גלגלים במבחן OOZY TRAIL295 מבית Spank

OOZY TRAIL295 סט גלגלים במבחן Spank

יבואן: סלאלום

מחיר צרכן: 3,390 ₪, מחיר מועדון: 2,882 ₪.


 
 

 

חיפוש אחר סט גלגלים אולטימטיבי שיתאים לסוגי רכיבה שונים, הוא לא פשוט. הניסיון של היצרנים לבנות סט גלגלים שיהיה קל מאוד ומאידך יעמוד בהתעללות טכנית, הוא לא תמיד פשוט בעולם האמתי שמחוץ להצהרות השיווקיות. הגלגלים של המותג הגרמני/ דרום אפריקאי Spank לפחות על הנייר נראו כאלה. Spank הוא מותג חלקים ותיק ומוכר עם ליין אדיר של חלקי אופנים מבסיסיים ועד אקזוטיים. כל הליין החל מגריפים ועד גלגלים בנויים מגיע בשלל צבעים נועזים לבחירה, מה שהפך אותו לאהוד מאוד בקרב חובבי הבלינג על האופניים.
Spank מתהדרים בהליך תכנון יצור ובדיקה עצמיים, הכל מבוצע תחת קורת גג אחת מבלי לערב גורמים חיצוניים אחרים. התוצאה לדבריהם, איכות ללא פשרות. יתרה מזאת Spank היא אחת מיצרניות החישוקים הגדולים בעולם, היא מייצרת חישוקים לחברות רבות תחת שמות ומותגים שונים.
למבחן קיבלנו את סט גלגלי השבילים הפופולרי של החברה OOZY TRAIL295. סט גלגלי 27.5 הבנויים על חישוקים בעלי רוחב חיצוני של 29.5 מ"מ ורוחב פנימי של 25 מ"מ. בעידן החישוקים הרחבים זו תשובה נאותה למי שמחפש קצת יותר אחיזה ובטחון ברכיבות שטח מאתגרות ורכיבות אנדורו.
לכל סט כזה מצורפת חתימתו המקורית של בונה הגלגלים מתוך הבנה שישנה חשיבות גבוהה עבורם שידי אדם תבנה ולא מכונה אוטומטית.



 
 



נתונים טכניים:
קוטר גלגל: 27.5 אינץ' (קיים גם בקטרים נוספים).
משקל הסט: 1,700 גרם.
חישוק בעל 28 חורים ובשיטת Bead bite.
 נאבת אלומיניום מיוצרת ב CNC מבוססת על מנגנון 3 שיניים קפיציות ( Pawl ) על 27 מגרעות, סה"כ 81 נק' מגע.
חישורים טריפל באטד בעובי משתנה 2.2/1.8/2.0.
ציר קדמי: 15 מ"מ (קיים מתאם ל- 20 מ"מ).
ציר אחורי: 12*142 (קיימים גם מתאמים לצירים נוספים בערכה).
TUBLESS READY.
מתאים לכל סוגי מערכות ההילוכים בשוק.



 
 


על השביל:
הסט נבחן לאורך תקופה של מספר חודשים בתנאים שונים ומגוונים, החל מרכיבות שבילים סטייל בנשמן ועד רכיבות אגרסיביות מסולעות במדבר. רוחב החישוקים הקיצוני גרם לצמיגים להיפתח יותר ממה שהורגלתי עד כה בחישוקים "צרים", עובדה שבמובהק תרמה לאחיזה נוספת ומכאן להרגשת ביטחון גבוהה יותר. אך מצד שני הורגשה מעט איטיות בגלגול, שנפתרה מיד בהחלפת צמיגים צרים יותר ממה שאני מורגל.
אחד היתרונות הבולטים על פי ספאנק, הוא הפטנט הייחודי שלהם (Bead bite) לקיבוע הצמיג לחישוק. בנוסף למגרעת החיבור הרגילה שמקבלת את שן הצמיג בחישוק, ספאנק יצרו מגרעות משנה (3 אנכיות ו-3 רוחביות) לאורך כל החישוק, לדבריהם בשיטה ייחודית זאת משפרים את האחיזה בין החישוק לצמיג, יוצרים אטימה טובה יותר, שומרים על לחץ אוויר קבוע בצמיג ללא דליפות לא רצויות ומונעים "הפלצות" (Anti-Burp). בפועל זה מאפשר רכיבה בלחצי אויר נמוכים יותר מהמקובל ללא החשש של "התקלפות הצמיג" מהחישוק במצבי קיצון.
במהלך תקופת המבחן הגלגלים שידרו תחושה מעולה של  קשיחות בסיבובים, יציבות ברכיבות, מהירות ובטחון בתחושת העמידות ב"גירזונים" ובגינות סלעים משוננות.



 
 


עמידות:
במהלך כל תקופת המבחן הגלגלים נשארו ישרים ללא רפיון מורגש במתח השפיצים וזאת  למרות התעללויות בשטחים סלעיים וקפיצות רבות שנקלעו בדרכי. השימוש בחישורי טריפל באטד בשלושה חתכי עובי משתנים חוסכת משקל, מגבירה את קשיחות הגלגל, ולטענת המומחים גם שומרת על מתח החישורים לאורך זמן. חיבור החישורים לנאבה הוא בשיטת  STRAIGHT PULL (חישורים ישרים) שמעבר למראה הייחודי שהיא יוצרת לנאבה, היא מחזקת אותה ומאפשרת החלפת שפיץ בקלות ובפשטות במידת הצורך. אולם יש לקחת בחשבון שחישורים ישרים פחות נפוצים מאלה הרגילים.
הנאבה בנויה על מייסבים יפניים אטומים, היא עמדה בכל העומסים שהצבתי לה במבחן (והיו לא מעט כאלה), עבדה ללא דופי ולא נצפו בעיות כאלה ואחרות. היא אומנם נעדרת הרעש הסקסי שקיים בנאבות אקזוטיות עם יותר מגרעות, אך זה ממש לא מעניין כשאתה מרוכז ברעשי הטבע ונהנה מהחפירות של החברים.
משקל הסט מכוון אותו הישר לרכיבות AM/ENDORO  ולכל שימוש אגרסיבי שהרוכב יבחר. יחסית למשקל הסט הכללי, החישוקים עמידים מאוד וקשה לגרום להם לדנטים או לעיוותים כלשהם. היו מספר מיקרים בהם היו כמה נחיתות קשות ואלימות ותמיד עצרתי לבדוק את מצבם והם בשלהם ישרים וחזקים.



 
 


סיכום:
 חברת SPANK יודעת כיצד לייצר חלקי אופנים איכותיים ויפים למראה, שמסתבר גם נותנים את התמורה הנכונה במחיר והביצועים לכל רוכבי השטח. בעבור מי שמחפש סט גלגלים בנוי במשקל סביר ומחיר נוח ה- OOZYהם בהחלט אופציה מעולה שיש לקחת בחשבון, על אחת כמה וכמה במעמד שדרוג או החלפת סט ישן.

יותר: יחס משקל/ עמידות, אמינות, אפשרות רכיבה בלחצי אויר נמוכים, סטייל.
פחות: קושי מסוים בהלבשת צמיג TUBLESS READY .

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם