BERGAMONT CONTRAIL 8.0 2016

BERGAMONT CONTRAIL 8.0 2016

יבואן: רוק אנ'רואד www.rockandroad.co.il

מחיר אופניים במבחן: 15,250 ש"ח


 


 
                         


חברת ברגמונט מייצרת בצפון גרמניה אופניים מכל הסוגים והמינים כבר יותר מעשרים שנה. בשנים האחרונות מיובאים אופני החברה לישראל על ידי רשת חנויות רוק אנ'רואד, וזוכים לייצוג נאה בשבילים, בכל רחבי מדינת ישראל. שיווק מאסיבי ונכון, בצירוף תמורה טובה למחיר- קנו את הרוכש הישראלי.
דגם ה-CONTRAIL 8.0  שהגיע לרגלינו מייצג את מרכז הפעמון- אופני שבילים, 29 אינץ', עם מהלך מתלים של 120 מילימטרים מלפנים ומאחור. התוספת שתופסת, במקרה הזה, היא שבמחיר בו לא תצליחו כמעט למצוא אופניים העשויים קרבון, הצליחו החברים מברגמונט, לשווק אופניים שעשויים (לפחות בחלקם) מהחומר הנחשק... נקודת משיכה חשובה מאד- לפחות לקונה הישראלי.



 
  


Highlights
משולש קדמי מסיבי פחמן, ומשולש אחורי מאלומיניום
מתלה X-LINK מתלה ציר יחיד בתצורת ארבע זרועות
מהלך מתלים: 120 מילימטרים
מערכת הינע סראם GX עם שתי פלטות ו-11 הילוכים מאחור
אורך צינור עליון: 595 מ"מ (מידה מדיום)
אורך תומכות שרשרת: 448 מ"מ
זווית צינור היגוי: 69.0 מעלות
זווית מוט מושב: 74 מעלות
משקל: 12.9 קילוגרם, עם דוושות




 


 
                  

 


שלדה ומתלה
ברגמונט מעצבים נקי, קווים ישרים למדי, עם עיקולים קלים לקראת צמתי המפגש בין הצינורות, וצביעה שחורה ומאד סולידית ביחס לאופני שבילים מתחרים. יש שאהבו מאד את המראה ויש ששאלו אותי אם מישהו במפעל היה בדיכאון בעת עיצוב הגרפיקה. צפון גרמניה, אחרי הכל.
מתלה ה-X-LINK של החברה הוא מתלה מהסוג הישן והטוב: ציר יחיד, עם ארבע זרועות, וכיאה לגרמנים, הוא נע על מיסבים גדולים וקשוחים למראה. אופניים קלאסיים למדי, הייתי אומר. 



 
 
 



על השביל
אחד השינויים היחידים שעבר דגם ה-CONTRAIL משנת הדגם 2014, הוא שינוי של זווית הראש בחצי מעלה, ל-69 מעלות. שינוי זה נועד להתאים את האופניים לדרישות ההולכות וגדלות של קהל היעד, במיוחד בהקשר הטכני.
מיד לאחר שעליתי על האופניים, הרגשתי צורך לזווד אותם בסטם קצר יותר ובכידון רחב יותר. אופניים המתהדרים בשם TRAIL BIKE ופונים לקהל רוכבי השבילים של שנת 2016, זקוקים לשני מרכיבים אלו, אם ברצונם לספק את הסחורה, כשמדובר בירידות ובקטעים טכניים.



 



כיאה לייעוד האופניים, הרכיבה הראשונה שלי עימם היתה ביער חורשים. סלעים, מדרגות, דרדרת של קיץ ומחסור חמור ברגעי מנוחה מאפיינים את הסינגלים הנהדרים של המקום. המתלים עובדים מעולה יחד, ו-120 מילימטרים של מהלך הם, בעיני, כמעט כל מה שרוכב ישראלי צריך. האופניים יעילים מאד לדיווש (ותודה לבולם ה-EVOL  האחורי של פוקס), ועל אף משקל הגלגלים הגבוה, הם מתגלגלים מאד יפה במישורים ובעליות.
רציתי שהאופניים האלו יזרחו בתנאים הקשים, אך הצמיגים הצרים, הגריפים הדקים, הסטם הארוך והכידון הצר הגבילו את המהירות שלי בקטעים הטכניים. תומכות שרשרת ואורך צינור עליון אשר נראה כי נלקחו מעולם אופני המרתון העיבו על מסיבת הסלעים שלי, ויצאתי מאוכזב למדי מהרכיבה הראשונה על ה-CONTRAIL.



 


 



 
 



ברכיבות הבאות, אשר שילבו שבילים רחבים והמון סינגלים זורמים (בן שמן, שהם וסינגל הזורע) התחלתי ליהנות יותר מן האופניים. אותם דברים שהפריעו לי בעת רכיבה טכנית וצפופה, הרגישו כאילו הם מתחברים יחדיו לאופניים המתאימים לסגנון הנ"ל. היציבות הכיוונית נהדרת, וכיף לתמרן איתם בקשתות ארוכות בסינגלים זורמים. בשבילים רחבים המתלים סופגים מעולה את חטטי הקרקע (במצב ביניים של הבולמים), ועל אף משקל לא צנוע של 13 קילוגרמים, האופניים צוברים ומשמרים מהירות בצורה טובה.
מערכת ההינע, בעלת שתי הפלטות ו-11 ההילוכים מאחור, הרגישה כאילו היא נועדה לאופניים האלו, ובקירות התלולים של הרי ירושלים ואיזור משמר העמק בירכתי את יחס ההילוכים הפנטסטי בקצה הטווח- 24 על 42.




 

 


ואז זה הכה בי. מדובר באופני מרתון ארוכי מהלך. אז נכון שהם דור אחורה מבחינת הגיאומטריה ומבחינת חידושי הטכנולוגיה (וה-BOOST האופנתי בעיקרם), אך עדיין מדובר באופניים שידברו לאחוז גבוה מהאוכלוסייה. אופניים שיהיו שותפים נהדרים לטיול ארוך או לרכיבת סינגלים נינוחה.
ברגע שהתחלתי להתייחס אליהם כאופני מרתון ארוכי מהלך, נהניתי מהם יותר. לא דרשתי מהם לבחון את קצה גבול מעטפת הביצועים בהקשר הטכני, וגיליתי אופניים טובים אשר מספקים את הסחורה. לא פחות ולא יותר.




 


 



חלקים בולטים

ה-CONTRAIL 8.0 מורכבים ממשולש קדמי מקרבון ואחורי מאלומיניום. בולמי הזעזועים הם מבית FOX, עם מזלג 32 ברמת performance ובולם אחורי מדגם EVOL החדש ומוגדל נפח התא- שניהם עם 3 מצבים. שני הבולמים תפקדו ללא דופי במהלך המבחן, עם שינוי מורגש לטובה בהתנהגות המזלג הקדמי (דגם 2015), לעומת המזלגות שהכרנו בשנים קודמות. יכולת העקיבה שלו על פני הקרקע, במיוחד על המכות הקטנות, היא נהדרת.



 




 
 בולם ה-EVOL של פוקס הוא הסטנדרט של התעשייה, עם תא אוויר מוגדל ורכות נהדרת לאורך מהלכו, והתקשחות מתבקשת לקראת קצה המהלך.
מערכת ההינע שהגיעה על האופניים היא מזן הולך ונכחד, לצערי: סראם GX בעל שתי פלטות (24\36) ועם קסטה בעלת 11 הילוכים (10-42). טווח ההילוכים פה הוא אדיר, ועל אף שהעדר דוהר כולו אל עבר הפלטה היחידה, שמחתי לראות את הקומבינציה הזו על ה-CONTRAIL. אני נהנה מלרכוב על מערכות עם שתי פלטות, ולהרוויח קפיצות קטנות יותר בין ההילוכים והילוכי קיצון המאפשרים לטפס קירות פסיכיים מחד, ולדווש בכח במישורים מאידך.




 



סראם הכריזו שהם מפסיקים לייצר מעבירים קדמיים, כיוון שלדידם, אין שום הצדקה לשימוש בשתי פלטות מלפנים. לאופני שבילים אגרסיביים- אני קונה את ההנחה הזו. אך יש רוכבים שטווח ההילוכים בפלטה אחת לא מספיק להם, ויש אופניים (וה-CONTRAIL הם כאלה...) שהאופי שלהם תואם שימוש בשתי פלטות מלפנים. נו מילא.
על עבודת הבלימה מופקדים בלמי MAGURA MT4 החדשים, עם רוטורים מוגדלים (180 מ"מ).



 



סט הגלגלים הוא מבית ברגמונט, עם צירים הנושאים את השם BGM PRO וחישוקים של ALEX RIMS. אין ספק שהמחיר הנמוך יחסית של האופניים נובע בחלקו הגדול מסט הגלגלים הפשוט והכבד הזה.
כידון ברוחב 730 מילימטרים, וסטם באורך של 85 מ"מ סוגרים את החבילה.




 
 


סיכום
ה-CONTRAIL 8.0 הם אופני מרתון פלוס. הם מרגישים נינוחים ברכיבות שבילים כיפיות, טיולים ארוכים ובסינגלים זורמים ומהירים. הם נותנים יחס עלות\ תועלת גבוה, במיוחד בהתחשב בעובדה שהמשולש הקדמי עשוי קרבון.
באופן אישי, הייתי מעדיף לוותר על משולש הקרבון, וליהנות מזוג גלגלים קליל ואיכותי יותר.
בנוסף, קשה להתעלם מההרגשה שמדובר באופניים מדור "קודם". גיאומטריה מעט מיושנת, בחירה בכידון צר וסטם ארוך וכו'...
יתכן ובדגם ה-CONTRAIL הבא יישרו החברים בברגמונט קו עם המתחרים.




 






 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם