Niner RKT9 RDO במבחן

Niner RKT9 RDO

דוגמן: דני בלבן

ביגוד: קיט XC/ כביש מבית Jinga

יבואן: Recycels 
מחיר:25,990 (באתר רסייקלס)


 
 


הNiner RKT9 שהושקו בסוף השנה שעברה הם אופניים שיצרו עניין רב בענף אופני ההרים. בעוד Niner  הצליחו למצב עצמם במקום מרכזי בזרם אופני המרתון "29, האופניים שלהם נתפסו ככאלו שאינם מספיק תחרותיים, לפחות לא מול דגמים כמו הספשלייזד Epic, קנונדייל Scalpel, ודומיהם. גם הJet RDO, מכונה מודרנית ומהירה, לא הצליח באמת להוות תחרות בפלח זה. הRKT9, גם הם בטכנולוגיית RDO  - (Race Day Optimized)טכנולוגיית קרבון של Niner שנועדה לספק קשיחות וקלות - אמורים לשנות זאת. מרגע שהושקו, הביקורות היללו אותם, וגם אצלנו במידל איסט, הרוכבים הראשונים ששמו יד עליהם פיזרו הצהרות שהעלו אצלנו את רף הציפיות.
 



 
 


 





Highlights
  • שלדת שיכוך מלא מקרבון RDO
  • מתלה כפול חוליות בטכנולוגיית CVA המייצר 90 מ"מ מהלך.
  • בולם אחורי Fox Float DPS עם מתג תפעול מהכידון
  • מזלג במהלך 100מ"מ מדגםRockshox Reba  
  • מערכת הנעה 1x11 ומעצורים  ברמת XT מבית שימנו 
  • צירים ונאבות בסטנדרט Boost- 110מ"מ מלפנים ו148מ"מ מאחור
  • משקל רטוב 11.7קילוגרם כולל פדאלים )מידה M)
 

 




 
שלדה ומתלה
 
במבט ראשון האופניים מרשימים מאד – השילדה נראית קומפקטית יחסית. הצינור העליון הקצר יחסית מתחיל רחב אך הולך ונהיה צר לכיוון צינור הכסא. גם זווית הצינור העליון תלולה ונותנת מרווח עמידה גבוה יחסית. צבע השלדה, שחור מט עם נגיעות צבע ירוק בתחתית הצינור התחתון ומאחורי צינור הכיסא, נותנים מראה מודרני ו"קרבי".  כמו כל דגמי היצרן גם ה RKT החדשים בנויים על מתלה ה CVA של היצרן. ה-Constantly Varying Arc הוא ווריאציה מקומית על מתלה קצר חוליות מקבילות או מתלה וירטואלי כפי שנהוג לכנותו, ה-CVA מזכיר במידה מסוימת את מתלה Dw-Link שמיושם ב- Pivot ו - Turnerאולי גם את ה Maestro של Giant. הייחוד במאפייני המתלה של Niner הוא בעובדה שהוא שומר על בידוד כוחות הדיווש בתחום רחב יותר של הילוכים ובאופן זה מאפשר לגלגל האחורי לספוג את מהמורות השטח ללא תגובה בפדאלים.
 על ה RKT מתלה הCVA נראה מסיבי יחסית אך התמונה הכללית המתקבלת נאה מאד למראה.
 
 

 
 
 
 
 


