Saris SuperBones 3 - מנשא אופניים במבחן

Saris SuperBones 3

מנשא אופניים לרכב במבחן- 
וישאו ויחנו

יבואן: DAA

מחיר:
1,999 ₪

 



כיאה למנשא אופניים, שלב ראשון בבחינת כשרות המוצר לפי הלכות חצר החמור האדמו"R  הוא לבדוק האם ניתן לשאת את המנשא, על הגב, ברכיבה! 
משקלו 8.4 ק"ג, ומידותיו טובות ( 52X59X19 ס"מ בארגז) וכך קשרתי את הארגז המקורי אל תיק הגב שלי, שגם הוא לא בדיוק מלא בהליום, ודיוושתי בנחת מהרצליה לתל אביב. אם תשאלו – מה הואילו חכמים בתקנתם, ולמה להיסחב עם מנשא 3 זוגות אופניים על הגב? התשובה היא:
  1. קורה וצריך להגיע לחבר בעל רכב אך חסר מנשא, ומכיוון שכבר התגלגלתי כך בעברי יותר מפעם אחת, רציתי לוודא גם עם מנשא זה.
  2. כי זה אפשרי...
נחתתי בתל אביב היישר אל הקיה פיקנטו של זוגתי, לא בדיוק משאית מרצדס או דאף, אבל לאחר ההתקנה  אינטואיטיבית ומהירה,  גם הפיקנטו הפכה לסוס עבודה.


מאפיינים כללים
מנשא תא מטען פריק המתאים לנשיאת 3 זוגות אופניים
מתקפל לממדים קטנים וניתן לאכסון בתא המטען
משקל 8.4 ק"ג
4 רצועות רתימה לרכב בלבד
אפשרות לנעילת המנשא לרכב

 


 


בשימוש 
למכירי סאריס ומנשאי תא מטען שונים – סאריס החכימו ויצרו מנשא עם 4 רצועות רתימה כאמור (במקום 6 המסורתיות) וויתרו על רצועות המתיחה לצדי החלון/ תא המטען. הרצועות עצמן נגללות לתוך זרועות המנשא, ומהודקות בעזרת ידיות ראצ'ט, כשאחת מכל זוג ידיות היא בעלת מנעול ומונעת את האפשרות לשחרר את המנשא.
ההתקנה והמראה הינם נקיים ואלגנטיים, ללא רצועות נסרחות לצדדים, כאשר לכל זוג אופניים יש שתי רצועות הידוק על הקרניים העיליות, ועוד רצועת הידוק עם "ברך" קטנה שנרתמת לצינור הכסא של השלדה ומייצבת את האופניים כנגד גלגול וטלטול.
מי שמכיר את טכנולוגית הפלסטיק של סאריס (גילוי נאות – אני משתמש בסאריס בונז 2 אי אילו שנים) יודע שרצועות הפלסטיק שלהם שמחזיקות את השלדה הם דו שכבתיות. יש פלסטיק עמיד וקשיח בצד החיצוני, ופלסטיק רך יותר לכיוון השלדה. גם הידוק רצועות אלו נעשה ע"י אבזם שיניים ושינון על הצד של הרצועה הקשיחה. כאמור – בנסיון של שנים עם מנשאי היצרן, הרצועות עמידות מאוד, גם לאחר בילוי של חודשים ארוכים בשמש הישראלית ובכל מזג אויר.



 



 
בתקופת המבחן יצא לי לרתום ולהעמיס 3 זוגות אופני הרים מזן "מדבקה" (כבדים כמו ליבת כדור הארץ) ולמרות האתגר שברתימה (חלק מן השלדות לא היו במבנה רגיל של שני משולשים) ההעמסה עברה בהצלחה, והרתימה בעזרת רצועות המתקן בלבד הייתה יציבה. לאורך נהיגה של כמה וכמה עשרות ק"מ במהמורות גוש דן, רמלה וראשון – לא היה צורך בהידוק נוסף או בהידוק מחדש של המנשא לאחר ההעמסה. אגב לאופניים בעלי מבנה שלדה ייחודי (בולם אחורי על הצינור העליון), או כזה שלא מתאים למבנה המנשא, היצרן והיבואן מציעים מתאם נשיאה בצורת מוט המחבר בין האוכף לבסיס הכידון. בעזרת מתאם זה כל מבנה שלדה ניתן להעמסה על הבונז או על כל מנשא תא מטען דומה.
הסופר בונז 3 מצויד בכריות הצמדה איכותיות, כך שסימני המגע עם המכונית יורדים בשטיפה הגונה. שוב – מנסיון העבר, לאחר שימוש של שנים נדרש לעיתים ויש קטן של וקס למקומות שבהם המנשא ישב. אבל זה היה קורה בכל מקום שבו הייתי קושר משהו לרכב במשך שנה....
יתרון משמעותי נוסף הוא האפשרות להתקין ולשכוח – מרגע שהגעתי ברכיבה אל הרכב של זוגתי ועד היום, חודש ומשהו לאחר ההתקנה, המנשא נותר על הרכב. למעט התקנתו לצורך בדיקה על רכב עם תא מטען רגיל, ולאחר שזה הוכתר בהצלחה, חזר לאחר כבוד  לפיקנטו, שם הוא ממתין לאופניים שיארחו לו לחברה בכל הזדמנות ראויה.



 



 
יצא לי לרתום למנשא אופני כביש והרים גם יחד, לרתום אופני עיר של נשים (ללא צינור עליון), טנדם מטריקס מקרבון על גלגליו, 3 זוגות אופני ילדים, ועוד מגוון רחב של אפשרויות.
בשום מקרה ושלב לא נתקלתי בבעיה או בחוסר יציבות, גם בנהיגות ארוכות ומהירות מאוד, וכן לא זיהיתי שריטות מיוחדות, הודות לרצועות ההידוק המוכרות של סריס. העמסת 3 זוגות אופני הרים גדולי גלגלים 27.5- 29 , אפשרית אמנם, אבל מחייבת הינדוס ותשומת לב למניעת מכות ושריטות.



 
             


             



סיכום
ה SuperBones 3 הוא מנשא מעולה, יציב וחזק ל 3 זוגות אופניים שכ"א מהם עד 18 ק"ג. לא שורט ולא בועט, אלגנטי בהרכבה ובעיצוב, מהיר לפירוק, הרכבה והעמסה. חשוב לזכור שאם המספר על תא המטען ולא על הפגוש, יש סיכוי סביר שתצטרכו (על פי החוק !) לארגן מספר זיהוי רשמי נוסף (כמו המספר שמוצמד לרכב בדיוק, לא מקרטון צהוב) ולדאוג לקשירה שלו לאופניים החיצוניים.

יותר: יציב, חזק, בטוח, אלגנטי, לא פוגע באופניים וברכב, ניתן לנעילה.
פחות:  מחיר לא זול! אבל ביננו, מדובר על פריט שתפקידו לשאת ולשמור לאורך שנים על הפריט החשוב ביותר שלכם. חשוב לזכור שהסאריס הוא פריט יקר בכל העולם, מחירו בארה"ב עומד על  400 דולר, תוסיפו על כך עליות הובלה, מע"מ, מכון תקנים ומסי יבואן, כך שהמחיר של היבואן אינו זול אך אינו בשמיים.  

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם