קסדה במבחן Met Rivale

 #35 יוני 207     כללי   
קסדה במבחן Met Rivale

יבואן: מוטואופן

מחיר: 700 שקלים

משקל: 237 גרם למידה
S-M

 

סטרדיוואריוס הוא שם כולל לכלי קשת ובעיקר כינורות שיוצרו על ידי משפחת סטרדיווארי מאיטליה, להם אין שום קשר לאופניים. אבל בשנות ה-2000 חברת MET הוציאו את דגם הקסדה " סטרדיוואריוס" שהיה להיט בקרב הרוכבים העולם ובישראל. קסדת הסטרדיוואריוס חידשה בעיצוב משולב של קווים זורמים וקווים חדים שיחד יצרו מראה חדשני ומאוד מהיר. כמעט כל רוכבי העלית בישראל רכבו עם הקסדה הזאת וכולם רצו כזאת. עידן סטרדיוואריוס נגמר כשנותני החסות דרשו מהרוכבים לרכוב עם קסדות של המותגים שלהם ומאז המותג MET מעט נעלם מכבישי הארץ (בשטח הסיפור אחר). בשנים האחרונות הנראות של המותג עלתה חזרה בעיקר בזכות קבוצת הפרו-טור Team Dimension Data שרוכבים עם קסדות MET וגם עם דגם RIVALE.

מאפיינים כללים 
קסדת RIVALE מעוצבת בצורה מאוד עדכנית ומאוד נכונה ברוח התקופה. הצורה עגלגלה ובעלת קווים מאוד נקיים שרומזים מצד אחד על אוריינטציה לטרנד של קסדות אווירודינמיות ומצד שני אין חסכון בחורי האוורור. ההידוק נעשה בעזרת חוגת פלסטיק שממוקמת בחלק האחורי של עריסת הראש המתכווננת שנקראת SAFE T והמטרה שלה היא הגנה טובה יותר לראש בזכות אחיזה ושטח פנים גדולים יותר על הקרקפת. רצועות ההידוק עשויות מבד רך יחסית ומרגישות קלות על העור כשאת הסגירה שלהם עושים בעזרת אבזם רגיל ושגרתי. הדבר הייחודי שם הוא תפס פלסטיק קטן שעוזר להדק את הקסדה גם עם כפפות על הידיים. למרות הנוכחות הפיזית הגדולה של הקסדה, היא קלה מאוד ועל המשקל הדיגיטלי היא מראה 237 גרם, משקל מכובד מאוד בעיקר לקסדה אווירודינמית במימדים לא קטנים. 


 




 
בשימוש
כששמים את הקסדה על הראש מרגישים איך היא יושבת עמוק יותר על הראש ונותנת תחושה "עוטפת" יותר מהרגיל. את רצועות ההידוק מכוונים ברגע בעזרת האבזמים הצדיים ואחרי משחק קטן עם חוגת ההידוק האחורית יוצאים לדרך. למרות המראה הכבד שלה הקסדה מאוד קלה על הראש והיא כמעט לא מורגשת. את הרכיבות הראשונות עשיתי עם אופני הרים במהירות איטית ביחס לרכיבת כביש כשזה משמש אותי כמבחן הנכון לביצועי האוורור של הקסדה. בתחילת הרכיבה מיד בולטים בהרגשה הפתחים שבצידי הקסדה, מרגישים איך הרוח נכנסת ומאווררת את הראש. את הפתחים שבחזית פחות מרגישים אבל במבחן התוצאה הם כנראה עבדו. המקום היחיד שבו הרגשתי את חוסר האוורור הוא מרכז הראש, בדיוק מעל חור האוורור הגדול שבמרכז החזית של הקסדה. ממש נקודה חמה שלא מגיע אליה אוויר באופן ישיר, אבל שאר החורים עשו את העבודה שלהם והרגשת האוורור הכללית טובה מאוד. ברכיבת כביש המהירות עולה ואיתה גם רמת האוורור שמרגישה מצוין גם כאן. ככלל אפשר לשפוך עלי טונות של נתונים טכניים, נתוני מעבדה ורוכבי פרו-טור שיספרו לי על הביצועים של הקסדה, על הוואטים שהיא חוסכת בכל שעת רכיבה ועוד מיני אגדות שיווקיות של יצרנים, בפועל הקסדה מרגישה רגיל ואין תחושה מיוחדת, לכן הביקורת מבוססת על נתוני האוורור והנוחות האישיים שלי. גם ברכיבות הארוכות התחושה של הקלילות נמשכת ואין כאבי צוואר או עומס מורגש. האחיזה הטובה של הראש מאוד מורגשת, הקסדה לא זזה במהלך הרכיבה ויושבת איתן. גם בשטח הקסדה יושבת טוב ולא זזה גם במהלך רכיבה אגרסיבית.



 



סיכום
אני מודה, עפתי על הקסדה הזאת. ראשית היא נראית סקסית, וגם בביצועים היא לא מאכזבת. השילוב של משקל קל, אוורור טוב, יחד עם נוחות ואחיזה מעולים יוצרים חבילה מוצלחת במיוחד. מה שעושה את הקסדה לטובה עוד יותר הוא המחיר, 700 ₪. זה לא זול, אולם בהשוואה לקסדות אחרות ששוקלות פחות מ 250 גרם, ולקסדות האווירודינמיות שיש בשוק, ההפרשים הגדולים ביותר והמחיר הוא בערך 50% מתחת. למרות שהקסדה היא קסדה של כבישונים, גם בשטח מאוד נהניתי ממנה והיא לא הרגישה לי חמה, כבדה או מסורבלת מידי. 

יותר: משקל, נוחות, מראה, מחיר
פחות: נקודה לא מאווררת במרכז הראש   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם