TREK Domane SLR 7 Disc 2017

TREK Domane SLR 7 Disc 2017

דוגמן: דרור פקץ'

מחיר: 30,600 ₪

יבואן: סי. טי. סי חברה לסחר אופניים בע"מ



 



 

ענף האופניים מורכב משלושה יצרני על, ספשלייזד (49% בבעלות מרידה), קנונדייל (DOREL, הבעלים של GT, מונגוס ועוד כמה מותגים) וחברת טרק. מבין שלושת החברות הללו, טרק יותר מכולם בחרה להתמקד בפרסום ושיווק של מוצריהן בעיקר בעזרת ספורטאי חסות שנבחרו בקפידה, ופחות לנופף בדגל החדשנות (שלא חסרה להם אף פעם...). חדשנות שלרוב מפומפמת על ידי הצהרות טכניות שיווקיות שמתחילות בשלוש אותיות והרבה מלל ושלל גרפים אחריהן. רוכבי החסות של המותג גררו אחריהם עדת מעריצים שיצרו ביקוש אדיר לאופנים שלהם, לאו דווקא בגלל יתרון חדשני או טכנולוגי אלא בעיקר בגלל שהאייקון התורן רוכב עליהם. לפני כחמש שנים מישהו בטרק קם בבוקר והבין שחסויות טובות זה לא מספיק וצריך לשחק גם על עניין החדשנות באופני החברה. נראה כי אותו האיש מצא את השותפים הנכונים לרעיון, והתוצאה, טרק מפציצה דגמים מתקדמים וחידושים באופני שטח ובכביש, החל ממערכות מתלה ייחודיות ועד לשלדת האמונדה הקלה והקשיחה. מלבד קפיצת המדרגה הטכנולוגית, טרק מפתיעים בעיצובים נועזים ומתקדמים, על זה תוסיפו רמת גימור משודרגת, והנה המאה ה-21 בתאגיד הוותיק.  
את אופני ה-Domane שלנו קיבלנו בבכורה עולמית! כשבועיים לפני שהושקו בעולם חברת CTC הציגה אותם בפני חוג מצומצם של עובדי ושותפי החברה. מההשקה יצאנו כמובן עם זוג אופנים נוצץ למבחן, הסמקנו, לא כל יום מקבלים אופניים לפני עיתונאים אחרים בעולם.


 
 




Highlights
שלדה: קרבון מלא, OCLV 600, שיכוך IsoSpeed קדמי ושיכוך IsoSpeed אחורי מתכוונן. התקני דיסק שטוחים,  ציר גלגל אחורי 12 מ"מ, מוט מושב אינטגראלי, מגן נפילות שרשרת מובנה וציר מרכזי 90BB
מזלג: 100% קרבון, סטירר בקוטר משתנה, מתאם דיסק שטוח וציר גלגל בקוטר 12 מ"מ
מערכת הילוכים: ,Shimano Ultegra DI2 שיפטרים ובלמים R785
קראנק: Ultegra 50-34
גלגלים: Bontrager Affinity Comp Tubeless Ready Disc
צמיגים: Bontrager R3 Hard-Case Lite, 120tpi, aramid bead, 700x32c





  
 
 


 










טכנולוגיה וגיאומטריה:
ה  Domane הם הצהרה טכנולוגית על שני גלגלים דקים ואנסה לא לפספס דברים על הדרך. ברשותכם נתחיל מהכבד אל הקל: IsoSpeed מערכת לשיכוך מהמורות, טכנולגיה לא חדשה בטרק אולם זאת הפעם הראשונה שטרק משלבים אותה באופן זה. הIsoSpeed הקדמי, טכנולוגיה חדשה לחלוטין, אשר ממקמת את מערכת השיכוך/ ריכוך לראשונה בחלק הקדמי של האופניים. ה IsoSpeed הקדמי ממוקם בצינור הראש, ולמעשה המזלג יושב בתוך תושבת על ציר האפשר לו תזוזה ורטיקאלית קלה.




 




בזנב האופניים מערכת ה-IsoSpeed כבר יותר מורכבת, המהנדסים בודדו את מוט המושב מהשלדה וחיברו אותו מחדש. בחלק המפגש עם הצינור העליון (טופ-טיוב) הוא מחובר על ציר ומיסבים, ובחלקו התחתון מחובר הצינור בקו של בורג מתקן הבקבוק התחתון כאשר השניים חולקים בורג הידוק משותף. החידוש במערכת IsoSpeed האחורית היא האפשרות לשלוט על רמת השיכוך/ גמישות המוט ע"י ידית שאפשר להזיזה לאורך צינור המושב. שינוי מיקום הידית קובע את רמת ספיגת הזעזועים של השלדה- כמה שיותר למעלה- קשיח יותר, למטה סופג יותר.


 


 




האופניים החדשים מצוידים בצירי גלגלים בקוטר 12 מ"מ, הן מלפנים והן מאחור, תוספת מתבקשת באופניים עם בלמי דיסק ויכולות טכניות שעליהם נספר בהמשך. פרט נחמד נוסף בשלדה, הוא מגן נפילות שרשרת אינטגרלי המחובר ישירות לשלדה בצורה אלגנטית ומרשימה.


 




גיאומטריה- דגם זה מוצע בתצורת אינדיורנס הפחות קרבית של טרק, כלומר צינור ראש נדיב (175 ס"מ במידה 56 שבחנו), צינור עליון קצר בהשוואה לגיאומטרית H1 התחרותית וככלל זוויות יותר ידידותיות לרוכבים פחות גמישים. לאופניים יש בסיס גלגלים וצינור שרשרת ארוכים יחסית, זאת בכדי להכניס צמיגים בעובי 32 לשלדה ללא כל בעיה.
 


 


 



על האספלט/ כורכר
לא מעט ציפיות וספקולציות היו לי לפני הרכיבה הראשונה, על הנייר האופניים מיועדים לרוכבי סוף שבוע או רוכבים שיש להם עניין בטיולי גראבל לייט. הם מצוידים בקרנק קומפטק, קסטה 32, מבודד זעזועים אחורי וקדמי, צמיגי 32 ודיסקים, כל מה שלא נתפס כקרבי ותחרותי...
אני חייב להודות, ברכיבה הראשונה קיבלתי זעזוע תודעתי, האופניים לא רכים ונעימים כמו שחשבתי, הם קשיחים ויעילים הרבה יותר מהנראה לעין. נראה שקבוצת מהנדסים גאונים עשו עבודה מדהימה ולרגע לא התבלבלו בין ספיגת זעזועים לקשיחות צידית. כשנעמדים על האופניים ולוחצים, האופניים טסים קדימה, זאת למרות משקל של 8.4 ק"ג עם פדלים ולמרות הצמיגים השמנים.



 





 
 



את הרכיבות שלי על האופניים חילקתי לשניים, החלק הראשון הוא כביש "מסורתי" שמורכב ממישור, עליות וירידות, החלק השני הוא רכיבת "שטח". (עם צמיגים עבים, בלמי דיסק וספיגת זעזועים זה נראה כמתבקש)
ברכיבת כביש האופניים פשוט נהדרים, מלבד צינור הראש הארוך ששינה את זווית הרכיבה שלי למקום גבוה מהרגיל, ההרגשה מעולה. במישור האופניים מרגישים כמו כל זוג אופניים-עד שפוגשים במכשול. אז מערכת ה-IsoSpeed נכנסת לפעולה והאופניים מגהצים את האספלט. בעליות קצרות האופניים משדרים  קשיחות מעולה, עיצוב השלדה בתוספת צירי גלגלים בקוטר 12 מ"מ עושים את שלהם והאופניים דוהרים קדימה, אולם ההרגשה טיפה איטית כנראה בגלל הצמיגים. בעליות ארוכות מרגישים את משקל האופניים ומשקל הגלגלים, אם אתם מתכוונים לבלות איתם הרבה בעליות ארוכות אני ממליץ להחליף את הצמיגים לרוחב 25 מ"מ ולהחזיר קצת "חיות" לאופניים. בירידות שמחתי, חייכתי והייתי מאושר, השילוב של בלמי דיסק עם מערכת שיכוך וצמיגים עם אחיזה מעולה עושים את שלהם והביטחון בירידות מרקיע שחקים.



 









למרות שהם מוגדרים אופני כביש לכל דבר ועניין, לקחתי אותם לכמה רכיבות בשטח קל בבקעת אונו בין המושבים. כאן על שבילים לבנים ועדינים האופניים מככבים, ומכן קל מאוד לדמיין את התנהגותם על דרכי הפאווה הקשות שבאירופה. גם כשממש ניסיתי, לא הצלחתי להוציא מהאופניים גמישות או סימן של תחושה שקשה להם, פשוט יושבים, מחזיקים למעלה בכידון ומפדלים חזק. במהלך הרכיבה שיחקתי קצת עם בורר הקשיחות של השלדה, מרך יותר לקשה יותר עד שמצאתי איזון מנצח שנתן גם וגם. אני מאמין שאם תרכשו כאלו אופניים לא תשנו את הקשיחות כל שני וחמישי, אבל מאוד נחמד לדעת שלא משנה אם תרכבו בכבישים משובשים או בכבישים חלקים, האופניים שלכם ידעו "לאכול" גם כזה וגם כזה ללא כל בעיה.


 








 



השיכוך בשלדה נמצא כאמור במוט המושב ולא בזנב האופניים כמו באופני הרים, בפועל זה אומר שהשרשרת אינה מושפעת מפעולת השיכוך. אבל זה גם אומר שבכביש משובש אין יתרון באחיזת הכביש של האופניים (כמו השיכוך באופני הכביש של פינרלו, הבולם יושב על הזנב של האופניים ומסייע גם באחיזת הכביש של האופניים). למרות זאת האחיזה בשטח משובש טובה מאוד, כנראה בזכות הצמיגים וספיגת הזעזועים של השלדה. בנוסף לטכנולוגיית ה-IsoSpeed טרק שלפו טריק חדש נוסף מהשרוול, כידון IsoCore- כידון קרבון עם טכנולוגיה שמבודדת ויברציות. נראה לי שעברו 8 שנים מהפעם האחרונה שרכבתי עם כידון קרבון (רוכב עם אלומיניום משיקולי בטיחות וחיסכון בכסף) וההבדל הוא אדיר, בעיקר בוויברציות הקטנות שבהן מערכת ה-IsoSpeed לא פועלת.



 
 


חלקים בולטים:
מחיר האופניים הוא  30 אלף ועוד קצת והם מרגישים בדיוק ככה! בזכות מערכת Ultegra DI2 של Shimano שעובדת מדהים, בזכות גלגלים סופר קשיחים, בזכות כידון קרבון מדהים ובכלל חבילה וגימור מעולים. החלק היחיד שאכזב היה המעצור האחורי שהרגיש שחסר בו שמן ואם היה לי זמן הייתי הולך לסדר אותו באחת מחנויות טרק. אני יודע שהבעיה במעצור האחורי נקודתית והיא לא מדאיגה אותי, נהפוך הוא, הרושם שבלמי הדיסק השאירו אצלי הוא מעולה וזאת למרות הכתבות שלי בנושא שלא תמיד היו אוהדות (דמיינו אקט של אכילת כובע...). עכשיו לאחר כמה אופני מבחן עם מערכות דיסק, אני לגמרי עם דיסקים, לא משנה מה ארגון UCI יחליטו לגבי עתידם בפלוטון, אני יודע שאני איתם, הביטחון שהם נותנים וחוסר השחיקה על החישוקים הם יתרונות אדירים.



 
 



סיכום:
על הנייר האופניים האלו הם לכאורה כל הדברים שאני לא אוהב באופני כביש- דיסקים, צמיגים גדולים, צירי 12 מ"מ, גיאומטריה של רוכבים חסרי גמישות ומערכת שיכוך. בפועל האופניים סובבו לי את הראש והכניסו בי הרבה אושר, השילוב המנצח בין רכיבה נוחה ויעילות הוא אדיר בעיני. ה- Domaneהם אופניים הרבה יותר קשוחים ממה שדמיינתי, בשינוי צמיגים, גלגלי השיניים של הקראנק לגדולים יותר וסטם עם זווית שלילית ניתן לרכוב איתם בפלוטון המקצועי וליהנות מאופניים שמגיבים מעולה וגם נוחים.
האבזור של האופניים הוא ללא דופי או פשרות ונותן תמורה בעד האגרה ביג טיים. מי שלא ניסה מערכת אלקטרונית של סראם או שימנו, קדימה, תנסו, זה מדהים מדויק וממכר.
למרות המחשבה שאלו אופניים של רוכבים מבוגרים או חובבנים, אם אין לכם כוונה לזנק ביולי הקרוב לטור דה פראנס, אופני Domane הם בחירה מעולה לכל סוגי הרכיבות, וניתן לקחת אותם בקלות לצד של אופני נוחות וגם לצד התחרותי. מערכת ה-IsoSpeed עובדת ועובדת מדהים בכל סוגי הדרכים שבדקנו אותם (תאמינו לנו שבדקנו) ומורידה אחוז נכבד מוויברציות הרכיבה.




 



מלבד החידושים הטכנולוגיים, טרק מראים כאן קפיצת מדרגה ענקית באיכות הגימור של אופניים ובעיצוב רענן שעושה חשק לרכוב עוד ועוד.
אם לא הצלחתם להבין זאת מבין השורות, Domane החדשים הם אופניים מרגשים בטירוף! חווית רכיבה חדשה ואופניים שמספקים כל כך הרבה בזוג אחד. לטרק יש קלף חזק לקראת 2017 והם מציבים רף גבוה מאוד למתחרים. 



 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם