Niner JET 9 RDO 2-star

Niner JET 9 RDO 2-star 

יבואן : Recycles

מחיר: 25,890 ₪  בחנות, 18,599 ₪ באתר



 



ניינר המותג האמריקאי הצעיר אשר חוגג השנה בר מצווה פיתח לאורך השנים דגמים לכל דיסציפלינות השטח החל מאופני גראבל וסייקלו-קרוס, דרך קשיחי זנב מכרומולי ועד ה  RIPהחדשים - אופני AM/ Enduro מעודכנים בעלי מהלך נדיב של 150 מ"מ אשר נבחנו אצלנו לא מכבר. כל הדגמים חולקים שלושה מאפיינים משותפים: גלגל בקוטר 29 (או 27.5 פלוס לאחרונה), תושבת מגניבה על ראש הסטם להטמעת פקק הבירה הממתינה בצידנית לסוף הרכיבה והכיתוב החביב, המדרבן והלא משתמע לשתי פנים “Pedal Damn It”  על הצינור העליון.
לאורך שלושת שנות המגזין בחנו כבר מספר דגמים של היצרן והפעם הונח על שולחן הקצבים דגם הממוקם באמצע ליין המוצרים - ה Jet9 RDO המעודכן.
ה RDO (Race Day Optimized) הם לא מכונה ייעודית למרוצי אנדורו ויכולים לשמש בהחלט כאופני שבילים יעילים וקלים במיוחד ולשם כיוונו אותם במהלך ימי המבחן - רכיבות שבילים ארוכות, אינטנסיביות על סינגלים זורמים וטכניים במידה.





 
 



Highlights
  • - שלדת שיכוך מלא מקרבון RDO
  • - מתלה כפול חוליות בטכנולוגיית CVA המייצר 120 מ"מ מהלך.
  • - מזלג במהלך 130מ"מ מדגםRockshox Pike   
  • - מערכת הנעה 1X11 
  • - צירים ונאבות בסטנדרט Boost 110מ"מ מלפנים ו148מ"מ מאחור
  • - משקל רטוב 13.7 קילוגרם כולל פדלים )מידה L)
 


 





         
                                               
 

שלדה ומתלה

במבט ראשון השילדה נראית קומפקטית יחסית. הצינור העליון ניצב על הצד הקצר (619מ'מ) למידה, בעיקר בעידן הגאומטרית הארוכות והנמוכות. הוא מתחיל רחב והולך ומצר לקראת החיבור עם צינור הכסא )זוית( 74.5  ומעניק מרווח עמידה נדיב. השלדה צבועה צהוב צעקני עם נגיעות שחור המעניקים לאופניים מראה ייחודי. הדגם במבחן מבוסס סביב שלדת קרבון מלאה (כולל המשולש האחורי) ומתהדר ב 120 מ"מ מהלך על מתלה CVA - Constantly Varying Arc (מתלה בעל שתי חוליות קצרות, קרוב משפחה של ה VPP, ה DW link וכו') אשר אמור לספק יעילות דיווש מוגברת בצד פלאשיות מספקת. הייחוד במאפייני המתלה של Niner הינו ביכולת לבודד את כוחות הדיווש בתחום רחב יותר של הילוכים ובכך לאפשר לגלגל האחורי לספוג את מהמורות השטח ללא תגובה בפדלים.
אם מישהו יודע לתכנן אופני "29 זה ניינר וזה ניכר לגמרי בJet  אשר עברו אבולוציה משמעותית מאד משנת 2016 (אותם עדי בלן בחן בחורף 2015) והפכו מאופני AM /XC למכונת אנדורו מהוקצעת. מהלך המתלה האחורי למשל גדל ב 20% ותומכות השרשרת התקצרו ב 20מ"מ. בסיס הגלגלים גדל ב 30מ"מ בעיקר הודות להשטחת זוית הראש ב3 מעלות וייצובה על 67.5.  לשלדה החדשה קימורים נאים (מאד אהבנו שתומכות השרשרת נראות כמו המשך של הצינור העליון) ציר אחורי בתקן  בוסט 148מ"מ עם אפשרות הסבה ל 27.5+ למי שממש רוצה וחישוקים רחבים וקשיחים.
חוליית המתלה התחתונה מתאפיינת במבנה המאסיבי ולמראית עין נראה שהיא עשויה להפוך לבאש-גארד בעל כורחה. שמחנו להווכח שכאשר מעמיסים את משקל הרוכב על האופניים היא נעה כלפי מעלה לאיזור מוגן יחסית ומרעית העין מטעה.



 
     




 חלקים בולטים
דגם המבחן שקיבלנו התבסס על חבילת האבזור הגבוהה מבין השתיים המשווקות בארץ - מפרט הstars 2 המקורי של היצרן (מתוך 5) ללא כל שינויים מקומיים בולטים. זוהי חבילה המבוססת על מכלולים ברמת  SLX , בולמים בסיסיים של Rockshox וכידון, סטם וקראנק של Raceface . באגף הגלגלים מצאנו סט חזק איכותי ועמיד מבית Stans NO Tubes במשקל 1.8ק"ג אשר כלל חישוקי ZTR ARCH MK3 ברוחב פנימי נאה ומעודכן של 26מ"מ על נאבות NEO. לשלדה מספר פתחים לחווט פנימי אולם התאכזבנו לגלות מוט אוכף בסיסי של חברת KS מדגם DropZone R אשר מופעל עם כבל חיצוני המחובר לחלקו העליו של המוט ומייצר מקטע כבל חופשי בשעה שהכסא מונמך. כמו כן לדגם זה של KS אופסט אכזרי אשר פוגע בזווית מוט הכיסא המהוקצעת ועל מנת לאפשר מבחן מאוזן החלפנו אותו כלאחר כבוד בדגם ללא אופסט.



 



 
 
על השביל
למרותreach  קצר יחסית בטבלאות הגאומטריה, תנוחת הישיבה על הJet  החדשים די פרוסה, גם הודות לסטם באורך 70מ'מ שהגיע על אופני המבחן, אולם בעמידת מוצא הם מרגישים מדויקים מאוד למידה. למרות משקלם הגבוה יחסית האופניים מאיצים מצוין ושומרים נהדר על מהירות. כיול המתלה גם בדגם זה הוא לא טריוויאלי ודרש יותר מסבב כיוונים אחד. למעשה רק ברכיבה השלישית הצלחנו להגיע לאיזון טוב בין המתלה שכויל ל35% שקיעה וריבאונד הולם לבין עבודת הבולם הקידמי. בכיול זה המתלה כמעט חף מנדנוד ומצליח לייצר יציבות טובה גם במצב הפתוח בבולם האחורי, למעשה השתמשנו במצב הסגור רק בעליות אספלט או דאבלים מנהלתיים. אפשרות ההקשחה של הPike  מלפנים הוסיפה לכך ומנעה נדנודים בזמן דיווש בעמידה באופן מייטיבי.



 














בסינגלים מהירים ובמקטעים טכניים יותר האופניים משדרים תחושת יציבות המקנה ביטחון רב. המתלה לא מיהר להשתנק בסגמנטים המגרזנים בצד האפל של פארק קנדה והבולמים לא נתרקו גם בנחיתות מגובה מטר ופופציק לפלאט. ראוי לציין שבאימפאקטים גדולים המתלה האחורי הרגיש הרבה יותר עמוק מהמזלג הבסיסי, אולם יתכן שכיול יותר עדין היה פותר את התופעה.
השילוב של זווית הראש המתונה, בסיס הגלגלים הארוך (1179ממ) , תומכות השרשרת הקצרות (435ממ) בצד הקשיחות הצידית המרשימה, ועבודת מתלה מעולה, מגישים אופניים עם יכולת תמרון וזריזות גבוהים.
ראוי לציין שבחנו את הJet בעונה הכי קשוחה של סוף הקיץ החם אולם הארדנט הקידמי ברוחב 2.4 נתן יופי של אחיזה גם בדרדרת של יער חורשים והקרוסמארק האחורי התגלגל מהר וטוב בסובב שוהם והקקלים המפוררים של בנשמן.
 



 








 
 
סיכום
הJet  החדשים יכולים להוות כרטיס כניסה מצויין לעולם האנדורו-לייט ומפגינים איזון טוב בין יעילות דיווש, יציבות קוית ו playfulness לו תורמות תומכות השרשרת הקצרות. הם יתאימו בעיקר לרוכב המחפש אופניים נוחים אך יעילים לרכיבות באורך בינוני (30-50 קמ ) אשר עדיין מאפשרים פיצוח מקטעים טכניים באלגנטיות יחסית. חבילת האיבזור נותנת תמורה נאה (תחת מחיר המבצע באתר) עם מכלולים אמינים ומוכחים.




 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם