מבחן למשקפי שמש Oakley EvZero Path Prizm

Oakley EvZero Path Prizm

יבואן:  Luxottica, אוקלי ישראל

מחיר: 850-900 ₪

 
 



Oakley היא אחת החברות החדשניות והמגניבות בשוק אביזרי הספורט בכלל והאופניים בפרט. מוצרי האופטיקה של החברה מהווים סוג של בנצ' מארק טכנולוגי ועיצובי  לעולם האופטיקה, בייחוד כאשר מדובר על משקפי ספורט.
Oakley הוקמה ב-1975 בגראז' של מייסד החברה James Jannard אשר ייצר גריפים לאופנועי מוטוקרוס, אותם מכר ישירות מהטנדר שלו באירועי מוטוקרוס ברחבי קליפורניה. הגריפים היו עשויים מגומי ייחודי ובכך המוצר נבדל מכל המוצרים שהיו דאז בשוק (אותו גומי הוא הגומי המיוחד שOakley משתמשת עד היום לאפונים ולגומי בזרועות המשקפיים). ב-1980 ייצרה Oakley לראשונה משקפי סקי וב-1984 חשפה את  ה-Factory Pilot Eyeshades, לראשונה משקפי אופניים ייעודיים שדמו מאוד למשקפי סקי. הדגם אומץ מהר מאוד ע"י אושיות סטייל כגון גרג למונד ואנדי המפשטיין ומאז Oakley הלכה וצברה פופולריות בתחום..
מלקסאוטיקה ישראל נציגי היצרן בישראל קיבלנו את דגם הדגל של אוקלי לשנת הדגם החדשה ה- EvZero Prizm. כשליחי ציבור מסורים רכבנו, הזענו, ישבנו לקפה והסתובבנו עימם ברחוב על "אזרחי" וכעת אנו שמחים להביא בפניכם את התרשמותנו.
המבחן על דגם EvZero Path Prizm הוא קצת יותר ממבחן רגיל, מאחר והוא מתייחס ברובו לעדשות ה Prizm החדשות והמדוברות ביותר של ענקית הספורט האמריקאית. אם להודות, אז גם אני לא הבנתי בדיוק מה עומד מאחורי טכנולוגית ה Prizm, אז כמו סטודנט שנה א' עשיתי תרגיל באוריינות דיגיטלית ושם קראתי כתבות וצפיתי בסרטונים שמסבירים על הטכנולוגיה החדשה.
לפי אנשי השיווק המושחזים והמנוסים של Oakley, פיתוח העדשות החדשות לקח לא פחות מ-15 שנים. בתקופה זאת חיפשו אנשי המחקר של היצרן את העדשה המושלמת לספורטאים. עדשה שחוסמת את קרינת שמש, עם בידול ספקטרום צבעים רחב תוך כדי העצמה והנמכה של צבעים מסוימים וחדות ראייה כמובן. עכשיו ניקח אוויר, נפסיק לקרוא הצהרות שיווקיות ונצא לנסות איך המשקפיים מרגישים ברכיבה.


 
 
התאמה לפנים: דגם Path הוא נטול מסגרת ונטול כל יכולת כיוונון והתאמה. כל גמישות של המשקף מגיעה מהעדשה עצמה והמשקפיים "מתאימים עצמם" למבנה הפנים. אני "זכיתי" בפנים צרות יחסית והמשקפיים ישבו בול. זרועות המשקפיים לא ניתנות לעיצוב כאמור, אך הן בעלות קימור קל עם סיומת בזווית חדה יותר לטובת אחיזה טובה על הראש, בנוסף לכך הן מצופות בשרוולי הגומי הייחודים ומוכרים של החברה. תושבת האף מדובר עשויה גם היא מגומי Oakely קלאסי שמרגיש נוח ויציב, אך גם הוא לא ניתן לשינוי והתאמה. היצרן מציע אפונים בגלים שונים להתאמה מושלמת. בגלל המבנה הייחודי שלא ניתן להתאמה או שינוי, רצוי שנשים וילדים יבדקו שהמשקפיים לא זזים בתנועה.
 
אוורור וניקוז זיעה: למשקפיים יש שני מאפיינים בולטים שתורמים מאוד לנידוף זיעה ואדים. הראשון הוא מרחק גדול יחסית בין ארובות העין לעדשה, המרחק מאפשר לאדים לצאת מבלי לחסום את חלקה הפנימי של העדשה. השני הוא הזווית של העדשה שבחלקה התחתון קרובה לארובות העין ובחלקה העליון יחסית רחוקה מהמצח התחתון. זווית זאת מאפשרת לזיעה לזרום כלפי מטה מבלי לטפטף על העדשה או ליצור אדי מים. למרבה ההפתעה, למשקפיים אין חורי אוורור בחלק הקדמי אבל זה לא מפריע. לאורך כל תקופת המבחן לא נתקלנו בתופעה של זליגת זיעה או הצטברות אדים. גם שזיעה בכל זאת הגיעה, דיי בניגוב קל בחולצת הרכיבה הלחה כדי להחזיר את העדשה למצב נקי.

 
 
 

עדשות ואופטיקה: העדשה היא המשקפיים עצמם כאמור בכל המובנים. ראשית בגלל הטכנולוגיה החדשה שמשחקת עם הצבעים שאנו רוצים להגביר או למתן ושנית בגלל שלמשקפיים אין מסגרת והעדשה היא גם הגוף של המשקפיים. האיכות האופטית של העדשה מעולה, הפרדת הצבעים והחדות מורגשת מיד שמרכיבים את המשקפיים ויוצאים לאור, זאת גם בתנאי אור מוגבלים יחסית כמו עננות או רכיבה ביער. העדשה נוחה מאוד לשימוש ארוך ולא הרגשנו כל סימן לעייפות גם אחרי רכיבה ארוכה שכללה נהיגה ממושכת עם המשקפים.  פרט מעניין לגבי העדשה הוא חיזוק פנימי וכמעט בלתי נראה בצורת איקס במרכז העדשה, ששומר על העדשה מלהתקפל ונותן לה חוזק נוסף. העדשה מצופה בגימור מראה צבעוני שתמיד נראה טוב.
 
סטיילינג: אי אפשר לטעות בנוגע לייעודם של ה EvZero Path Prizm, אלה משקפי ספורט לכל דבר ועניין. העדשה הגדולה נטולת המסגרת, הקימורים החדים של מסגרת העדשה ואפילו הזווית שהמשקפיים יושבים על הפנים יוצרות מראה שונה ובולט שחברת Oakley אלופים בו. המשקפיים שונים ולא סולידיים בעליל, אפשר אפילו לומר שהם מפוצצים בסטייל. אתם רק צריכים להחליט אם הסטייל הזה מתאים לכם יותר או פחות.




 


 
סיכום: המשקפיים ואני יחד מעל לחודשיים ואני מרגיש שיצא לנו להכיר טוב אחד את השני. מבחינת נוחות במהלך הרכיבה, הם מרגישים קלילים וכמעט שלא מורגשים. הזרועות לא מציקות באוזניים גם אחרי רכיבות ארוכות, האפון נעים על האף והם מאוד נוחים באופן כללי. הדבר היחיד שלא נוח לי אישית היא גובה העדשה בחלקה התחתון שמרגיש קצת גבוהה מידי. האוורור ונידוף הזיעה מאוד טובים ולמרות היעדרות חורי אוורור, העדשה כמעט שלא מתמלאת באדים או זיעה כאמור- במידה וכן נוצרים אדים הם נעלמים ברגע שאנחנו חוזרים לתנועה.
ה Prizm, גולת הכותרת של המשקפיים, היא באמת טכנולוגיה שונה מעדשות אחרות שהתנסינו בהן, בהחלט מרגישים את עוצמת והפרדת הצבעים ולא מרגישים כל הרגשת עייפות במהלך השימוש. יחד עם זאת, לא חווינו חוויה אחרת שגרמה לנו לשאול "איפה הייתי עד היום?!". ללא ספק מדובר על עדשה סופר איכותית אבל לא כזאת שגרמה לי לחלק את כל משקפי הרכיבה האחרים שלי.
 
יותר: משקל, נוחות, איכות אופטית, גימור
פחות: צורת עדשה, יכולת התאמה מוגבלת, מראה ייחודי 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם