מבחן למחשב רכיבה Lezyne Enhanced Super GPS

 עדי בלן   
 #34 מאי 2017     כללי   
מחשב רכיבה Lezyne Enhanced Super GPS 

יבואן: Trek ישראל - www.ctc.co.il

מחיר:   790 ש"ח


 
 


חברת Lezyne הצעירה החלה את דרכה בשנת 2007 כיצרנית של אקססוריז מעוצבים ואיכותיים לרוכבי אופניים, בתחילה בעיקר במשאבות וכלים, ולאחר מכן גם החלה לשווק פנסים, כלים לחנויות ואביזרים משלימים נוספים.
החברה נוסדה ע"י המייסדים של Truvativ לאחר שמכרו את החברה לSram  בתחילת שנות ה2000, החברה מעצבת ומתכננת את מוצריה מקליפורניה, כאשר הייצור נעשה כולו בטאיוון.
בשנים האחרונות Lezyne השיקה קו מוצרי  GPS(מחשבוני רכיבה) הכולל מגוון מוצרים הולך ומתרחב בטווח מחירים וגדלים שונים.
בגיליון 19 בחנו את הגרסה הראשונה של הSuper GPS של היצרן ומצאנו שהוא מספק היטב את הצרכים של מירב הרוכבים, למרות גלי'צים של תוכנה וענייני עיצוב שפחות מצאו חן בעיננו בזמנו. הפעם קיבלנו מ CTC, היבואן הישראלי הדגם החדש ומשופר של ה Super GPS.
יצאנו לבדוק האם הדגם המשופר, שיצא זמן קצר מאוד לאחר השקת הדגם המקורי, הוא אכן שיפור משמעותי.
נזכיר גם שכותב שורות אלו, מעולם לא היה בתכנית אימונים מסודרת וכנראה שלא יאיים לעולם על התואר של שלומי חיימי, אבל הוא כן מתעד סידרתי שכל רכיבה שלו ב4-5 שנים האחרונות בסטרבה (בכל זאת צריך לראות כמה קרוב הגעתי לשועלי האנדורו בסגמנט של הדרומי בקנדה), בזמן המבחן לא הדלקנו ולא פעם אחת את אפליקציית הסטרבה בטלפון והסתמכנו בלעדית על ה GPS של lezyne, הפרטים והמסקנות לפניכם.

 
 
תכונות עיקריות
  • -ממדים: 42.9 X 67.8 X 27.5 מ"מ
  • -משקל: 76 גרם
  • -מסך: 40.7 X 31.7        
  • -סוללה: פנימית מאפשרת שימוש של כ 24 שעות
  • -זיכרון: עד 400 שעות הקלטה
  • -תומך בלוויני GPS אמריקאים ורוסים (GLONASS) לדיוק משופר וצריכת אנרגיה נמוכה
  • -תמיכה בקישוריות ANT+ ו BlueTooth smart BLE בו-זמנית (לחיבור שני חיישנים חיצוניים)
  • -יכולת לקבל התראות מהסמארטפון בזמן רכיבה
  • -יכולת לניווט turn-by-turn בעזרת אפליקציית GPS Ally
  • -תמיכה ב Live Segments  של סטרבה (למנויי פרימיום דרך האפליקציה)


 

 


בשימוש
 השלב הראשון בשימוש ב Super GPS הוא התקנת התושבת והמכשיר ע"י הסטם \ כידון, במקרה של lezyne  מדובר בתושבת מעולה המגיעה עם גומיות ב3 אורכים שיתאימו לכל קוטר צינור שאליו יחוברו, אנו חיברנו לכידון בסטנדרט של 35 מ"מ ללא שום קושי. המחשבון עצמו מתחבר לתושבת ע"י לחיצה וסיבוב שלו, מרגע שחיברנו אותו, הGPS  לא זז, גם לא לאחר דהירה במורד כמה מהשבילים המטלטלים ביותר.
 
המכשיר עצמו קל מאוד ומשקלו כמעט ואינו מורגש, Lezyne שינו את העיצוב מעט מהדגם הקודם ונפטרו מהטבעת הכסופה שהקיפה אותו א-לה אייפון 4. העיצוב עדיין אינו מבריק והמכשיר בסה"כ נראה כמו קובייה לא מעוצבת במיוחד (בטח לעומת המוצרים המתחרים בשוק). כנראה שיש כאן ניסיון לשדר עמידות ופשטות על חשבון אלגנטיות יתר.
המחשבון עמיד למים ולאבק, כל עוד אטם הגומי של שקע המיקרו USB יושב במקומו (מעט טריקי לפעמים להכניס אותו לשם). וכל עוד לא תיכנסו איתו לצלילה...




 


 
 
הפעלת המכשיר גם היא פשוטה מאוד, ומתבצעת ע"י 4 כפתורים פיזיים בולטים ונוחים מאוד בצידי המכשיר. התפריטים והשימוש בהם אינטואיטיביים למדי, וכמעט שלא נזקקנו לספרון ההוראות על מנת לשלוט ביד רמה במכשיר.
 
התצוגה השתפרה מאוד יחסית לדגם הקודם שבחנו, ישנו מגוון מאוד גדול של מסכים שאפשר לדפדף ביניהם. בכל מסך מוצגים 4 נתוני רכיבה שונים (ניתן לקבוע אילו שדות נראה בכל אחד מהמסכים), אנחנו לרוב נשארו במסך הראשון המראה שעה ביום, מרחק רכיבה, מהירות וגובה – הנתונים ברורים מאוד על גבי המסך גם בשמש ישירה ומספיקה הורדת עיניים זריזה לכיוון הכידון על מנת לקרוא את הכתוב על המסך.
ישנו מסך נוסף המראה את מסלול הרכיבה עד כה (על גבי "מפה" ריקה), לא לגמרי הצלחנו להבין את השימוש במפה או מסלול על גבי מסך קטן כל כך, אבל שיהיה.
 
במהלך הרכיבות השארנו את הטלפון שלנו מחובר בבלוטות' על מנת לגלות האם הטלפון המצלצל בקלמבק מצריך עצירה (צריך לחזור הביתה לקחת את ילד חולה למוקד של מכבי) או התעלמות (מישהו מהעבודה חושב שמשעמם לך בשישי בבוקר) - על הסנכרון לנייד מעט בהמשך.




 
 


מחשב ואפליקציה
 לאחר הרכיבה ישנן שתי אופציות עיקריות לסנכרון הרכיבות:
האחת, חיבור דרך כבל USB למחשב Windows או Mac ומשם לאתר של Lezyne ודרכו לסטרבה, והשנייה דרך אפליקציית Lezyne GPS Ally הזמינה ל iOS ו Android. לשמחתנו, בניגוד לדגם הקודם, הפעם לא נדרשנו לחבר את המכשיר למחשב אפילו פעם אחת. השיפור באפליקציית ה Ally פטר אותנו מעונשם של הכבלים והלפטופים על מנת לסנכרן את כל הנתונים שלנו לענן של Leyzne בואכה Strava.


 

האתר עצמו של Lezyne הנקרא GPS ROOT מספק פונקציונליות דומה לרוב המתחרים, עם תצוגה של הרכיבות על המפה יחד עם גרפים של מהירות, גובה, טמפ' וכו'. דרכו אפשר גם להטעין מסלולים ל GPS שנוכל אח"כ לקבל הוראות ניווט עליהם בזמן אמת (turn-by-turn navigation), או על קו במכשיר. הניווט turn-by-turn פחות רלוונטי להתמצאות תוך כדי רכיבה בשטח עתיר פניות וכניסות רבות המאפיין את הרכיבות שלנו, אך ניווט במסלולי שבילים רחבים/ גראבל או ניווט עירוני על הקו המוצג במכשיר הוא בהחלט קביל ונוח יחסית.  

 
 




 

אפליקציית ה GPS Ally שזו הורסיה השנייה והמשופרת שלה, היא אכן שיפור אדיר לעומת הגלגול הקודם. חווית המשתמש והמסכים די דומים לאפליקציה הקודמת (ויש להודות, הם לא מבריקים בUX  שלהם), אבל השיפור באמינות ובביצועים של האפליקציה הוא מרשים מאוד. לא חווינו ניתוק אחד בין הטלפון לבין ה GPS לאורך כל המבחן. סינכרון נתוני הרכיבה לענן אחרי הרכיבה קרה באופן מהיר, אוטומטי ואינטואיטיבי לחלוטין, ולא הרגשנו שום סרבול בתהליך (זה כמעט קל כמו להעלות את הרכיבה לסטרבה מהטלפון).
השימוש השני של האפליקציה, היכולת לקבל התראות מהטלפון בזמן אמת (כשהטלפון בקמלבק), מעט מוגבלת יותר – כרגע נתמכים רק שיחות, אימיליים וסמסים, בעידן של ווטסאפ, slack, טלגרם ועוד 80 אפלקציות תקשורת שונות הדבר מעט מגביל, תמיכה בהתראות ממקורות נוספים תתווסף בעתיד, אך כרגע לא ברור מתי.




 
 
סיכום
 אנו רוכבים לא תחרותיים (לפחות לא בתחרויות רשמיות) ובחנו את ה Enhanced Super GPS בקונטקטס החובבני הזה, רוכבים חובבים יכולים להפיק מה Lezyne ערך רב, היכולת לראות את נתוני הרכיבה (וגם את הסגמנטים של סטרבה) בזמן אמת משדרגת את העניין ברכיבה (במיוחד אם זה הלופ הבייתי הרגיל שלכם).
ה GPS פשוט מאוד להפעלה וחיי הסוללה שלו מרשימים מאוד. ה Lezyne חסך לנו אחוזי סוללה יקרים מפז בסמארטפון שלנו בכך החליף לחלוטין את הפעלת אפליקציית הסטרבה בטלפון. מחירו הסופר אטרקטיבי מציב אותו כזמין לכל רוכב המגדיר עצמו רציני ומעוניין לקבל סטטיסטיקה על הרכיבה שלו בזמן הרכיבה עצמה.
האפליקציה המלווה של המכשיר אינה מצטיינת בעיצוב שלה, אבל היא עושה עבודתה ללא דופים וכמעט ללא באגים, וגם במהלך המבחן קיבלנו עדכוני גרסאות עם תיקונים ושיפורים שונים.
 
יותר: מחיר מצוין ,פשטות, תושבת מצויינת, זמן סוללה
פחות: עיצוב חיצוני מעט מגושם, אי יכולת קבלת התראות מווטסאפ 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם