מבחן לצמיג E13 TRSr 29”

 עדי בלן   
  #29 דצמבר 2016     שטח   
 E13 TRSr 29”

יבואן: www.bikedeal.co.il

מחיר:329 ₪

משקל: 900 גרם


 

 


 

E13 היא חברת רכיבי אופניים שהוקמה בתחילת שנות ה2000 ע"י כמה חברים באזור בוסטון בארה"ב,  מאותו ה"בית" שאחראי על מותג האופניים EVIL, כשגם כאן אחד מהבעלים הוא מתכנן המתלים הידוע – דייב וויגל. בתחילת דרכה החברה התמקדה במובילי שרשרת, אך בשנים האחרונות ליין המוצרים התרחב גם לקראנקים, קסטות אחוריות וגלגלים, המוצר האחרון שנוסף להיצע של החברה הוא צמיגים. כמו כל המוצרים של החברה הם מיועדים לפלח האגרסיבי יותר של השוק ומוגדרים כצמיגי אנדורו אשר אמורים להרכיב חבילה מושלמת יחד עם סט הגלגלים שהחברה מציעה.
מבייקדיל – היבואן הישראלי הרשמי של מוצרי E13 קיבלנו את גרסת ה Sticky rubber  של צמיג ה הTRSr  בגרסת ה 29. ב E13 מודים ומודיעים מראש, הצמיג הזה מיועד לאחיזה ללא פשרות- לצמיג סט קוביות מרכזיות גבוהות ואגרסיביות למדי, וקוביות צידיות אגרסיביות אפילו יותר שגם נמצאות בזווית קלה החוצה על מנת להוסיף בטחון ואחיזה בסיבובים. סוליית הצמיג וצדדיו נראים עמידים מאוד.



 
 


בשימוש:
בחרנו להשתמש ב E13 כצמיג קדמי, וההתקנה על חישוק ה wide lightning שלנו הייתה קלה למדי. החישוק הרחב יחסית (29 מ"מ פנים) גרם לצמיג להראות יותר כמו צמיג 2.5 מאשר 2.35 (ב E13 קוראים לזה 2.35 "אמיתי"). כשהרכבנו את הצמיג לראשונה, הדרדרת עוד הייתה בשיאה ועד לכתיבת שורות אלו הספקנו לרכוב איתו גם בתנאי רטיבות וגם ברכיבה או שתיים של תנאים שקרובים לשלמות, המסקנות לפניכם:





 


 
אחיזה:
החבר'ה מבוסטון ממתגים את הצמיג שלהם כ “grippin for rippin”  והם לא צוחקים. ה  TSRrסיפק אחיזה פנומנלית לאורך כל המבחן ובכל תנאי השטח השונים שהעמדנו בפניו, מפארק קנדה בשיא דרדרתו ועד משמר העמק בתנאי חלקלקות מתקדמים. הקוביות הצידיות ננעצו בכל סיבוב והקוביות המרכזיות סיפקו משטח בלימה מצוין.
 
 
גלגול:
ככלל אחיזה כמו של ה E13 לא באה בחינם, והתשלום מגיע בצורת התנגדות גלגול. ברוב המתארים בהם רכבנו במהלך המבחן הרגשנו שהצמיג מקשה עלינו בדיוושים בשל הרוחב ותבנית הקוביות האגרסיבית. בתנאי דרדרת קשים המחיר של התנגדות גלגול גבוהה יכולה להיות שווה לרוכבים המחפשים את מקסימום האחיזה, אך בתנאי אחיזה מושלמים כנראה שהיינו מוותרים על חלק מהאחיזה תמורת גלגול מהיר יותר.



 


 

עמידות:
לאורך כל המבחן הרגשנו שלא הצלחנו לאתגר את עמידות הצמיג, לחץ אוויר של 25 psi הרגיש מצוין בסט-אפ שלנו (מעט נמוך ממה שאנו מנפחים בדר"כ). בכל תקופת המבחן לא "הצלחנו" לפנ'צר את הצמיג או לחתוך דופן באף רכיבה (ולא נראה שאפילו היינו קרובים לכך) למרות התנאים הקשים כאמור. מבחינת שחיקה, ה E13  נראה עדיין כחדש אחרי מספר דו ספרתי של רכיבות.


סיכום:
אחיזה, אחיזה ועוד קצת אחיזה, כך אפשר לסכם את המבחן על TRSr . מדובר בצמיג מאוד אגרסיבי שמתאים לשימושי אנדורו אגרסיביים (ואולי אפילו DH בגרסת ה 27.5), המחיר של העמידות והאחיזה המשובחים היא התנגדות גלגול מוגברת (כצפוי) לעומת צמיגים אגרסיביים פחות.
הצמיג מומלץ לכל רוכב אגרסיבי ששם את האחיזה ויכולת הסיבוב של הצמיג במקום הראשון ומוכן להתפשר ולהתאמץ מעט יותר בעליות.


 


יותר: אחיזה גבוהה ביותר, עמידות
פחות:  מחיר, משקל, התנגדות גבוהה לגלגול

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם