Giant Reign 2 2016

Giant Reign 2  2016

יבואן: Giant  ישראל (בנדא ספורט)

מחיר: 15,800 ₪


 



את קונצרן הענק Giant אין צורך להציג או להכביר עליו מילים מיותרות. מעבר להיותו אחד המותגים הנפוצים והמפורסמים בעולם, חברת ג'יאנט הטיוואנית היא אחת מיצרנית האופניים הגדולות בעולם. פרט ללין האין סופי שהיא מייצרת לעצמה בכל תחום ודיסציפלינת רכיבה, היא מייצרת שלדות עבור חברות רבות בשוק האופניים ביניהן לא מעט חברות ענק.
ייעודו המוצהר של דגם ה- REIGN אותו קיבלנו למבחן הוא אנדורו והוא ממוקם במטריצת האגרסיביות בין הTRANCE  המוגדרים כאופני אול מאונטיין (זוכים לעוד לתוספת אגרסיביות ב 2017 כפי שהתבשרנו בימים האחרונים) לבין הGLORY  אופני ה DH מרובי המהלך. ג'יאנט מדגישים כי הריין החדשים תוכננו בתפיסה של הניו סקול אנדורו, אופניים אגרסיביים עם גאומטריה עדכנית וקיצונית יחסית, כאלה שאמורים להתמודד עם המסלולים האגרסיביים ביותר של הסבב העולמי באנדורו.



 
 
 
Highlights
-שלדת אלומיניום מלאה.
-גלגלי 27.5 אינץ'.
- מתלה מאסטרו כפול חוליות עם ציר וורטואלי המייצר מהלך של 160 מ"מ.
-גאומטרית Long& Slack  מודרנית.
-זווית ראש של 65 מעלות.
-מזלג   mm160 Rock shox pike rc.
- בולם אחורי .Rock shox Monarch Debonair R
-הובלת כבלים מלאה בתוך השלדה.
משקל- 15.2 ק"ג למידה M.


 
 
 



שלדה ומתלים
דגם ה-2 אותו קיבלנו למבחן מבוסס על שלדת אלומיניום מלאה ומאסיבית, ג'יאנט לא חסכו כאן בחיזוקים בעיקר בחיבור בין הצינור העליון והצינור התחתון. המראה שמתקבל הוא אגרסיבי ומאוד חד משמעי לגבי ייעוד האופניים. כמו כל דגמי השיכוך מלא של היצרן הטיוואני, גם הריין מתבססים על מתלה המאסטרו הוותיק שלו. מתלה כפול חוליות בעל ציר ווירטואלי המייצר תנועת גלגל אחורי הדומה בצורתה לעבודת המתלה של מתלי ה-DW Link מבית וויגל (שאף דאג לתבוע אותם ולהפסיד לפני כך וכך שנים). המתלה מציע פלטפורמה יעילה מאד בדווש, ניתוק מוחלט של כוחות הבלימה מהמתלה, ומתלה אקטיבי בכל הטווח. כרוכב שבעברו הרחוק רכב על אחד מדגמי השיכוך הכפול של ג'יאנט, הגעתי למבחן סקרן ועם לא מעט צפיות בעיקר לנוכח הגיאומטריה הקיצונית והצהרות היצרן.




 




על השביל
חוקי הגיאומטריה המודרנית קובעים כי צינור הראש יקבל הארכה משמעותית ויפוצה ע"י קיצור משמעותי באורך הסטם. אבל עם צינור עליון  באורך (TT) של 620 מ"מ במידה  M, וסטם באורך של 60 מ"מ התמרון הראשוני היה כלל לא פשוט. הזזה של האוכף בקיצוניות קדימה והחלפת סטם לקצר יותר נתנו סוג של פתרון לבעיה ואפשר היה להתחיל את המבחן מחדש.
השלדה המסיבית משדרת אגרסיביות רבה כאמור, כזאת שמגדילה בפועל את הרגשת הביטחון ודוחקת ברוכב להעז ולדרוס קווים מפוקפקים שככל הנראה הוא לא היה מנסה על אופניים אחרים. הציר המרכזי הנמוך דואג להצמיד את האופנים לקרקע ואתו את הרוכב להעברת משקל אל מרכז האופנים לצורך לקבלת אחיזה גבוהה בכל מהירות שרק יבחר.




 











מתלה המאסטרו של ג'יאנט עובד מצוין בכל אחד מהדגמים שהתנסיתי בהם עד כה וכך גם בריין. בכל דיווש ולא משנה מה מידת הכוח שמפעילים על הפדלים, המתלה כמעט ולא שוקע וכל האנרגיה נדחפת לגלגל האחורי. בולם המונרך בתצורת ה Debonair מוגדלת תא האוויר של רוקשוקס עובד מעולה למרות  שהוא דל בכיוונונים (עומס ראשוני וריבאונד בלבד). אולם גדולתו של המתלה היא בתוואי שטח טכני, שם הוא נפתח ומרגיש עמוק, מצמיד את  הצמיג לקרקע ומייצר עקיבה מעולה. גם בטיפוסים טכניים המתלה מגיב מצוין וממשיך לשדר את הרגשת ההידבקות לקרקע שמסייעת להתקדם ביעילות במעלה ההר. בכל תקופת המבחן לא הצלחתי לטרוק את המתלה אפילו פעם אחת ולא משנה כמה ניסיתי (וניסיתי), אולם לא תמיד הרגשתי שאני רוכב על מהלך מתלה של 6.3 אינץ' כמוצהר.


 



בסיס הגלגלים של הריין ארוך מאוד (119 ס"מ למידה M) גם ביחס לאופני אנדורו אחרים בקטגוריה. מחד זה תורם רבות ליציבות האופנים במהירויות גבוהות ובהגדלת מעטפת הביטחון של הרוכב. אך מאידך ברכיבות צפופות וטכניות האופנים לא הרגישו בבית והיה צורך להקצין בשפת הגוף ובהעברת משקל כדי לשמור על הקווים הרגילים שלי.
מעצורי DEORE מבית שימנו עשו מלכתם בצורה טובה ולא הרגשתי צורך במעצורים חזקים יותר במסלולים שרכבתי בתקופת המבחן. אולם מערכת ההינע (2X10), החזירה אותי בזמן לפחות שנתיים אחורה.




 










מעבר למשקל המיותר והסרבול היה צורך להסתגל ליחסי העברה בין שני גלגלי שיניים קדמיים בקראנק (22-36) שלטעמי מיותרים ביותר על אופניים בז'אנר הזה.
משקלם הלא מבוטל של הריין (15 ק"ג) בסופו של היום משפיע על ההתנהלות הכללית של האופניים. במהלך הרכיבה הורגשה כבדות מסוימת בעיקר בהזנקתם קדימה ובשימור האינרציה. היה צורך להפעיל מעט יותר כוח דיווש על מנת להאיץ ולפתח מהירות, כנראה שגם לגאומטריה המאורכת והמוקצנת יש לא מעט השפעה על כך.




 
 
 

חלקים בולטים
ביחס למחירם חבילת החלקים שמגיע על- Reign 2 היא נאה ביותר. אולם חלק מהחלקים נחותים מאוד ביחס למפרטים האחרים של הדגם ויש לי חשש כי הם לא משקפים את האיכות האמתית של האופנים. משקל אופני המבחן במידה מדיום עובר את ה- 15 ק"ג. הוא "סוחב" סט גלגלים כבדים יחסית (הרבה מעל 2 ק"ג), וסוחב מערכת הילוכים מיותרת לז'אנר בתצורת  2*10 עם בונוס בצורת מוביל שרשרת לשתי פלטות.




 
     



 



 



 
רק במעבר לגלגלים מעט קלים יותר וקיזוז פלטה אחת מהקראנק בתוספת השיפטר והמוביל ניתן לקזז לפחות קילו (משמעותי ביותר) ממשקל האופנים. פרט לכך ה pike והמונרך מבית Rock shox  תפקדו כהרגלם בסינרגיה מושלמת וגיהצו כל מכשול שעבר תחתם. צמיגי Schwalbe Hans Dampf הדביקים יצרו אחיזה טובה בתנאי הדרדרת אך הם מתבלים מהר ומאבדים מתכונותיהם. מוט האוכף ההידראולי של Giant במהלך 125 מ"מ תפקד בצורה סבירה, אבל מהירות תגובתו בלחיצת על הכפתור (שלא ניתנת לכוון) הייתה איטית מידי בשבילי ואיטית ביחס למוטות אחרים בשוק.


 



סיכום
הריין 2 הם אופני אנדורו בכל מובן המילה, והגאומטריה העדכנית והאגרסיבית שלהם משקפת מאוד את ייעודם. רוכב עם נטייה מובהקת לרכיבה אגרסיבית בעיקר בירידה יפיק מהם המון, בתנאי שאת העליות יעשה בניחותא ישוב על האוכף ומדווש לאט, או לחילופין יושב על הרכבל ועולה מהר. מערכת ההינע והגלגלים הכבדים סרבלו מאוד את המבחן אך כאמור החלפה שלהם (אפילו במעמד הקניה) תשנה את האופניים ללא היכר. רוכב המחפש אופני אנדורו אגרסיביים בתג מחיר נמוך, כזה המגדיר עצמו לא יבבן משקל או כזה שלא נמצא במרדף תמידי אחרי החלקים החדשים ביותר, ימצא את הריין 2 מאוד מתאימים עבורו.




 




רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם