במבחן TREK REMEDY 8- 27.5 2016

TREK REMEDY 8- 27.5 2016 

יבואן : CTC

מחיר: 15,960 ש"ח 


 



חברת Trek נוסדה באמצע הסבנטיז ב Waterloo ויסקונסין והיא אחת מיצרניות האופניים המפורסמות והמובילות בעולם. כבר בשנת 83 החברה הציגה את אופני ההרים הראשונים מתוצרתה, אך מרכז הכובד שלה היה אז עמוק באספלט ודחף את לאנס ארמסטרונג להישגים היסטוריים בטור-דה-פראנס עד לסוף המר והידוע. באמצע שנות התשעים הצטרף למשפחה גרי פישר, אחד מהאבות המייסדים של המאונטיין בייקינג, לאחר שהחברה אותה הקים בסוף שנות השבעים עם חבריו המטורללים מקליפורניה עברה כמה שנים קשות ונקנתה על ידי טרק. החיבור בין החברה המבוססת והמוח היצירתי מאחורי המשקפיים המעוינים האיץ את פיתוח אופני ההרים ולפני כשמונה שנים הציגה טרק שורה של חידושים בטכנולוגיית השיכוך וייצור השלדות, פרי עבודה קדחתנית של צוות פיתוח בעל רקע מתחום הפורמולה 1. פיתוחים אלה יושמו בקרב כל דגמי היצרן בשנים האחרונות, כאשר מידי שנת דגם חדשה הם זוכים לליטוש על פי מגמה הרווחת והתמורות הטכנולוגיות שחלות בענף חדשות לבקרים. השנה התווספו אליהם שני חידושים נוספים שהעלו את רף הציפיות שלנו  מביצועי המתלה הטוב והמוכר של המגה יצרן האמריקאי,  אותם נסקור בהמשך.


 
 



Highlights
  • גלגלי 27.5 עם מתלה ABP Full-Floater 140 מ"מ
  • גאומטריה משתנה באמצעות Mino Link
  • צינור עליון בינוני תומכות שרשרת ארוכות (435מ"מ)
  • זווית צינור ראש 67.5 או 68 מעלות
  • משקל רטוב כ 13.5 קילוגרם        
  •  
 



                 



  •          
  •  
  •                            
 שלדה ומתלה
בעידן בו קרבון הוא המלך נחמד לפגוש בשלדת מתכת מרשימה כמו זאת של הרמדי, המיוצרת בטכנולוגית הידרופורמינג מאלומיניום  Alfa-Platinum המפורסם של טרק בעל יחס חוזק-משקל גבוה במיוחד. לשלדה משודך מתלה Full-Floater  הנועד להבטיח את ריסון הפרוגרסיביות של בולם האוויר באמצעות בולם צף המחובר בחלקו העליון לחוליית הנדנדה המוצקה ובחלקו התחתון לסוג של הארכות של תומכות השרשרת אשר נעות כלפי מטה כאשר ציר הגלגל האחורי נע כלפי מעלה, ומאפשר שליטה משופרת על עקומת הדחיסה והשגת עומק מתלה . טכנולוגיה נוספת אשר מיושמת בכל דגמי השיכוך המלא של היצרן היא ה ABP (Active Braking Pivot) - ציר ממוסב המחבר את תומכות הכיסא ותומכות השרשרת אשר ממוקם קונצנטרית ("סביב") ציר הגלגל האחורי. תפקידו של ה ABP הוא להפחית משמעותית את התקשחות המתלה תחת בלימה. שני חידושים בולטים במתלה הרמדי הם כיול הבולם האחורי של פוקס אשר קיבל את השם המסחרי RE:AKTIV.




 
 
                             




הכיול החדש מתאפיין "בהרבה" low speed compression להשגת פלטפורמת דיווש יעילה. בנוסף לכך כאשר הבולם שוקע אל תוך המהלך, ה high speed compression הולך ונחלש על מנת להתמודד ברכות עם מהמורות גדולות, ואז מתחזק לקראת סוף המהלך למניעת טריקות. אכן טכנולוגיה מרשימה מבית Penske המתמחה בטכנולוגית שיכול עילית למרוצי נסקאר ו F1.  חידוש שני הוא חוליית ה Mino האקסצנטרית ממוקמת בחיבור שבין תומכות הכיסא וחוליית הנדנדה מאפשר לברור בין גאומטרית שבילים רגילה, לאחת יותרSlack  עם השטחת זווית הראש בחצי מעלה והנמכת הציר המרכזי בעשרה מילימטרים שלמים. השלדה מגיעה בחמש מידות שונות, פריווילגיה החסרה אצל רוב המתחרים. פרט חשוב זה ממלא בהצלחה את התפר המציק נצחית בין הלארג’ למדיום.



 

  
 
 



על השביל
בניגוד לזוגות אופניים המוגדרים "שובבים יותר" ואופנתיים יותר שאימצו גאומטריה פרוגרסיבית ארוכה ונמוכה כמו דגם ה Fuel EX שבחנו לא מכבר במגזין, טרק בחרו להיצמד ברמדי לתצורה קלאסית (עם reach קצר ב 25 מ"מ בהשוואה למשל לסקאוט של טרנזישן או הפרוסס של Kona, ותומכות שרשרת ארוכות ב 10 מ"מ, מה שמקצר את בסיס הגלגלים בסנטימטר אחד). לטוב ולרע זה מרגיש קצת אולד-סקול בעמידת המוצא ושיגרתי בתנוחת ישיבה. המתלה יעיל מאוד בדיווש ומתנדנד בקושי גם במצב 'פתוח' עובדה שהופכת את הרמדי למטפסים מצטיינים. גם בגאומטריה השטוחה יותר הם לא הרגישו קיצוניים במיוחד, לכן בחרנו להישאר רוב זמן המבחן בסט-אפ הפחות תלול של ה Mino Link.





 





את המתלה המעולה של טרק אנחנו מכירים שנים רבות, הן מסקירות מבחן שערכנו בשנים האחרונות על כל דגמי היצרן המבוססים עליו, והן ברכיבה של כמה שנים על שני דגמי רמדי שונים כאופניים האישיים של כותב שורות אלו. הפעם אחרי הבילד-אפ המרשים סביב הדאמפר החדש התמקדנו בתקיפת ירידות מהירות ומגרזנות. המתלה הרגיש פלאשי, דינאמי ועמוק בגדולות ובנחיתות קשות. שדרוג משמעותי לעומת הדורות הקודמים של היצרן שיצא לנו לרכב עליהם לא מעט כאמור. אולם ההצטיינות היתרה של המתלה לא תמיד פורגנה על ידי הגאומטריה ולאורך המבחן היו לא מעט קטעים שהרגשנו שיכולנו לסחוט את המתלה עוד קצת עם גאומטריה מעט יותר מפרגנת לקצה האגרסיבי של רכיבת ה AM.




 



 
 



ביחס לאופניים מודרניים אחרים שאנו בוחנים לאחרונה, הרמדי מסתובבים ועולים לאוויר פחות בקיצוניות ובחדות, אך עדיין מדובר על אופניים שמצליחים לייצר לא מעט פאן פקטור גם ביחס לאופנת הלונג אנד סלאק. לטעמנו יש כאן הכוונה "מלמעלה" אשר ממצבת את הרמדי בין הפיול המהירים והשובבים לבין הסלאש האגרסיביים והעמוקים. טרק ממקדים את פרופיל הרכיבה עליהם לסאב-קראחנות, פרופיל אשר מכוון למחנה רחב של רוכבים ולא רק ה"קיצוניים" שהפכו להיות קהל היעד העיקרי של לא מעט חברות, כולל טרק בעצמה בשנת הדגם הבאה.



 
 




צמיגי הטיובלס XR3 וה XR4 הפגינו איזון טוב בין גלגול יעיל ואחיזה צפויה אך לא עוררו התרגשות גדולה בתחום העמידות. דופן הצמיג האחורי דקה יחסית והצליחה להיקרע בדריפט עצבני על משטח מחוספס. לאורך כל תקופת המבחן השרשרת נשארה במקומה גם ללא מוליך אך הצליפה פה ושם על התומכות.




 


 



 חלקים בולטים
הרמדי 8 מגיעים עם חבילת האבזור הנמוכה ביותר בסדרה ובניית האופניים מאד עניינית על טהרת מותג הבית בונטרגר לרוב ללא שום בלינג מיוחד. כל החבילה מונעת על ידי מערכת הינע סראם 1*11 ברמת GX ו   .GX1על הבלימה אחראים מעצורי שימנו Deore בסיסיים שעושים את העבודה. כמצופה מאופני שבילים מודרניים הרמדי צוידו במוט כיסא מתכוונן של  KSעם חיווט פנימי, בולם Pike 140מ"מ של Rockshox ברמת RC וכידון רחב (750מ"מ) אבל קצת שטוח ועם משיכה (backsweep) קטנה מידי לטעמינו.




 
   
 

סיכום
הרמדי החדשים (לעת עתה) הם אופניים חסונים ויעילים בעלי גאומטריה קלאסית ומוכרת לרוכבים רבים. נקודת החוזק המרכזית שלהם היא השיכוך האחורי אשר משלב טכנולוגיות ותיקות ומוכחות בצד חדשנות אמתית שיוצרת מתלה חי ועמוק, אחד שניתן לסמוך עליו בכל מקום ובכל מצב. ביחס לאופנה הרווחת הם ממוקדים פחות בפאן-פקטור אך הם בהחלט מספקים את הסחורה ברכיבת אול-מאונטיין טכנית על כל רבדיה. במעמד הקניה כדאי לבדוק את נוחות הקוקפיט בדגש על הכידון והחלפת צמיגים בהתאם להעדפות האישיות של הרוכב.

 
 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם