Trek Remedy 9.8 2017

Trek Remedy 9.8 2017

יבואן: CTC  טרק ישראל

מחיר האופניים :
25,800 ₪


 
 


שנת 2017 מסתמנת כשנה משמעותית בתאגיד האופניים הענק מוויסקונסין. זה החל באמצע השנה עם ההשקה המדוברת של ה Domane החדשים, אופני הסופר אינדיורס עתירי הטכנולוגיה, המשיך לחשיפות מקומיות של גלגלי 27 פלוס על דגם הפיול הוותיק של היצרן, והסתיים לפני כחודשיים בהשקה מפתיעה ביותר של ליין שטח חדש לחלוטין. ב 2017 טרק מציגים לא פחות משלוש סדרות דגמים חדשות, הן אמנם נושאות את אותם שמות, אך מדובר על אופניים חדשים לחלוטין אשר קורצים הפעם באופן מובהק ולא משתמע לשתי פנים לכיוון הקהל האגרסיבי יותר. כל הדגמים החדשים זכו לעדכוני גאומטריה, כל השלדות מקבלות תוספת קשיחות משמעותית, ולרוב מהלכי המתלים הוגדלו. סדרת הפיול EX החדשה שהוצגה מתבססת מעתה על גלגלי 29 או 27 פלוס בלבד,  סדרת הסלאש- אופני האנדורו של המגה יצרן האמריקאי מגיעים השנה עם 160 מ"מ של מהלך וגלגלי 29 בלבד. וסדרת הרמדי חדשה בה נעסוק במבחן זה המתבססת על גלגלי 27.5 בלבד.





 





 מה חדש ב 2017 Remedy?
במהלך השנים הרמדי מילאו לא מעט תפקידים בליין של טרק. הם מילאו את חובתם כאופני XC אגרסיביים, אופני שבילים,  ואפילו פלטפורמת אנדורו עצבנית. הכל תלוי בתקופה וברגישות הרוכב לדקויות ההגדרות. בכל מקרה הקונצנזוס לגביהם לא השתנה, תמיד היה מדובר על אופניים טובים. 
ב 2016 הרמדי הגיעו עם מהלך מתלה של 140 מ"מ על גלגלי 29 או 27.5 (נבחנו לא מכבר במגזין). ב 2017 מהלך המתלה הוגדל ל 150 מ"מ אך כאמור רק על גלגלי 27.5. למעשה זהו הדגם היחיד בליין של היצרן שמתבסס על הגלגלים בגודל הבינוני. הבחירה של טרק ללכת בעיקר על גלגלי 29 או 27 פלוס מאוד חד משמעית כאשר בוחנים את ליין דגמי השטח, ומכאן עולות לא מעט תהיות בנוגע לרמדי הדגם היחיד על גלגלי 27.5. האם מדובר בדגם זמני שיעלם בשנים הקרובות בין הפיול EX לסלאש? או אכן מדובר על מהלך של הפיכת הליין של טרק לנגיש יותר לבחירת הצרכן כפי שמעידים אנשי השיווק של טרק.  בכל מקרה כיום הרמדי מגשרים על הפער בין הפיול EX אופני שבילים עפ"י ההגדרה, לבין הסלאש- אופני אנדורו בהגדרה.




 




Highlights
  • שלדת קרבון "27.5 עם תומכות שרשרת מאלומיניום
  • מתלה Full Floater 150מ"מ
  • מהלך מזלג 150 מ"מ
  • ציר אחורי ומזלג בתקן  Boost
  • אורך צינור עליון 611 מ"מ
  • זווית צינור ראש 66.5 מעלות במצב LOW
  • זווית צינור כיסא אפקטיבי 74.5 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 433 מ"מ
  • בסיס גלגלים 1196 מ"מ
  • משקל "רטוב" ­ כולל פדלים – 13.8 ק"ג
  •  
  • נתונים למידה 19.5



 

 


טחניקל סקשיין
טרק הציגה לנו כאמור חידושים רבים ב2017. החברה עושה צעדים משמעותיים ליישר קו עם קדמת הטכנולוגיה, הגיאומטריה והטרנדים המובילים בענף. ועם יכולת מו"פ כשלהם, הדבר בא ליידי ביטוי ביתר שאת. כל שלדות השטח של טרק ב 2017 מצויידות בצינור תחתון ישר ומעובה המותח קו ישר בין צינור הראש לציר המרכזי, טכנולוגיה העונה לשם “Strait Shot” . מבנה זה למעשה מגדיל את מפתח המשולש הקדמי של השלדה ומחזק אותה כנגד פיתול. התוצאה, שלדות קשיחות יותר ללא "עונש" בצורת תוספת משקל. גם שלדת הקרבון של הרמדי 9.8 שבחנו מצוידת בטכנולוגיה זו, שמשווה לשלדה מראה בשרני ומיוחד למדי. השימוש בצינור תחתון ישר, לא מאפשר לכתר המזלג הקדמי לעבור מתחת לצינור התחתון כמו בכל אופניים אחרים. טרק לקחו את הספק "באג" הזה ויצרו ממנו פי'צר חדש העונש לשם “Knock Block”. תפקידו לעצור את תנועת הכידון לפני פגיעה של כתר המזלג בשלדה בעזרת שגם (חלק בולט מתוך הצינור העליון) היושב בתוך חריץ בספייסרים ובסטם.  



 



לשלדה משודך מתלה Full-Floater הוותיק והמוכח של טרק אשר נועד להבטיח את ריסון הפרוגרסיביות של בולם האוויר באמצעות בולם המחובר ללינקים משני צדדיו ולמעשה אינו מחובר לשלדה כלל. טכנולוגיה נוספת אשר מיושמת בכל דגמי השיכוך המלא של היצרן היא ה ABP  (Active Braking Pivot) ציר המחבר את תומכות הכיסא ותומכות השרשרת דרך ציר הגלגל האחורי. תפקידו של ה ABP הוא לבטל את התקשחות המתלה תחת בלימה ולאפשר אחיזה ללא פשרות גם בבלימה בשטח טרשי. כיול הבולם האחורי הייחודי והמוצלח של טרק אשר קיבל את השם המסחרי RE:aktiv, קיבל חיזוק השנה עם בולמי רוקשוקס (ולא רק פוקס כמו בעבר) והשנה אנו רואים מגוון בולמים רב יותר משודך אל דגמי האופניים השונים.



 




לאופניים אפשרות לשינוי גיאומטריה בעזרת סיבוב חוליה אקצנטרית העונה לשם Mino (כבר אמרתי שאני מת על שמות של "טכנולוגיות" חדשות? חי את זה!) המאפשרת לברור בין גאומטרית שבילים "לגמרי רגילה", ל"רגילה" עם השטחת זווית הראש בחצי מעלה והנמכת הציר המרכזי בכעשרה מילימטרים. לעומת זאת השלדה מגיעה בחמש מידות בין "15.5 ל "21.5 – שאפו!



 




כמקובל בימים אלו, לשלדה מגינים אינטגרלים, וחווט פנימי בגימור ומיקום מדויקים ואלגנטיים ביותר שהצליח לא להוסיף קרקושים מיותרים, ולהראות ממש-ממש טוב.
הדבר היחיד שעדיין לא הצלחתי לפענח לגמרי הוא הבחירה במעביר הקדמי. לאופניים מערכת הנעה XT בעלת 2 פלטות. דיברנו לא מעט במגזין על הצורך בשתי פלטות ובחירת חלקים באופניים (באופני AM/ אנדורו בפרט). התיאוריה הרווחת בין בוחני המגזין הינה שזוהי פניה לקהל האירופי חובב העליות התלולות (מבחירה או בלית ברירה). בעיני זה פשוט מוזר ומרשרש, והדבר מוזר כפליים מכיוון שלאחיו הזול - רמדי 9 ולאחיו היקר - רמדי 9.9 יש פלטה אחת מלפנים.




 



חלקים בולטים
הרמדי מגיעים עם אבזור טוב ומתאים (ומפתיע לטובה) עם בחירת חלקים עדכניים כמו כידון 780 מ"מ בסטנדרט  35 מ"מ, סטם קצר, מוט כסא ריוורב 150 מ"מ (בשונה מהמפרט המוצהר), חישוקים רחבים וצמיגים מתאימים. השלדה מתאימה לתקן BOOST עם ציר 148 מ"מ מאחור, מזלג בתקן BOOST  ברוחב 110 מ"מ. כאמור, הדבר היחיד והראשון שהייתי מעיף (לכל הרוחות) הוא המעביר הקדמי כאמור.




 

















 
על השביל
עבורי, רוכב וותיק בעל חיבה יתרה לDH והרבה שעות אוכף על אופני 29 שובבים וקצרי מהלך, מבחן לאופני אנדורו תמיד מרגש. לחוש שוב סאג אמיתי, "כבדות" של מתלים דבוקי קרקע, ואת הביטחון של דרופים וקפיצות על אופנים ארוכי מהלך היא מרעננת ללא ספק. היכולת המופלאה של שמירת קווים והיכולת לבלום ממש מאוחר לפני פניה ממש מחיים את הנפש.
דקה לפני השביל, בואו נדבר רגע על גיאומטריה ומידות. אז נכון שגובהי הממוצע שעומד כיום על 180 ס"מ תמיד נמצא בין מידה M ל L. לרוב, אעדיף אופני מדיום קטנים וזריזים. הפעם לקחנו למבחן מידה L ( 19.5) שהרגישה ממש בבית למידותי עקב צינור עליון קצר יחסית. בכלל נראה שטרק שאימצו באופן מובהק את גאומטרית הלונג & סלאק בסדרת הפיול והסלאש, דילגו עליה ברמדי. ובכל זאת, התוצאה היא אופניים יציבים ומאוזנים, ולא לרעה!




 


וכאלו הם הרמדי. אופניים שעם הפידול הראשון מרגישים מאד מאוזנים, ועם הקפיצה הראשונה מחזקים תחושה זו אף יותר. איזון, מתורגם לביטחון עבור הרוכב הפחות מיומן. אמנם צריך לעבוד קצת יותר חזק עם הזנב על מנת להוציא מהם איזה "ברררפ" אבל האופנים יחד עם בחירת הגלגלים והצמיגים הנבונה הצליחו לייצר אחיזה יפה מאד גם בדרדרת של חורשן ביולי אוגוסט.

מכיוון שהגיאומטריה של הרמדי אינה גיאומטריה של Shreddin’ Bastards טיפוסית 2017, באופן מוזר בעיני, הם הרגישו יותר בבית דווקא בגיאומטריה המתונה יותר (ציר מרכזי גבוה וזוית ראש קהה) מעין אופני פרירייד של 2017. האופניים דוושו טוב יותר במצב זה והרגישו יותר חיים וששי אלי קרב. כך שרוב המבחן בוצע בגיאומטריה זו. יתרה מזאת, האופניים מגיעים כך מהקרטון, כנראה שזה רמז לכוונת המתכנן ולזוית הנכונה יותר עבור האופניים האלו.



 



את המתלה עתיר התשבחות של טרק אנו מכירים שנים רבות. במצב פתוח,המתלה הרגיש עמוק ופרוגרסיבי דיו כך שלא הורגש סוף המהלך בתקופת המבחן (גומית הסאג הראתה שמלוא המהלך נוצל כך שהמתלה עבד נכון עבורי). אם כי המתלה סבל מנדנוד מורגש בפידול במצב פתוח בשונה ממתלים מקבילים של השנים האחרונות. ראוי לציין את יעילות מצב הפידול ב RE:aktiv. לא יודע מה ואיך הם עשו את זה, אבל הבולם מרגיש נעול ברכיבה על כביש, ובמגע ראשון עם שטח, "נפתח" וכמעט ואינו מורגש. כך שזהו בהחלט מצב הבולם המומלץ לרוב הרכיבות. אפילו בירידות טכניות מאד, לא הורגש חסרונו של בולם שאינו במצב פתוח.



 


היגוי והתנהגות- הרמדי פונים ועולים לאוויר פחות בקיצוניות ובחדות, אך אל לנו לטעות! מדובר באופניים שמצליחים לייצר הרבה פאן עם תכונות ולוק צייתני צפוי וסקסי. טרק מוציאים את רמדי 2017 כסנדוויץ' בין אחים למשפחת AM ואינדורו כאמור. בין הפיול המהירים והשובבים לבין הסלאש האגרסיביים והקטלניים. ככה הם ילדי הסנדויוץ', רוצים גם מזה וגם מזה.
צמיגי הטיובלסBontrager XR4 Team issue  הפגינו איזון טוב בין גלגול יעיל ואחיזה מצויינת בתנאי הקיץ הקשים. דופן הצמיג (למרות שהוא אמור להיות מחוזק) דקה יחסית והצליחה להיקרע בקפיצה על סלע באחת הרכיבות (לחישוקים שלום). לאורך כל תקופת המבחן השרשרת נשארה במקומה. אם כי רכיבה עם שתי פלטות מקדימה מוסיפה הרבה עומס על הכידון ועל מפלס הרעש בנקישות שרשרת בהשוואה למערכת הנעה אחד על...



 
 
 
סיכום
הרמדי מצויים (אפשר להעיז ולומר "תקועים") בין הפיול לסלאש בארסנל של טרק. לא בדיוק אופני אינדורו אימתניים ולא ממש אופני AM קשיחים, ומכאן הקושי במיתוג שלהם. עבורי ועבור רוב הרוכבים המחפשים שיכוך מפנק וארוך מהלך, אולי דווקא הם האופניים המתאימים ביותר. הרכיבה עליהם לאורך מספר שבועות מתחה לי חיוכים על הפנים, אופי הרכיבה קצת הזכיר לי את ימי הפרירייד העליזים כשהיינו צעירים ומטומטמים (מודה שהכי נהניתי איתם במיר"ב). אופניים בעלי התנהגות צפויה ומוכרת, מאוזנים, קשיחים וכאלו שיסחבו אותך להזמין כרטיס למורזין עם תחילת הקיץ.




 



 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם