במבחן Cube Stereo 140 C:62 27.5

 עדי בלן     אלון רון   
  #22מאי 2016     שטח   
 במבחן Cube Stereo 140 C:62 27.5

דוגמן:  אביב ינובסקי

ביגוד: 
חולצת הAM החדשה של we:Ride מבית Jinga, פרטים על אפשריות רכישה בקרוב. 

יבואן: בייק אקספרס, www.cube.eu 

מחיר אופניים במבחן: 24,900 ₪


 
 


חברת קיוב מייצרת לעצמה חשיפה רבה בעת האחרונה בקרב רוכבי הDH והאנדורו – החברה מספנסרת ישירות קבוצות דאונהיל ואנדורו המתחרות ברמה הגבוהה ביותר, המטרה המוצהרת בהשקעה כספית גדולה שכזו היא שיפור ליין ההמוצרים ותמיכה בענף, אך כמובן שהדבר נועד גם למכור זוגות אופניים רבים יותר מהז'אנרים האגרסיביים יותר. מהיבואן הישראלי בייק אקספרס קיבלנו למבחן זוג אופניים העומד (על הנייר) בתפר שבין אופני שבילים אגרסיביים לבין אופני אנדורו קלים (מאוד), האופניים מתהדרים בשם הקליט  Cube Stereo 140 C:62, בגלגלי 27.5 וכפי שאפשר לנחש מהאות C בשמם, בשלדת קרבון מלאה לחלוטין.
לפני כשנה וחצי בערך בחנו ב we:Ride דגם אחר מהליין של הסטריאו (גלגלי 29 ו120 מ"מ מהלך), וחזרנו לא לחלוטין משוכנעים שפלטפורמת המתלה ובחירות האבזור של קיוב היו מוצלחות לתוואי של הארץ ולסגנון הרכיבה שלנו. אז יצאנו לשבילים בחשש מסוים עקב נסיון העבר, אך עם תחושת הקלה שנבעה מעובדה שהאבזור של הדגם הנוכחי נראה מצויין ולא נדרשנו להחלפת אף חלק מהמפרט המקורי כדי לספק את הפיינשמעקר שבנו, כמה פעמים קראתם אותנו מייללים על סטמים ארוכים מדי וכידונים צרים מדי?! ובכן לא הפעם.




 
 

 



 



Highlights
  • גלגלי 27.5
  • שלדת קרבון מלאה לחלוטין
  • מתלה אחורי 4 זרועות בתצורת הורסט לינק המייצר 140 מ"מ מהלך
  • זווית צינור ראש 67.5 מעלות
  • זווית צינור כסא אפקטיבית 74.5 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 435 מ"מ
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים – 12.6 ק"ג
 

 


  



שלדה ומתלים
השלדה של הקיוב עשויה קרבון  C:62, הקרבון ה"פשוט" יותר מבין שתי שלדות הקרבון שמציע היצרן הגרמני. 62 אחוז אריג קרבון בדגם זה, לעומת 68 אחוז בשלדה היקרה יותר (קל וחזק יותר). בכל מקרה מדובר על שלדת קרבון מכף הדרופאואט ועד ההדסט, כולל המשולש האחורי ולינק הנדנדה. בכל נקודה בשלדה אפשר לראות מחשבה והשקעה בפרטים הקטנים כמו מגן גחון אינטגרלי וארוך במיוחד, מיקום נוח של מתקן הבקבוק והולכה פנימית למחצה של הכבלים, עם זאת ישנה הכנה (מיותרת לדעתנו) למעביר קידמי. שמחנו מאוד לראות שקיוב שיפרו משמעותית את מרווח העמידה בשלדה וכעת גם מאותגרי גובה כמונו זוכים למרווח תמרון רחב ויכולת להשתמש במוט אוכף מתכוונן ארוך במיוחד.




 




המתלה של הסטריאו הוא 4 זרועות קלאסי בתצורת הורסט לינק המפיק 140 מ"מ מהלך, המתלה עבר שינוי של התכנון הקינמטי שלו מאז רכבנו על דגם ה-29 וכפי שתקראו בהמשך השיפור בהחלט מורגש, קיוב גם שיתפו פעולה באופן הדוק יותר עם Fox כדי לכייל טוב יותר את הבולם האחורי, Float DPS LV  במקרה הזה.
מבחינה וויזואלית קיוב הצליחו להגיע לתוצאה יפה מאוד עם סכמת צבעים צהובה ירוקה שלוקחת את התאמת הצבעים רחוק מאוד אך לטעמנו עוצרת בזמן לפני רמת בלינג והתאמת צבעים מוגזמת.




 



על השביל
הקיוב הגיעו לידי בתחילת האביב שלנו, זה אומר טמפרטורות חמות יותר, ותנאי שטח משתנים מאוד בין תנאים רטובים בימים מסויימים לבין התחלתה של דרדרת מסוכנת בימים אחרים, הקיוב שמשו אותנו כאופניים יחידים במשך כחודש וחצי והמסקנות לפניכם.
כמה שמחים היינו לראות את הקוקפיט הרחב והקצר שהסטריאו צוידו בו, זה אומר שחוץ מלהחליף פדלים ולכוונן את ידיות הבלמים, לא נדרשנו להחליף אף לא חלק אחד בקיוב על מנת להרגיש בנוח (וזה מקרה נדיר למדי), שאפו גדול למנהלי המוצר מקיוב שאבזרו את האופניים בדיוק לפי השימוש המיועד שלהם.
הקיוב הרגישו לנו נוחים ומאוזנים מאוד, האוכף של SDG  נוח מאוד והתאים היטב לישבן המסוקס שלנו, תנוחת הדיווש מאוזנת למדי, ומרווח העמידה המשופר מורגש מדי (הרבה זמן לא "שלפנו" כל כך הרבה מוט אוכף החוצה). מה שהוסיף לתחושת הנוחות וכבר ברכיבה הראשונה הרגשנו משוחררים לחלוטין, "פגענו" בכל הקווים הרגילים שלנו ושחררנו את כל הקפיצות המוכרות.



 









ה Stereo 140  הם אופניים קלים מאוד, 12.5 קילו לאופניים במתאר השימוש הזה ובנקודת המחיר הזו הוא משקל די מרשים. המשקל הנמוך בהחלט תורם לביצועי הקיוב בעליות, התאוצה מהמקום טובה מאוד כמו גם יציבות הפלטפורמה בבולם האחורי, לא חשנו בנדנוד כמעט בכלל, גם לא במצב הפתוח ביותר.
בעליות משובשות יותר ובקטעים בהם יש מדרגות מרובעות רבות, התגעגנו מעט ל29 הפרטיים שלנו, בסופו של יום (ויסלח לנו נינו שורטר) כאשר מגיעים לטיפוס אנו מעדיפים בבירור אופני 29, הם משמרים מהירות טוב יותר ו"משטיחים" מכשולים בדרך.
כאשר הגענו לסינגלים טכניים בירידה, הקיוב זרחו, האיזון בין הבולם הקידמי למתלה היה מצוין, האופניים הרגישו זריזים ושמחים מאוד, מצאנו את עצמנו מרחפים (בקטע טוב) במקומות בהם אנחנו לרוב "דבוקים" לאדמה. השיפור בכיול המתלה והבולם האחורי הוא אדיר, המתלה פרוגרסיבי דיו, כך שהרגישות לקטנות טובה ולמרות זאת לא הצלחנו ל"טרוק" את הבולם האחורי ולו פעם אחת במהלך המבחן.





 


 


 




הצמיגים של שלוובה הפתיעו והצטרפו לחגיגה עם אחיזה טובה וצפויה מאוד, יתכן שהיינו מחליפים את הצמיג האחורי בקיץ, מאחר והוא נוטה להחליק מעט בקלות על סוג הדרדרת שלנו. נראה שמתכנני הסטריאו בחרו להתמקד בזריזות ויכולת הסיבוב על פני היציבות במהירויות גבוהות, זאת הייתה למעשה נקודת התורפה היחידה האמיתית שמצאנו במבחן. כאשר עוברים מהירות מסויימת על שטח משובש (תחשבו על החלק המהיר בפרסה בקנדה, צמוד לגדר שדה המוקשים), הקיוב מרגישים מעט קופצניים מדי ולעיתים קשה לשמר את הקו הנבחר.



 




 





 

 חלקים בולטים
אז כשאמרנו שלא נדרשנו להחליף כלום לפני שיצאנו לשבילים, לא התבדחנו, הקיוב מאובזרים מצוין, כפי שהיינו מצפים מכל זוג אופניים בנקודת המחיר הזו (מה שלא תמיד מתקיים), זה מתחיל במערכת 11 הילוכים המצוינת של סראם ברמת X01, בולם קידמי RockShox Pike המוצלח והמוכח, מעצורי ה Guide המשובחים (סוף סוף מוצר מתחרה ראוי ואולי אף עדיף על שימאנו) של סראם וחלקי קוקפיט וקראנק של Race Face ברמת Aeffect שהצד הקטנוני שבנו היה שמח לראות חלקי Turbine, אבל זה באמת קצת קטנוני.
סט הגלגלים של DT נראה חזק ואיכותי למדי עם נאבה מרעישה אך עם חישוקים מעט צרים לצו האופנה העכשווי, הם הגיעו עטופים בצמיגי שוולבה האנס דמפף קדמי ורוק רייזר אחורי שהתמודדו היטב עם תנאי השטח המשתנים של האביב. התלונה היחידה האמיתית שמצאנו על האבזור זה העדרו של מוביל שרשרת מינימלי שהיה מונע מאיתנו כמה נפילות שרשרת בודדות אך מעצבנות במהלך המבחן.




 

 

סיכום
הקיוב סטריאו 140 לשנת הדגם 2016 הם אופניים משובחים, קלים מאוד, בנויים ומתוכננים היטב. לרוכב שבילים אגרסיבי או רוכב אנדורו בסבב הישראלי הם יספקו בהצלחה מרובה את כל צורכי הטכניות והמהירות להם הוא נדרש. יכולת הדיווש והטיפוס הן מהטובות בקטגוריה, ויחד עם הזריזות ו"שמחת החיים" גם אלמנט ה"פאן" קיים כאן בכמות מכובדת מאוד.
שינויים מזעריים כמו הוספת מוביל שרשרת עליון ואולי החלפת צמיגים בעונות שנה מסויימות היו מעלים את הציון שהקיוב מקבלים לכמעט מושלם.




 




 
cube    Stereo 140 C:62    עדי בלן    אלון רון    Jinga   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם