מבחן אוכף Bontrager Kovee Elite

אוכף Bontrager Kovee Elite

 יבואן: CTC

מחיר: 750 ₪
 



בחירה  של אוכף היא עניין מאד אישי, התאמתו לגופו וסגנונו של הרוכב תלויה באין סוף פרמטרים כאשר בראשם עומדת נוחות השהייה עליו לאורך זמן. מגוון האוכפים שבונטרגר חברת החלקים של תאגיד טרק מציגה בליין שלה, הוא עצום (47 דגמים שונים)! הוא גדול ומפתיע גם ביחס לחברות שעיקר עיסוקן הוא אוכפים. יתרה מזאת פרנסי החברה ומהנדסיה דואגים לרענן מדי שנה את הליין ולהוסיף מוצרים חדשים. ה  Koveeהיא משפחת דגמים חדשה יחסית של היצרן אשר הושקה לפני כשנה. סדרת Kovee החדשה היא למעשה אותו דגם אוכף ב 4 רמות גימור שונות. האוכף מאופיין במבנה צר יחסית עם ריפוד לא עבה במיוחד, ללא תפרים עליונים, ורמת קושי בינונית בריפוד. ה- Kovee מוצא בשלוש מידות רוחב אשר משפיעות גם על המבנה הכללי של האוכף. עפ"י היצרן האוכף מתאים למגוון שימושי רכיבת הרים, דרך XC  ועד רכיבת אנדורו. גם האוכפים של בונטרגר הם חלק ממדיניות ההחזר של החברה. לא אהבתם? יש לכם אפשרות להחזיר ולהחליף תוך 30 יום. פתרון מעולה להתאמת האוכף בפועל. למבחן קיבלנו את האוכף בגימור העילית, המבוסס על  מסילות טיטניום חלולות, ברוחב הבינוני של 138 מ"מ, כזה שיתאם את מידות האגן הטובות של הבוחן.


 




מאפיינים טכניים :
אורך: 270 מ"מ
רוחב: 128/138/148 מ"מ
מסילות: טיטניום
מבנה משתנה ע"י מידות הרוחב
בסיס- קרבון
ריפוד: סינטטי
משקל: 220 גרם



 




בשימוש:
ה  Kovee נבחן במגזין לאורך תקופה ארוכה יחסית הן על אופני אנדורו והן על אופני XC סגפניים. כאמור אוכף הוא מוצר מאוד אינדיבידואלי והישבן של הבוחן לא תמיד ישקף את מצב הישבנים הכללי בקרב קהילת רוכבי האופנים. אולם התאמה של רוחב ומבנה אוכף למפתח עצמות האגן היא אוניברסלית. רוצה לומר, התחת שלי, שנמצא במדידות כממוצע, חווה מספיק אוכפים שהוצעו למבנה כזה. אי לכך הפרספקטיבה הכללית של התאמת אוכף למבנה האגן היא רחבה ומשקפת יחסית. ככלל אני חובב אוכפים נוקשים, מודה, אוהב את זה קשה. ריפוד רדוד אינו אמור להעיד מאומה על הנוחות הכללית והאיכות של האוכף, המבנה הכללי הוא זה שישפיע יותר מהכל. כאן בונטרגר צריכים לקבל שאפו גדול על שינוי המבנה הכללי של האוכף בהתאם למידות הרוחב שלו, שהם כאמור פועל יוצא של מבנה עצמות האגן של הרוכב. ואכן ה Kovee נוח מאוד למרות המראה הסמי סגפני שלו. האוכף צר ונוקשה, כזה שיוצר חיבור ישיר לאופנים ללא סוג של שכבת שיכוך מפרידה. המבנה הצר מאפשר הישלפות משופרת של הרוכב בעת תיקול מכשול טכני, אך באותה עת הוא גם נוח מאוד בישיבה ממושכת בדיוושי XC ארוכים. אני מתקשה לחוות דעה בנודע לתעלה במרכז האוכף, מאחר ואני לא סובל מהירדמות או תחושות נימול. אני רק יכול להעיד שהתעלה לא הפריע לנוחות הכללית של האוכף. האריג הסינטטי דמוי העור והריפוד תחתיו, מייצרים מספיק אחיזה גם בימים רטובים אלו של שיא הקיץ וככלל הם שמרו על צורתם ללא עיוותים, שקיעות או קרעים כל תקופת המבחן, כך גם צורת המסילות והמבנה הכללי של האוכף.



 


יותר: נוחות, משקל, מראה, מגוון מידות רוחב
פחות:  מחיר

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם