נעלים במבחן 5.10 Kestrel Lace

 נימי כהן   
 #37 ספטמבר 2017     שטח   
5.10 Kestrel Lace

יבואן: סער

מחיר: 700

 
משקל: 463 גרם למידה 43 

 

 

כמשתמע משמם, נעלי הקסטרל לייס, הן גרסה עם שרוכים של נעל ה-Kestrel הסקסית שבחנו בגיליון 30, המשתמשת במנגנון ה-Boa הפופולארי ומיועדת לרוכבים אגרסיביים שמעוניינים לרכוב ״מחוברים״ לדוושות במנגנון רתימה מסוג SPD או תואמיו. ה-Lace מתחילה על הנייר עם מפרט שיותר מתאים לנו, ואף עונה על שתיים מהטענות שהיו לנו לדגם ה-Boa היקר יותר: הן בעלות גזרה רחבה שמתאימה לבעלי כפות רגליים ״הוביטיות״ באופיין, ונוחות למדי להליכה וטיפוס מזדמן.


 
מאפיינים כללים
הקסטרל לייס חולקת עם הקסטרל המקורי את סוליית הגומי הדביקה והאוחזת, אך החלק הפנימי של הסוליה, שמעניק לנעל את יעילות הדיווש שלה, עשוי ניילון וקשיח פחות ב-15% מזה של האחות הבכירה והרייסרית. כיוון שהבוחן שלנו חש שהקסטרל המקוריים מאוד יעילי דיווש אך אינם נוחים להליכה, יש לנו כאן נעל שיותר מתאימה לרכיבת אול מאונטן/אנדורו ישראלית, שלא לדבר על טיולי מדבר אתגריים וקטעי Hike a Bike שנדרשים לעיתים.
המגרעת שיש בסולייה לטובת התקנת הקליט של הדוושה, רחבה במיוחד ואמורה לעבוד היטב עם כל סוגי הדוושות שיש בשוק: שימאנו, קראנק בראדרס, טיים וכולי. אנחנו בדקנו את הנעל עם דוושת SHIMANO XTR Trail בעלת כלוב בינוני בגודלו.
ה-Lace נרכסת על ידי שרוכים (6 חורים בכל צד) ועליהם רצועת סקוץ׳ להידוק הנעל והצמדת השרוכים.
יש חורי אוורור בתיבת האצבעות, והלשון מתחת לשרוכים מרופדת ומאווררת. על אצבעות כף הרגל יש מיגון גומי עבה אך גמיש, וסביב העקב ריפוד פנימי שתומך בו ומונע תזוזה צדדית.
ה-Lace מגיעה ב-3 דוגמאות צבע, מתוכן קיבלנו את זו שקיבלה השראה ממודל T (שחורה), שוקלת 463 גרמים למידה 43, שזה משקל סטנדרטי לנעל עם מיגון וסוליה שכזו.



 


 
ברכיבה
התארגנתי על הקסטרל לייס לפני חופשת האנדורו של המגזין ברומניה. עד אז יצאתי למרדפים אחרי המהירים בחבורת האנדורו הפרטית, חמוש בנעלי הקרוס קאנטרי התחרותיות שלי, וזה לא היה לטובת אף אחד מהצדדים: לא הנעליים שכמעט הושמדו בחודש ולא כפות הרגליים שלי.
הרכבתי והתאמתי את הקליט של שימאנו בקלות, ויצאתי לרכיבה ראשונה בארץ, בפודרה של הר חורשן ביולי. הרגשת המיגון היא מיידית. מרגישים מסה, זה שונה לגמרי מסגנון העור השני של נעלי רכיבה תחרותיות, וההרגשה היא בטוחה אך מיוזעת. בקיץ הישראלי אפשר היה ליהנות מעוד חורי אוורור ומבד נושם יותר בצידי הנעל. שבועיים לאחר מכן ונחתתי לגשם שוטף, 4 מעלות צלזיוס ומלא בוץ ברומניה. אוורור הנעל הרגיש מעולה...
החיבור והניתוק מדוושות ה-XTR Trail היה פשוט ומיידי, והקליט אכן ממוקם טוב, מבלי שסוליית הגומי העבה תפריע לנעל להיתפס בדוושה. בסיבובים בהם בחרתי להוציא רגל החוצה או בהצלות של ״כמעט״ השחרור מיידי, וכשמנסים להניח את כף הרגל על הדוושה בקטע משובש, סוליית הגומי הדביק המפורסמת של 5.10 עושה את עבודתה נאמנה, ונצמדת לדוושה באופן טוב יחסית, עד שהטייס המבולבל יצליח לחבר את הקליט בשוך הסערה. בנוסף, בכל מקטע של הליכה או נשיאת האופניים, הרגשתי נוח ובטוח במיוחד להליכה. ביצועי סוליית הגומי הם אחד הפלוסים הגדולים מבחינתי של בחירה בנעל עם קליטים מתוצרת 5.10, ולא בנעל דומה של מותג אחר. כולם מנסים לייצר סוליות מגומי דביק אך עמיד, אבל לא נתקלתי עדיין ביישום כה מוצלח כמו של 5.10, החברה שפיתחה את הקונספט.
במחלקת הטענות והמענות, מצאתי שהנעל אינה מהנוחות שבשוק, לפחות לכפות רגליים שלי. לאורך כל המבחן לא הצלחתי להגיע לנקודת איזון טובה בין הידוק נאות של הנעל לכף הרגל, לבין לחץ מוגזם עליה ועל צוואר הקרסול. עם רכיסה של השרוכים בששת החורים, נוצר אצלי הידוק מוגזם ולחץ על צוואר הקרסול שממש הפריע לדיווש. כשוויתרתי על החור העליון והשתמשתי רק בחמישה חורים, הנעל לא הייתה הדוקה מספיק, מה שחייב הידוק מוגזם של רצועת הסקוץ׳, לחץ מוגזם על צוואר הקרסול וחוזר חלילה. עבורי רצועת הסקוץ׳ ממוקמת גבוה מדי ולכן לוחצת על צוואר הקרסול. העברתי את הנעל לחבר בעל מידת נעליים זהה, והוא דיווח שהנעל אינה מהנוחות שניסה, אך שהבעיה אינה אקוטית כמו אצלי. אז לסיכום אני ממליץ לבדוק את ההתאמה היטב בחנות טרום הרכישה.



 
סיכום
ה-Kestrel Lace מציעה איזון קרוב למושלם בין יעילות בזמן הדיווש והעברת כוח מצוינת לבין נוחות בהליכה. היא לא תתאים לכל כף רגל ויש נעליים טובות ממנה, אך היא עמידה, ממוגנת ובעלת סוליית הגומי הטובה בשוק.


יותר: נוחה להליכה אך קשיחה לדיווש, ממוגנת היטב, סוליית גומי מוצלחת
פחות: לא מתאימה לכל מבנה כף רגל, חשוב לבדוק התאמה לפני רכישה. אוורור מוגבל
5.10    Kestrel Lace    נימי כהן   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם