נעלי כביש Shimano RC9 במבחן

Shimano RC9

יבואן: דאא שיווק ספורט וטכנולוגיות

מחיר:
1,439
 


 
בסמוך ל Tour De France האחרון חברת Shimano מילאה את חלל הסייבר באין ספור רמזים על קו הנעליים החדש שהיא עומדת להשיק, הטיזרים כללו צבעים שמאוד לא מאפיינים את השמרנות הידוע של החברה היפנית וגם נראה שהם לראשונה עומדים להוציא נעלי רכיבה מבוססת מנגנון BOA  ולא עם האבזמים שאפיינו את הנעלים של המותג בשנים האחרונות.
לפני כחודש Shimano חשפו רשמית את סדרת הכביש החדשה RC, עם דגם 7 ודגם 9 היוקרתי. המקביל יצאה גם סדרת שטח עם דגמי XC7 ו XC9 בהתאמה. הנעליים החדשות מוצעות בסכמות צבעים עזות שעד היום לא אפיינו את הפורטפוליו של Shimano כמור. ניתן למצוא שם אדום זועק, צהוב ניאון, כחול מטאלי וצבעים רגועים יותר. למבחן קיבלנו מ DAA את זוג נעלי הטופ לרכיבת כביש מדגם RC9 כבר בסמוך להשקה העולמית.




 

 

מאפיינים כללים:
גפת הנעל מחוררת בצורה עדינה ומאוד אסטטית, אבזם BOA התחתון מקובע לגפה של הנעל לעומת האבזם BOA העליון שיושב על לשונית אשר משנה את מיקמה בזמן תהליך המתיחה. עקב הנעל מצופה פלסטיק מבריק ושעולה כלפי מעלה. סולית הקרבון כמעט שלא נראית, בחלקה האחורית היא מוגנת על ידי מגן הפלסטיק של העקב וממרכז הנעל עד לקדמתה היא מוקפת בגומי קשיח. קצת מעבר לתושבת הקליט ישנו פתח אוויר שמכוסה ברשת עדינה. בחלק העליון מלפנים ישנו פתח אוויר נוסף שמחופה גם הוא ברשת. הלשונית של הנעל היא בעם המשך הגפה של הנעל, היא מקובעת ואינה יכולה לזוז. הרפידה של הנעל (לפי היצרן) מטופלת בחומרים אנטי בקטריאליים כנגד ריחות לא נעימים.
 
 


 



 






 

התאמת הנעל לרגל ורכיסה:
הנעליים מצוידות כאמור במנגנוני רכיסה של BOA, עובדה שהופכת את ההתאמה לרגל לפשוטה וקלה. פשוט מסובבים את החוגה עד שמגיעים למתח שמרגיש נכון. על הסוליה יש אינדיקטורים מאוד ברורים שתפקידם לעזור לכוון את הקליטים בצורה אופקית, אנכית ומרכוז. בדגמים החדשים Shimano זנחו את שיטת Custom Fit וכבר לא צריך לשים את הנעליים בתנור ולהתאים אותם לכפות הרגליים בתוך שקית וואקום. מבחינת רוחב הנעל הכללי, מדובר בנעל גרילה, לא ממש רחבה, אולם החלק הקדמי של האצבעות כן רחב ומרווח.
 



 




בשימוש:
הנעליים מוגדרות כדגם הקצה של רכיבת כביש ורמת קשיחות הסוליה היא בהתאם. היא קשיחה בצורה מרשימה והעברת הכוח שלה יוצאת מן הכלל. משקל הנעליים נמוך מאוד וזה מורגש במהלך הרכיבה, בעיקר אם הגעתם מדגם כבד יותר. השיטה של Shimano של שימוש בחלק החיצוני של הגפה מאוד מוצלחת, מאוד נוח שאין ללשונית משחק ימינה ושמאלה ובנוסף ההצמדה של הנעל לרגל נעשית בצורה יעילה יותר. העקב המחוזק והגבוה עוזרים בפידול בעיקר בפעולת המשיכה, ממש מרגישים איך הנעל נשארת צמודה גם כשיוצאים לספרינט חזק בעליה. מבחינת האוורור הנעל מכילה פתח עליון וגם פתח תחתון, שני אלו בשילוב החורים הקטנים בכל הגפה, יוצרים זרימת אוויר מעולה. לאורך כל חודשי המבחן בסוף הקיץ הישראלי לא הייתה כל הרגשה של זיעה בכף הרגל או תחושה של עומס חום.





 


סיכום:
יפה לראות שחברת שימנו השמרנית והקצת משעממת מתחילה להשיק מוצרים מגניבים ומעניינים כמו הנעליים ה RC9. זה מתחיל בצבעים המשוגעים (יחסית אליהם), זה ממשיך בעיצוב הסופר קרבי וממשיך בזוג גרביים בעלות צבע תואם לנעליים שמקבלים בקופסה המאוד מרשימה של המוצר. המראה של הנעל כובש ומשדר מלחמה, בדיוק מה שרוכבים בעלי תפיסה של "רייסרים" אוהבים לראות. מבחינת הביצועים, מדובר כאן בנעל ברמת על עם סוליית קרבון בקשיחות יוצאת דופן, כזאת אשר מבליטה ומעבירה את האנרגיה של הפידול בצורה פנומנלית. הנעל נוחה במיוחד, זאת בזכות מותחן עליון "צף" שמצמיד את הגפה לפי צורת הרגל וגם הרבה בזכות הלשונית המיוחדת שמקובעת בגפה. איכות הגימור של הנעל גם הוא ללא דופי וזה סוגר את אחד מזוגות הנעליים היותר טובות שיצא לי לנסות בתקופה האחרונה על האספלט.    



יותר: מראה, גרביים בצבע תואם, משקל, קשיחות, נוחות
פחות: מחיר

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם