תיק רכיבה Mavic crossmax hydropack 8.5

Mavic crossmax hydropack 8.5

תיק רכיבה במבחן 

יבואן: סער

מחיר: 659 שקלים

 

 

בואו נודה על האמת, כל רוכב, לא משנה אם הוא אפיקיסט מגולח שוקיים או דאונהיליסט עבדקן הופך לסוג של כו#&ת כשזה מגיע לתיקי רכיבה... כן, לכולנו יש פטיש לתיקי רכיבה ומראות זוועה של רוכבים מסוקסים הממששים זה את תיקו של זה משל היה מדובר בהשקת ליין ארנקים נשיים בכיכר המדינה, אינו חזון נפרץ. אי לכך, כמה שמחתי לקבל לידי את תיק הרכיבה החדש של מאביק, שכן מעבר לעובדה שמדובר בתיק, הוא אפילו מגיע מצרפת שהיא כיידוע אחד ממעוזי האופנה העולמיים.
ברשותכם לא אספר על ההיסטוריה של מאביק כבר דשנו בזה מספיק במגזין זה... מי שלא מעודכן, יכול להיכנס לאחד ממבחני המוצר המפורסמים באתר וללמוד דבר או שניים על המגה יצרן הצרפתי.


 

 
מאפיינים כללים
נתחיל מזה שלתיק יש שיק. אין מה לעשות, המטרוסקסואליות העכשווית מכתיבה את כללי המשחק והנראות חשובה. שחור כיידוע תמיד באופנה והתיק השחור כולו בהחלט מרשים. אגב, מי שממש רוצה יכול להשיג אותו גם בצביעה אדומה-שחורה או כתומה-כחולה. התיק הוא בנפח 8.5 ליטר שזה בעברית – מתאים לרכיבות קצרות עד בינוניות. שקית השתייה היא בנפח 2 ליטר ובשל תכולתה מכתיבה גם היא את טווח הרכיבה, במיוחד בקיץ הארצישראלי הקופח. באגף הנתונים היבשים חשוב לציין כי הבד ממנו עשוי התיק נקרא RIPSTOP ולדברי היצרן הוא משלב חוזק ועמידות, יכולת דחיית מים ומשקל קל. אבל עזבו אתכם מסיפורי בדים ושטויות אופנתיות, תשאלו כל אישה מה הכי חשוב בתיק והיא מיד תסביר לכם שיש רק דבר אחד מהותי באמת: ה-א-ר-ג-ו-ן. כן, בדומה לבנות המין היפה, כשזה מגיע לתיק הרכיבה, גם אנחנו אוהבים לסחוב בתוכו את כל הבית פחות או יותר. אז אם תיק הרכיבה שלכם, מעוצב ככל שיהיה, מתוכנן פנימית יותר כמו קיטבג, הרי שלנבור בו ולאתר את מפתחות הרכב או אולר הכלים יכול להפוך לסיוט. לכן ארגון רבותיי הוא שם המשחק ובזה – ידידנו הצרפתי מצטיין!


 


 
 
 


 

נתחיל מהגדול אל הקטן. שלושה תאים גדולים יש לו לקרוסמקס – תא לשקית השתיה (הממוקם קרוב לגב), תא מרכזי גדול (ובו עוד תא קטן אליו נגיע בהמשך) ותא נוסף, מעט קטן יותר עליו נתעכב עכשיו. לתא הזה (הפונה כלפי חוץ) נתתי כבר מזמן את השם "תא-וציא-לי" (כל הזכויות שמורות) שכן הוא זה שתמיד אנו מבקשים (או מבקשים מאתנו) לשלוף ממנו את המשאבה, או אולר הכלים כשאין לנו כוח להוריד את התיק. כדי להקל על החברים, תכננו את התא הזה כך שיהיו בו מקומות ייעודיים לדברים העיקריים שרוכבי אופניים סוחבים איתם. לכן תמצאו בו שני כיסי רשת סגורי רוכסן לפריטים קטנים ושני שרוולים לתוכם ניתן להכניס משאבה, פנימית או כל דבר אחר בעל צורה גלילת צרה שתמצאו לנכון לקחת אתכם (ולא, אני לא רומז כלום). התא הראשי הגדול אינו מחולק אך מצד שני יש בו תא מיוחד לחבר הטלפוני שלכם. חלקו הפנימי של התא מרופד בחומר נעים למגע כדי שהנייד היוקרתי שלכם לא ישרט חלילה ויהיה לו תמיד חם ונעים. עד כאן תאים, אבל בנינו, מה שבאמת מבדיל תיק פשוט מתיק ברמה, הם התאים האלו שנמצאים תמיד בהישג יד. לקרוסמרקס יש 4 כאלו! 2 על רצועות המותניים ו2 על רצועות הכתפיים! א-ל-י-פ-ו-ת! וכן, אם תהיתם, אז בתוך כיס נסתר בתחתית התיק שוכנת לה רשת גמישה שאפשר לשלוף כדי לשאת את הקסדה שלכם כשהיא לא על הקלבסה.
מילה על שקית השתיה. התיק מגיע עם שקית שתיה איכותית מבית חברת Hydrapak שלה עומדות זכויות רבות בפני עצמה. השקית יכולה להכיל 2 ליטרים של מים. לשקית יש חיבור מהיר המאפשר ניתוק הצינורית ופתח מילוי רחב ונוח. לאורך המבחן היא תפקדה ללא דופי וגם לא התפנצ'רה או נזלה.




 



בשימוש
אחת הבעיות המרכזיות בתיקי רכיבה קשורה למיקום שקית השתיה. השקית ברוב המקרים צמודה לגב ואם התיק אינו בנוי נכון, השקית הנפוחה לוחצת על הגב ויוצרת תחושה לא נעימה. בתיק של מאביק הדבר כמעט אינו מורגש. עוד נושא שמאד מטריד, בעיקר אותנו הישראלים, הוא החום המעיק שהתיק מייצר במגע עם גבינו המיוזע. אמנם לא בדקנו את התיק בחום יולי אוגוסט, אך שמחנו לגלות כי שש הכריות הבשרניות שבאות במגע עם הגב (במאביק קוראים למערכת Clima flow), מאפשרות מעבר משבי רוח רעננים שמאווררים את האזור ולא הופכים את שטח המגע של התיק עם הגב לעיסה אחת דביקה ומעיקה. לתיק שתי רכיסות כמקובל ברוב התיקים, וחשוב לציין לטובה את רצועות המותן שבמקרה שלנו אינן סתם שתי רצועות דקות, אלא מערכת רחבה החובקת את המותניים ולכך יש שני יתרונות: נוחות ויציבות. הרצועות הרחבות אינן חותכות בבשר והעובדה כי הן חובקות היטב את הגוף מונעת מהתיק לרקוד ולשייט. את האחיזה משלימות שתי רצועות הכתפיים הרחבות הנרכסות מלפנים מה שמעגן את התיק לגוף והופך אותו למקשה אחת עם הרוכב דבר שגורם לו להפוך לבלתי מורגש גם בקטעים טכניים מרובי זעזועים וקפיצות. ואם כבר קודם החמאנו לרבעיית הכיסים הנגישה, הרי שבזמן הרכיבה התפעלנו מהקלות והנוחות של שליפת כל אותם פריטים שאוחסנו בהם.




 



סיכום
אם כבר לרכוב עם תיק, אז שיהיה קל, מאוורר, מחולק בחכמה, בעל כיסים ותאים נגישים מהם ניתן לשלוף פריטים בלי להוריד אותו מהגב, שיהיה יציב על הגב גם במסלולים קוצוניים, אה, וגם שיהיה יפה. איזה קטע שה- CROSSMAX HYDROPACK הוא בדיוק כזה...?

יותר: מראה, חלוקה פנימית, נוחות, שקית שתיה.
פחות: לא מצאנו דבר 



 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם