מבחן לנעלי Mavic Fury

  #22מאי 2016     שטח   
מבחן לנעלי Mavic Fury 

משקל: 450 גרם לנעל במידה 46, כולל קליט 
 
מחיר: 1790 ₪

יבואן:סער אופניים

 

 מאז שהעבירה לידה חברת Mavic את הזיכיון ליצור בגדים ונעלים תחת המותג העצמאי שלה, נתפסת (ובצדק) החברה הצרפתית כאחת מיצרניות הציוד הטובות והמתקדמות בעולם. ליין המוצרים של החברה מגוון מאוד וזוכה לעדכונים מידי שנה, רובם הופכים לבנצ'מארק בעבור יצרנים אחרים. מסער היבואן המקומי קיבלנו את הFury דגם העילית היוצא של היצרן לרכיבת XC תחרותית. זהו דגם הנעלים עליו מיושמים מיטב הטכנולוגיות של יצרן העל מצרפת, עם דגש בולט (לפחות בשמות הרבים המוטבעים על כל חלק) לארגונומיה. הנעל מאופיינת במבנה צר יחסית עם בסיס סוליה וסוג של תושבת/ נועל עקב קשיחים ביותר עשויים קרבון. הסוליה בנויה ממשטחי דריכה בולטים עשויים גומי באזור העקב וכרית כף הרגל. גפת הנעל עשויה עור סינטטי צהוב ומבריק בשילוב של אריג רשת מאוורר על חלקים נרחבים של הנעל. ה Fury זוכה למגוון חיזוקים במפגשים הקריטיים כמו בקדמת הנעל באזור הבהונות, העקב ואפילו בשריון קבלר בחלק הפנימי של הנעל אשר בא במגע עם זרוע הפדל. הנעל בעלת פרופיל צר ונמוך במיוחד, מאווררת מאוד, וייחודית מאוד למראה, בעיקר אם תבחרו בגרסת הצהוב מאביק.
 
                           



התאמת הנעל לרגל:
נעלי XC תחרותיות מאופיינות בד"כ במבנה צר והדוק על מנת להעביר את מירב הוואטים מהרגלים לפדלים. למרות המבנה הצר המחייב, ה- Fury התאימה כמו נעל זכוכית של סינדרלה לכפות הרגלים הבלתי צרות בעליל של הבוחן. לא הורגש כל לחץ על הבהונות והעקב גם אחרי יום שלם בתוך הנעלים, למרות מבנה ה"שפיץ" הצר וההדוק של הנעל כאמור.



 



  



רכיסה:
הסטנדרטים שהתקבעו עם השנים בתחום הנעליים ההתחרויות מחייבים רכיסה בשלושה מוקדים לפחות על מנת ליצור הידוק מושלם של הנעל מבלי לייצר לחץ מיותר. הפיורי כמובן עומדים בהגדרה, עם שני אבזמי וולקרו ומנגנון ראצ'ט בראש הנעל. הטוויסט כאן מגיע בצורת Ergo Strap, אבזמי וולקרו (ארגונומיים כמובן...) שבסיסים הוא מייתר דק. מעבר למראה הייחודי של האבזמים הם מאפשרים הידוק קל ויעיל יותר, והקטנה או הגדלה של האבזם ע"י שני מיקומים שונים של המיתר בתוך התושבת. ככלל הרכיסה באמצעות שלוש הרצועות יעילה מאד ומהדקת את הנעל היטב על הרגל, למרות הרכיסה ההדוקה לא חשנו "חנק" של הרגל. התלונה היחידה שלנו היא למנגנון הראצ'ט שמסרב בתוקף להיפתח עד הסוף ודורש סוג של תמרון בשביל להוריד את הנעל מהרגל.




 


 
 
                                


 



בשימוש:
בסיס הסוליה ותושבת העקב של הפיורי עשוי כאמור קרבון. העברת הכוח לפדלים של הנעל הוא מהטובות שחווינו. לא העמדנו זאת למבחן במעבדה, אבל מהאופן בו אנחנו השתמשנו בנעל העברת הכוח היא אבסולוטית. תושבת העקב שהיא סוג של נעילה בצורת T, היא מחזיקה את העקב באופן שבו אין כל תזוזה של הנעל גם כאשר היא לא מהודקת לכדי חנק מוחלט. הנעל נחוותה כנוחה מאוד, לריפוד וללשון הנעל יש תכונה של זיכרון חומר, כך שככל שגבר השימוש בנעל היא נחווה כנוחה יותר ויותר. ככלל אנו משתדלים לא לאתגר את הנעליים בהליכות ממושכות וטיפוסי קירות, אך כאשר אלה נדרשו בכל זאת , סוליית ה-Contagrip הרכה והמחורצת הצליחה ליצור אחיזה סבירה. גפת הנעל עשויה חלקים נרחבים של אריג רשת מאורר וצהוב מאוד כולל לשון הנעל המרופדת. הפיורי היא אחת הנעלים המאווררות ביותר שהתנסינו בהן, אולם האריג נוטה לספוג את האבק המקומי לתוך החורים הרבים שלו, והתוצאה המתקבלת היא 50 גוונים של חרדל שגם שטיפה הגונה לא תוריד.





 








עמידות:
לאחר שימוש אינטנסיבי וממושך לא נראו כל סימנים של שחיקה/ בלאי על הגפה ואו על הסוליה, אך הצבע הצהוב, כבר לא צהוב...



 






יותר: נוחות, מראה, העברת כוח, אוורור.
פחות: מנגנון ראצ'ט בעייתי בפתיחה, נטייה דיי ברורה להתלכלך בגרסה הצהובה.

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם