צמיג שטח במבחן Bontrager SE4 Team Issue TLR

Bontrager SE4 Team Issue TLR

צמיג אנדורו במבחן

 

 יבואן:  CTC טרק ישראל.

מחיר צרכן: 350 ₪.

 


"אפשר לקבל המלצה לצמיג טוב?" כמה פעמים שמענו ועוד נשמע מרוכבי השטח את השאלה הנצחית הזאת? כנראה שעוד הרבה וכנראה שאף פעם לא נקבל תשובה חד משמעית שתגרום לכולם לרוץ לחנויות ולרכוש את הצמיג האולטימטיבי.  צמיג "אולטימטיבי" הוא מסוג המוצרים שלא ממש קיים בעולם האמיתי, כל רוכב מתאים את צמיגיו לצרכיו האישיים וסגנונו האינדיבידואלי לכן המלצות כלליות לאו דווקא יתאימו  באופן גורף לכולם.  צמיג  SE4 Team Issue  של בונטרגר מוגדר צמיג אנדורו/ AM. צמיג המתאים בתכונותיו לסגנון רכיבה אגרסיבי עם נטייה לבחירת קווים מאתגרים, סלעיים ומהירים, במקרה הסגנון שאני מעדיף. יצאתי לשבילים המאובקים והסמי מדורדרים של תחילת הקיץ על מנת לבדוק איך צמיג האנדורו של בונטרגר מתמודד עם הקשיחות של השבילים הישראלים.  
 



מאפיינים כללים
Tubeless ready-
-הגנת סיבי ניילון בצידי הצמיג, לעמידות גבוהה יותר
-משקל מוצהר: 845 גרם לקוטר 27.5 אינץ'.
- רוחב 2.4 אינץ' בלבד( בדור החדש שנבחן).
60 TPI-
- דרומטר משתנה 61A במרכז לגלגול מהיר, 50A בצדדים לאחיזה משופרת

 
ה SE4 Team Issue הוא צמיג מתקפל וקל משקל ביחס לקטגוריה אליה הוא שייך, ובעיקר בייחס לרוחב של  2.4 אינץ'. פרופיל הצמיג עגול יחסית ומבנה הסוליה מורכב מקוביות בינוניות בדרומטר משתנה בין מרכז הצמיג לבין הצדדים. הקוביות מפוזרות בצורה די אחידה לטובת גלגול מהיר ואחיזה מיטבית בסיבובים. גם בתחושה הגומי מרגיש דביק מספיק מצד אחד, אך גם קשיח בעמידותו באדמה קשה וסלעית. דפנות הצמיג מורכבות משלוש שכבות גומי מחוזקות בסיבי ניילון לטובת חיזוק קירות הצמיג ועמידות מצביטות.


בשימוש
ה SE4 Team Issue הוא צמיג בתקן TLR, הלבשתו על חישוק טיובלס הייתה קלה ופשוטה ללא כל התערבות חיצונית פרט ללחץ אוויר. הצמיגים הורכבו גם מלפנים וגם מאחור, אם כי אני מעדיף להרכיב מאחור צמיג צר ומהיר יותר, בשונה מרוכבים שאולי יעדיפו את האחיזה והביטחון בצמיג רחב יותר. התנהגותו של הצמיג צפויה, ומורגשת כבר מהדיווש הראשון. לא נדרשתי ליותר מידי "התאקלמות" כדי לחוש מספיק ביטחון ולסמוך עליו בסיבובים חזקים ובמהירויות גבוהות בגינות סלעים. מי שאוהב לרכוב בלחצי אוויר נמוכים כנראה יאהב אותו אף יותר ויקבל את מעטפת נרחבת של דריסה וקלילות במכשולים טכניים. כצמיג קדמי הוא מעניק קשיחות וביטחון כמעט בכל שביל או סינגל שרכבתי עליו במהלך תקופת המבחן. בכל תקופת המבחן המאתגרת לא הצלחתי לפאנצ'ר אותו, לא מאוחר ולא מלפנים. 



 


אחיזה
הצמיג מאוד מפתיע באחיזה שהוא מייצר בכל תאי השטח וסוגי הקרקע בהם רכבתי. הקוביות הבינוניות יחסית מספקות אחיזה טובה ונראה שבקרקע יבשה הצמיג מתבלט במיוחד. על רטוב לא ממש יצא לי לבדוק אותו, אבל  כשרוב השנה אנחנו רוכבים כאן במזג אוויר מדברי, עניין הרטיבות הופך לפחות רלוונטי ...

גלגול
אני מודה שבגלל החתך הרחב של הצמיג (במיוחד כשהוא מורכב מאחור), לא ציפיתי לגלגול מהיר במיוחד. אך גם כאן הופתעתי. כנראה בשל משקלו הנמוך, מבנה הסוליה, והדרומטר המשתנה, הצמיג התגלגל לא פחות טוב מצמיג צר יותר. בבלימה הצמיג מייצר התנגדות מצוינת, העצירה טובה מאוד ומעבירה ביטחון לרוכב שניתן לסמוך על הצמיג במצבי קיצון.

עמידות ושחיקה
בזמן כל תקופת המבחן (כחודשיים וחצי אינטנסיביים עם 3-4 פעמים בשבוע), מבנה הצמיג שמר על צורתו, הקוביות לא הראו סימני חולשה או קרעים  ולא היו לי פאנצ'רים כלל כאמור.



 



סיכום
צמיג Bontrager SE4 Team Issue TLR הוא צמיג מצוין. מחד הוא יספק את הסחורה לרוכב האגרסיבי שלא מתפשר על אחיזה ועמידות במסלולים קשוחים, מאידך גם בסעיף הגלגול הוא עושה עבודה טובה. כאחד שרוכב שנים רבות על צמיגים טובים מיצרנים שונים, אני חייב להודות שהופתעתי מאוד מה SE4 Team Issue של בונטרגר.

יותר- עמידות, משקל, אחיזה.
פחות- מחיר

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם