מבחן לילה- פנסNiteRider Lumina Micro 350

  #22מאי 2016     כללי   

מבחן לילה- פנסNiteRider Lumina Micro 350

יבואן : רוזן & מינץ
מחיר : 289 שח


 


 

 
 
בקרב רוכבי הלילה הוותיקים יש לא מעט שזוכרים חסד נעורים לחברת NiteRider האמריקנית , הרבה בזכות פנסי הHID  שלהם שיצאו לפני למעלה מעשור ועמדו בחזית הטכנולוגיה (ובחזית התמחור) כפנסים אימתניים בעלי תאורה של רכבי BMW  וסוללות שעוצבו בצורת בקבוק השתיה ותפסו את מקומו על השלדה. כמו כל יצרני הפרמיום למערכות תאורה ספורטיביות, גםNiteRider  ביצעו את המעבר לטכנולוגיות LED  מתקדמות והיום הם מציעים קטלוג המונה עשרות(!) מערכות תאורה. מפנסים המציעים מספר 'לומנסים' צנוע לרכיבה עירונית רגועה, ועד למפלצות שטח המציעות אלפי 'לומנסים' לשעות ארוכות של רכיבה אתגרית.
לסקירתינו קיבלנו את אחד מהפנסים היותר צנועים שלהם, הלומינה-מיקרו-350, המיועד בעיקרון לרוכבים עירוניים אשר חוטאים גם בדרכי שטח חשוכות לאורך מסעם היומי.
כרגיל, לפני שנדווש בעיניים פקוחות לרווחה למבחן לילה, הנה כמה פרטים טכניים על הפנס הקומפקטי אך החסון הזה:

 


 


 


מפרט טכני
משקל: (כולל מנגנון הידוק לכידון): 130 גרם
מידות: אורך 85 ממ, ראש 33* 28ממ

מצבים וזמני תאורה:
  • - אור גבוה בעצמת 350 לומנס: 1:30 שעות
  • - אור בינוני בעצמת 200 לומנס: 2:45 שעות
  • - אור נמוך בעצמת 90 לומנס: 4 שעות
  • - אור נמוך להליכה בעצמת 20 לומנס: 14 שעות
  • - פלאש: למעלה מ 14 שעות
  •  
  •                    


סוללה פנימית:  1*1300mAh
פיצ'רים: נורית לחיווי עצמת הסוללה ברכיבה או בטעינה, אטימות לאבק ומים (לא מיועד לשחייה), תקע USB  מובנה המאפשר טעינה באמצעות כבל סטנדרטי.
זמן טעינה: 3:30 שעות משקע מחשב, 1:45 ממטען USB מודרני ( > 500mA )
אביזרים: מנגנון הידוק לכידון בעל שחרור מהיר לפנס עצמו ,כבל לטעינת USB.



 
 

בשימוש
מנגנון הכידון של הלומינה היה הפתעה נעימה, הדגם החדש זנח את מנגנון ההידוק שעשה שימוש ב'ראש ברז' פלסטי מיושן, לטובת רצועת גומי רחבה שהשחלתה אמנם טיפה מסורבלת, אך היא הופכת את המנגנון כולו לקל יותר, פשוט יותר ובעיקר- אוחז טוב יותר.
וכך יצאנו לדרך, כפנס עירוני לכידון מצאנו שפיזור האלומה הרחב והמעגלי מספק בהחלט גם אם אינו אופטימלי, וכל עוד הרכיבה היא באזורים שאינם חשוכים לחלוטין גם העוצמה החלשה ביותר (90 לומנס) סיפקה אור מספק שהתריע על מיקומינו ולא פגע באישוניהם של נהגים ועוברי אורח תמימים.
ברכיבה בדרכי עפר חשוכות שיחקנו בין מצבי האור הבינוני (200 לומנס) והגבוה (350 לומנס), ותכלס המצב הבינוני סיפק בהחלט, ונתן חיווי טוב על קפלי הקרקע גם במהירויות גבוהות. ברכיבה בשטח משובש, קל היה שוב להיווכח עד כמה מנגנון ההידוק שופר, הפנס לא זז, לא רעד ונשאר מקובע היטב.
זמן הטעינה ביום שאחריי נמשך למעלה משלוש שעות בחיבור ללפ-טופ, בפעמים הבאות השתמשנו במטען ייעודי דבר שקיצר את זמן הטעינה לפחות משעתיים.



 

 
                   



ברכיבות שטח אמיתיות, העברנו את הלומינה הקטן אל הקסדה,  זאת תודות למנגנון ייעודי לפנס (צינורי-מדמה כידון) שהגיע לשמחתינו עם הקסדה. החיבור של מנגנון הכידון למתאם הקסדה, יצר מיקום מאד גבוה ולא אופטימלי לפנס, אך מעבר לכך,  הפנס  תפקד היטב ועשה את העבודה בסינגלים. כרגיל, לרכיבות שטח ליליות, נמליץ על פנס נוסף לכידון, ושימוש מושכל במצבי התאורה, בעיקר משום שרכיבה במצב עצמה מקסימלית תספק כשעה וחצי של תאורה לכל היותר.
ראוי לציין גם שמנגנון ייעודי לקסדה אכן מגיע עם הדגמים היקרים והחזקים יותר של הלומינות, כך שמאד יתכן שהיצרן פשוט לא ייעד את דגם ה 350 למטרה זו.




 



    




 



את מצב תאורת ההיבהוב דגמנו בדיוק לדקה, הוא אכן עובד כמתוכנן (בעצמה של כ 200 לומנס מהבהבים להערכתינו) וכך גם מצב התאורה הסופר חלש (20 לומנס) אליו מגיע הפנס לאחר שהסוללה נחלשת מאד, למשל לאחר כשעה וחצי של עצמה מקסימלית.



 

 

 לסיכום
הלומינה מיקרו 350 הוא פנס קטן, קליל, בעל עצמה טובה לשימוש עירוני/ כפרי לרכיבות חד-ליליות לא ארוכות מדיי. בנוסף הוא יכול גם להתאים כפנס קסדה משני לשטיחוני הלילה בתוספת מנגנון לקסדה שאינו מצורף לערכה.
 
יותר: משקל קליל, מבנה קומפקטי אטום וחזק, חיבור מובנה לטעינת USB, מעבר קל בין מצבי תאורה, זמן טעינה סביר.
פחות: אין מנגנון ייעודי לקסדה, החלפת סוללות עצמאית לא אפשרית, אלומה מעגלית – לא אופטימלי, אבל עובד.

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם