נושא שיווק האירוע אל מול האנשים הלא רוכבים נעשה קצת מאוחר מידי ויש מצב שהרבה נקודות במסלול יהיו ריקות מאדם, אבל אני מקווה שאני טועה. יאללה, עוד שלושה שבועות והכל מתחיל וזה אומר שגם אתם צריכים לספר על האירוע לכמה שיותר אנשים וכמובן לבוא ולעודד את האירוע ואת קבוצת Israel Cycling Academy שרוכבים לראשונה באירוע בסדר גדול שכזה.




 






















 
מסיבת עידוד מטורפת של המגזין תתקיים ביום שבת ה 5.5.18 בבת שלמה הישנה, כל הפרטים בקרוב מאוד.



 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם