מבחן לנעלי FiveTen Kestrel

 עדי בלן   
 #30 ינואר 2017     שטח   
FiveTen Kestrel

יבואן: סער

מחיר: 949 ש"ח
 


חברת Five-Ten נוסדה בשנות ה-80 כחברת נעלי טיפוס צוקים, תרכובת הגומי הייחודית שפיתחה הפכה את החברה למובילת השוק הברורה בתחום. מאוחר יותר הבינו ב5.10 שתרכובת הגומי הדביקה והייחודית של הסוליות מתאימה מאוד גם לנעלי רכיבה עבור פדלים שטוחים (פלאטים). מאז הפכו ה Five-Ten לסטנדרט עבור רוכבי דאונהיל (לא מחוברים) ופרירייד בעולם ולפני כשלוש שנים אף נרכשו ע"י אדידס העולמית. עד היום המתחרים האחרים בתחום מתקשים לייצר נעלי פלאטים בעלות אחיזה דומה בפדלים, יעידו על כך אין ספור אליפויות עולם וניצחונות במירוצי גביע העולם שניצחו סם היל, נתן רייני, גרג מינאר ועוד רבים אחרים.
מסער היבואן הישראלי של החברה קיבלנו למבחן את הקסטרל, דגם המיועד דווקא לרוכבים מחוברים, ומכוון לסגמנט האגרסיבי של הרכיבה, מאנדורו ועד DH.

מאפיינים כללים
הסוליה החיצונית של ה Kestrel מורכבת משתי תרכובות גומי שונות, תרכובת קשיחה יותר בשם C4 הנמצאת באזור הקליט ומיועדת לאפשר חיבור ושחרור קל יותר של הנעל מהפדל, ותרכובת רכה ודביקה בשם Mi6 הנמצאת באזור העקב והאצבעות ומספקת אחיזה טובה יותר בהליכה. הסוליה הפנימית של הנעל היא שילוב של פלסטיק וקרבון המיועד לספק קשיחות ויעילות פידול גבוה מאוד.
הגפה של הנעל מורכבת מחלק קידמי מעובה וקשיח יותר המגן היטב על האצבעות בעוד אזור העקב והצדדים העשויים מבד נושם ומאוורר יותר. מערכת הרכיסה היא גלגלת Boa יחידה המאפשר הידוק ושחרור מיקרומטרי להתאמה מדויקת מאוד של הנעל לכף הרגל.



 


התאמת הנעל לרגל
ה5.10 הן נעליים צרות וארוכות במעט מרוב הדגמים האחרים של החברה שניסינו, לכן נמליץ לכם על מדידה קפדנית לפני הרכישה. לכפות הרגליים הרחבות והשטוחות (פלטפוס זה כאן) שלנו התאימו נעליים במידה 44 (המידה הרגילה שלנו בנעלי התעמלות). הנעליים קשיחות למדי והריפוד בהן דק ומינימליסטי, לוקח להן כמה רכיבות להתרכך מעט, וברכיבות הראשונות היינו עסוקים בכיוונונים על מנת להגיע לנוחות אופטימאלית, קל מאוד לבצע את הכיוונונים העדינים תוך כדי רכיבה בעזרת גלגלת הBoa




 



בשימוש
הקסטרל הן נעליים הקלות והקשיחות ביותר של פייב-טן שיצא לנו לנסות, יעילות הדיווש שלהם עומדת בקנה אחד עם כמה דגמי נעלי XC שרכבנו עליהם בעבר. הקשיחות הזאת גם מתבטאת בזמן הליכה עם הנעליים ולמרות האחיזה המצוינת שהסוליה הדביקה מייצרת, אילו אינן נעליים נוחות במיוחד להליכה. בשונה מנעליים אחרות של Five-Ten, וכנראה על מנת לחסוך במשקל, הריפוד של הנעליים הוא מינימלי למדי, ואינו מפנק במיוחד, לקח לנו 2-3 רכיבות על מנת ל"רכך" מעט את הנעליים ולהגיע למצב של נוחות מלאה איתן.
אהבנו מאוד את מערכת הרכיסה הפשוטה והמדויקת שאפשרה לנו להתאים את רמת ההידוק תוך כדי הרכיבה מבלי לרדת מהאופניים. גם את החלק הקדמי הקשיח של הגפה למדנו להעריך לאחר שהציל את האצבעות שלנו במקרה או שניים של פגישה לא מתוכננת עם סלע או גדם עץ.


עמידות
הקסטרל הוכיחו עצמן כנעליים עמידות מאוד, לאורך כל המבחן לא הבחנו בשחיקה מוגזמת לא בסוליה ולא בגפה של הנעליים, ונראה שהם ישמשו אותנו היטב עוד מספר עונות רכיבה.



 








יותר: הגנה על כף הרגל, יעילות דיווש, מערכת רכיסה
פחות: נוחות ראשונית, מחיר

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם