סיכום היום השלישי והאחרון של Playtika Epic Israel 2017

מסלול קצר ואינטנסיבי, קצב מטורף, מלחמה על הובלה ומהפך בקו הסיום.

סיכום היום השלישי והאחרון של Playtika Epic Israel 2017


צילום, ראנר סקאנר: תומר פדר, רונן טופלברג, דותן הלוי


 



הסטייג' השלישי והמסכם שלPlaytika Epic Israel 2017  היה בסימן מלחמה על ההובלה וחתם באופן חד וחלק את ניצחונם של הצמד  Hans Beckingו Didier Bats
 זהו סיפורו.
לאחר יום אפי וקשה במיוחד בסטייג' 2, קיבלו הרוכבים סטייג' סיום עם מסלול קצר יחסית של כ 63 ק"מ ו 1,300 מטרים טיפוס. לאחר הזינוק יצאו הרוכבים ל 10 ק"מ של שבילים מישוריים ומהירים בכיוון כללי דרום עד לשדה אליעזר. שם פנה המסלול לכיוון צפון מערב והחל לטפס אל הרכס בטיפוס נאה שכלל מספר מקטעים תלולים שלא הקלו על הקצב הגבוה שהוכתב בבוקר ע"י המובילים. בהמשך פנתה דבוקת הרוכבים הגדולה צפונה לרכיבה מהירה דרך מטעים וכרמים ציוריים עד לתחנת ההאכלה הראשונה במרחק של כ 26 ק"מ מהזינוק. לאחר תדלוק קצר חיכתה לרוכבים עליה תלולה ומדורדרת שדרשה גם מהרוכבים החזקים ביותר בדבוקת המובילים דחיפת אופניים של מספר דקות. לאחריה משך המסלול בסדרה של שבילים מהירים ועליות לכיוון מושב מרגליות אל עבר סינגל רכס רמים. כאן קיבלו הרוכבים מקטע מהיר ומהנה של כ 14ק"מ על סינגל רכס רמים המוצל ויפיפה של קק"ל.  גלישה מהירה אל עמק החולה ומשם דרומה על מישורי העמק לטיסה מהירה חזרה לכפר התחרות, ישירות לתוך קהל צופים נלהב שגדש את קו הסיום וקיבל את פני הפינשרים.



 




 
 










עם פער של דקה אחת ו-35 שניות בתוצאה הכללית בין הצמד  Kiesel/ Holz לבין מנצחי הסטייג' השני Becking/ Bats, נפתח הסטייג' השלישי בקצב גבוה של דבוקת המובלים כשאחריהם כל השאר. כבר בקטע המישור שהוביל את דבוקת הרוכבים לסדרת העליות שמעל שדה אליעזר, נוצר פער ניכר בין חבורת החוד של ארבעת הזוגות המובילים משני הסטייג'ים הקודמים, לבין הפלוטון שרדף אחריהם וניהל מאבק פנימי על מיקומים. לנקודת ההאכלה הראשונה אחרי 26 ק"מ הגיע חבורת החוד בקצב גבוה ביותר כשכולם צמודים. קטע עליה רצחני שגרם לכל הרוכבים לרדת מהאופניים ולדחוף ברגל, פירק את הרביעייה והציב את שני הזוגות המובילים במאבק משלהם על המיקום הראשון הכללי. מכאן המשיכו הצמדים המובילים לדחוף בקצב מטורף בסדרה של עליות קיר ושבילים מהירים עד נק' ההאכלה השנייה. קטע זה היווה את המהפך של היום ופתח כבר כאן פער של כ 2 דקות ו 20 שניות בין המובילים Becking/ Bats לבין הצמד Kiesel/ Holz. קטע הסינגל של רכס הרי נפתלי הגדיל את הפער אף יותר, כשאת קטע המישור  Beckingו  Bats רוכבים חזק ולבד היישר לקו הסיום בכפר התחרות בזמן של 2:31:47. שלוש דקות ו 35 שניות אחריהם בזמן של 2:35:22 מגיעים  Kiesel ו Holz ומקבעים סופית את ניצחונם הכללי של הצמד הבלגי/ הולנדי ואת נצחונו השני ברציפות של Becking בתחרות. אביב יחזקאל ושותפוVan Winded  ההולנדי מסייקלינג אקדמי חוצים את קו הסיום במקום החמישי אך מצליחים לשמור על פער הזמנים ולקחת את המקום השלישי הכללי בתחרות.
 




















 



בקטגוריית הנשים, צמד הרוכבות השוויצרי/ גרמני Katrin Leumann ו- Verna Huber הפגינו רכיבה חזקה יחד עם הדבוקה המובילה של קטגוריית המאסטרס וגם היום חוצות ראשונות את קו הסיום לניצחון כללי של התחרות. שניות הגיעו הצמד Moschetti/  Turpijn. במקום השלישי סיימו גם היום צמד הרוכבות האוקראיניות Hana Verheles ו Krystyna Konvisarova.

בקטגוריית הזוגות המעורבים שמרו דברה אוחיון ומארקי האבר על מיקומם בראש הקטגוריה, במקום השני Tufvesson ו-Oijer משוודיה, ובמקום השלישי סיימו היום עדי ווינגר ודורון אמיץ.




 



 
 















 
את קטגוריית המאסטרס החזקה והגדולה מסיימים היום לראשונה במקום הראשון סטיב מקווין וארז חיון. אחריהם חוצים את קו הסיום נועם שילר וליאור חקלאי ומקבעים סופית את המקום הראשון הכללי בתחרות. נועם שילר ניצל את המעמד והכריז באופן רשמי על פתיחת ההכנות לאפיק ישראל 2018.  את המקום השלישי היום לוקחים חגי ענבי ורועי האקר. במקום הרביעי חוצים את קו הסיום ארנון שדמי ואייל קצנשטיין אשר חותמים את התחרות במקום השני הכללי בקטגוריה.



 
















בקטגוריית הגרנד מאסטרס המשיכו אורן אוזרד ועמוס גרי להפגין יכולת רכיבה פנומנליות ביחס לכל הקטגוריות ולקבע באופן חד משמעי את מקומם הראשון הכללי ואת שליטתם הבלתי מעורערת בקטגוריה. אחריהם הגיעו עמית לוין וזהר גלילי, כשאת השלישייה סוגרים בפעם השנייה בתחרות דוד עוז ונדב לוגסי ולוקחים את המקום השלישי הכללי.


 
 



 
 _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




64 קילומטרים של תחרות קרוס קאנטרי, סינגלים מטורפים והרגשת התעלות שתישאר להרבה זמן

נימי כהן, כתבנו בשטח, שוטח את חווייתו האישית מאפיק ישראל


 
 


היום השלישי והאחרון של אפיק ישראל החל באווירה חגיגית ומשוחררת יחסית על קו הזינוק. יום שבת, בסוף האירוע כולם אורזים ונוסעים הביתה, סטייג׳ קצר יחסית, היום הקשה של אתמול מאחורינו, ואנשים פחות לחוצים וששים אלי קרב. לפחות עד לזינוק עצמו.
בתדריך על קו הזינוק גלצה דווקא המליץ לנו לא להיות זחוחים, כי על אף ״רק״ 64 ק״מ ו-1,300 מטרים של טיפוס אנכי, הוא הכין לנו כמה הפתעות ואתגרים בדמות קירות של hike a bike, מעברי מים, גשרי עץ והרבה הרבה סינגלים.
בדיוק כמו ביום הראשון, וכאילו אין לנו כבר 180 ק״מ שוברים ברגליים, הזינוק נפתח בקצב מטורף. החוד יודע שזה יום עבודה קצר, והוא לא בא לשחק. הרוכבים האלו מסוגלים להחזיק קצב דומה לזה של תחרויות קרוס קאנטרי לשעתיים וחצי, ופשוט טסים. אנחנו, החובבנים הרציניים ורוכבי המאסטרס משחקים בכאילו ומנסים להחזיק את הקצב.
הטקטיקה שלנו אתמול הייתה בגדול למזער נזקים עד ציר חמש, ואז למזער נזקים בציר חמש. לכן רכבנו קונסיסטנטי ובתוך הגבולות שלנו. היום עשינו משהו אחר לגמרי, ובתמורה קיבלנו שיעור להמשך דרכינו התחרותית. יום אחרון למרוץ שלבים רב יומי' סטייג׳ קצר יחסית, כלומר אין מה לשמור רזרבות. היום לא "נשתתף" באירוע, היום נתחרה באירוע, נדחוף עד הסוף ונסיים על קצה המחוג של הרזרבה.




 
 

אז מה היה שם היום?
פאסט פורוורד לקילומטר 14, שזה כבר יותר מ-20% מהסטייג׳, ואנחנו בדבוקה השנייה בתחרות, זו שאחרי רוכבי העלית, עם מובילי קטגוריות המאסטרס והגראנד מאסטרס, כל העמוסים ,השילרים והגלילים למי שמכיר. יופי.
זה בדיוק הקילומטר בו חרחרתי למשיח שאני חייב להוריד קצת כי אני לא מחזיק את הקצב הזה יותר. זה מצב פרדוקסלי  בו אתה חייב להחליט: האם אני נשאר על הרכבת הזו ונהנה מאפקט הדראפטינג שלה, על אף שאני הרחק מעבר לסף האנאירובי שלי כבר 35 דקות, או שאני משחרר, עובר לרכוב את המירוץ של עצמי, אבל אז עובד לבד מול הרוח במשך קילומטרים. אז נתתי למציאות להכתיב לי את התסריט, וכשלא יכולנו להחזיק יותר פשוט נטשנו.
איך הגענו למצב הזה בדיוק, בו אנחנו רוכבים עם ההקבצה שברמה אחת מעלינו, אבל לא מצליחים לסחוב איתם עד הסוף? מניתוח עצמי, יש לנו מה ללמוד עוד. גם ברמה האישית, גם בצוותית, וגם צריך קצת עזרה פה ושם מאלת המזל.
 
 












 
משיח ואני השתפרנו מיום ליום, גם ברמת הרכיבה וגם בעבודת הצוות. כאתלט, הוא הדהים אותי בקפיצה שנתן בשבועות האחרונים ובתוך התחרות עצמה. כנראה שאתה לא נהיה ספורטאי אולימפי וסגן אלוף עולם בדיסיפלינה שלך בלי הרבה כשרון, יכולות פיזיות ומנטאליות ופשוט מחוננות. עוד יומיים לאירוע הזה והוא היה דוחף אותי בכל העליות ומוביל אותי בכל המישורים. אבל אנחנו לא צוות מהוקצע מספיק, עדיין, כדי לשחק את המשחק של הגדולים. פה טעות, שם טעות, פה נפילה, שם עיכוב מיותר בתחנת ההאכלה, והנה שוב איבדנו את הפלוטון וצריך לגשר אליו. בגישור הרביעי שלי היום פשוט נגמרתי. ועדיין יצאנו לעוד גישור. אחריו הרגליים שלחו לי מסר: הסוללה נגמרה. זה לא שריר, זה סלע. פאק זה כאב.
אז בלית ברירה נטשנו את הדבוקה החזקה הזו, ובערך דקה לאחר מכן עקפו אותנו מובילי הגראנד מסטרס המנוסים והשקולים, שהתחילו לאט יותר אבל משכו חזק יותר, בהדגמה בלייב של משל הארנב והצב.
אחרי הנטישה רכבנו נג״ש לבד במה שנראה כמו שעות, תפסנו את אלעד ובן מטים בייקוויי, חברים לרכבת מאתמול, ועבדנו איתם לתוך הסינגל, אכלנו תפודים ממולחים של יסמין בתחנת ההאכלה הראשונה ואז החל הקטע הכיפי של היום: סינגל רכס רמים המדהים. נכנסנו בהתלהבות של ילדים, טסנו, זרמנו ואז באה ההחלקה הכואבת של משיח על הכתף. לא מהוקצעים, אמרנו, לא?


 
 
 


היו לאורך הסינגל עוד שתי עצירות שפגעו בזרימה ובזמן, הייתה שוב תחנת אנרגיה של הוורנים, רק שהיום עשינו שלוק זריז של בירת IPA בבישול ביתי בשביל הפרוטוקול ועפנו משם. הייתה גם דבוקה חזקה שנצמדה אלינו וגרמה לנו לתת מעצמינו גם את שאריות האחוזים שלא ידענו שנשארו לנו, רק כדי לא להיעקף.
אתמול דיברתי על שנאת העבודה ברכבות במהלך מישורים שלי, והנה, עוד הוכחה ש-karma is a bitch, היום צ׳ופרנו בעבודה כמעט מוחלטת לבד לאורך מישורים רבים בהלוך ובחזור. אז, אהעמ, ״אדם גדול יודע להודות בטעויותיו״ אמר פעם יצחק רבין הנדיר, והנה מודה אני: רכבות זה טוב, זה אחלה, זה נחוץ והכרחי, הביאו לי רכבות.

 


 


אחרי טיסה מטריפת חושים בסינגל, ירדנו בחזרה לאזור צומת הגומא בירידות 4 על 4 מהירות ותחוחות, ומשם כמה קילומטרים טובים של נג״ש מישורי, שביחס לאתמול כבר לא הזיז. המשיח ואני החלפנו תורות ושמרנו על קצב גבוה, עד לפיניש המרגש והממלא במלון גליליון.
מספרים ווייז: סיימנו את היום במקום 24 כללי ו 20 בקטגוריה, ואת התחרות כולה במקום 22 כללי ו-17 בקטגוריה. אנחנו הרבה יותר ממסופקים ((-:
קולה, בירה, רחצה וקיפול חדר, בירה, טקס סיום, בירה, פלברה קצרה והביתה (משיח נוהג).
נגמר.



 
 


גל צחור ועידית שוב מרימים בכל שנה אירוע אימפריה ברמה מהגבוהות בעולם, ומאחוריהם ערימת אנשים של לב ונשמה.
זה פאקין מרגש.
הרבה הרבה כבוד.
אפיק ישראל הבא: 4-6.10.2018. שמרו את התאריך וזה.


 
 














 

תוצאות כללית Playtika Epic Israel 2017

 


קטגוריית גברים:
  1.  Hans Becking הולנד, Didier Bats בלגיה
  2. Maximilian Hloz גרמניה, Lysander Kiesel גרמניה
  3. Dennis Van Winded הולנד, Aviv Yehezkel ישראל


 


קטגוריית נשים:
  1. Katrin Leumann שוויץ, Verena Huber גרמניה
  2. Margot Moschetti צרפת, Laura Turpijn הולנד
  3. Asa Erlandssun שוודיה, Nellie Larsson שוודיה
 


קטגוריית זוגות מעורבים:
  1. דברה אוחיון, מארקי הבר- ישראל
  2. Henrik Oijer, Linda Tufvesson שוודיה
  3. אולה אוסטרובסקי, אלדד אוחיון- ישראל
 


קטגוריית מאסטרס:
  1. נועם שילר, ליאור חקלאי- ישראל
  2. אייל קצנשטיין, ארנון שדמי- ישראל
  3. ארז חיון- ישראל, Steve Mcewen הולנד


 


קטגוריית גראנד מאסטרס:
  1. אורן עוזרד, עמוס גרי- ישראל
  2. זהר גלילי, עמית לוין- ישראל
  3. נדב לוגסי, דוד עוז - ישראל


 
 
  
 

"PlayTika Epic Israel" בחסות טרק ובשיתוף קק"ל הוא מרוץ שטח זוגי רב שלבי המתקיים זאת השנה החמישית ומהווה מפעל הנצחה לגיורא צחור ז"ל. זהו מרוץ האופניים המשמעותי, הגדול והחשוב בישראל ומהווה אירוע דגל לענף האופניים הלאומי. במהלך שנות קיומו הצליח אפיק ישראל להתברג ולהתפרסם בסצנת המרוצים העולמית וחותר להפוך בעתיד לאחד ממרוצי השלבים החשובים בעולם. כבר כיום מצליח אפיק ישראל למשוך לכאן תיירי אופנים רבים מכל העולם ולהפכם לשגרירי ישראל בפועל. שלושת ימי התחרות בנופים הייחודים בהם היא עוברת וההכנות המפרכות של המשתתפים, חושפים את המתחרים לרמה אחרת של מקצוענות ספורטיבית והשגיות ומקדמים הלכה למעשה את תרבות הפנאי והספורט של מאות המשתתפים, חבריהם ומשפחותיהם.
לחזון התחרות התגייסו נותני חסות שותפים לדרך וביניהם: PlayTika, קק"ל, Trek, סובארו, Rudy Project Shimano ,Jinga ,Gu , רומח, ארומה, שורש,DT swiss , נביעות, joe's , Compex, ברא צמחים, מגזין we:Ride, איגוד האופניים בישראל, משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, מרכז הפועל, מועצה אזורית מבואות חרמון ומועצה אזורית גליל עליון.