על השביל
 
כפי שכבר קרה לי כמה פעמים לאחרונה, קיבלתי את האופניים למבחן בדיוק לפני תחרות – במקרה הזה הכרמל צ'אלנג'. הספקתי לעשות רכיבת שבילים אחת לפני התחרות על מנת לכוון ולהתאים לי את האופניים, ואכן לשמחתי התחושה עליהם הייתה טובה מהרגע הראשון. האופניים מרגישים קומפקטיים יחסית עם תנוחת ישיבה רכונה מעט קדימה – זווית הראש עומדת על 71 מעלות ותומכות שרשרת קצרות אבל לא קיצוניות (439 מ"מ) דבר המתאפשר בין השאר בגלל השימוש בגלגלים בסטנדרט Boost. המתלים כוונו לסג של כ25% ונתנו תחושה מעט נוקשה, נוקשות שהתגלתה בהמשך כמוצלחת מאד. אז לאחר רכיבה ראשונה מוצלחת והתאמות אחרונות אני מגיע לכרמל צ'אלנג'.
את הכרת המסלול עשיתי על אופניי הז"ק הפרטיים שלי, והיה לי ברור שהשיכוך המלא ייתן יתרון על מסלול תובעני שכזה, אולם הייתי סקרן לבחון את יכולת הטיפוס וההאצה של הRKT, בעיקר לאחר שזה היה הצד שפחות אהבתי באופניי הניינר Jet 9 שבחנתי בעבר.




 
 

 
 



 




החששות התבדו מהר מאד. מתלה ה CVA של הניינר  עושה עבודה מדהימה. למרות התחושה ההתחלתית הקשיחה, הוא מצליח לגהץ מהמורות גדולות כקטנות, ולספק יעילות דיווש מרשימה ממש בכל מצב. למעשה, בורר מצב הבולם האחורי מהכידון התגלה כדי מיותר – מצב הביניים של הבולם סיפק ביצועים מרשימים במישור, עליות וגם בירידות. אמנם בירידות אגרסיביות נהניתי מהאפשרות לשחרר את הבולם למצבו הפתוח, אולם הייתי יכול להסתדר מעולה גם בלי לעשות זאת. מצד שני, נזקקתי לנעילה מלאה של הבולם רק בהאצות חזקות מחוץ לאוכף, וגם זה רק על משטחים מהודקים או אספלט. בכל מצב אחר, כולל פידול והאצה בעמידה, העדפתי להישאר על מצב הביניים. גם הבולם הקידמי הפשוט יחסית עשה עבודה מצוינת.
מעבר לנוחות, הRKT הם גם אופניים זריזים מאד. למרות המשקל הלא מאד נמוך של דגם המבחן, התחושה היא של אופניים מהירים מאד – גם בהאצות פתאומיות וגם ברכיבה מהירה רצופה. זאת בצורה בולטת לטובה לעומת אופני שיכוך מלא ברמות המשקל האלה. לא פעם במהלך הרכיבות עלה לי לראש הדימוי של שם האופניים RKTRocket.




 











במקטעים טכניים יותר ובסינגלים האופניים משדרים תחושת יציבות המקנה ביטחון רב, אולם השילוב עם זווית הראש, תומכות השרשרת הקצרות, והקשיחות הצידית המרשימה, נותן אופניים עם יכולת תמרון וזריזות גבוהים. שילוב נהדר של יציבות ויכולת תמרון.
שאר המכלולים מספקים מעטפת טובה ובלמי הXT מעולים. הגלגלים והצמיגים גם הם סיפקו תחושת ביטחון ואחיזה מצויינת. גם האפשרות לבקבוק שני בתחתית הצינור התחתון היא תכונה חשובה בשוק הישראלי. אבל עבורי לא הכל היה ורוד – במהלך הכרמל צ'אלנג' נתקלתי בבעיה של נפילת שרשרת מהפלטה הקדמית בירידות מהירות, בדרך כלל בשילוב של הילוך גבוה (שרשרת רפויה), שטח משובש, ומהירות גבוהה. כך במהלך התחרות נפלה לי השרשרת כ4-5 פעמים, מה שהאט והרגיז אותי. אבל למעט בעיה זאת האופניים פשוט היו תענוג. בדיקה לאחר התחרות גילתה שגלגל השיניים היה שחוק והחלפה שלו פתרה את הבעיה לחלוטין. למרות שאילו אופני מבחן שעובדים קשה כבר כמה חודשים, לא ברור לי אם בלאי כזה הוא אכן סביר או לא. מבירור שעשיתי עם רוכבים אחרים זוהי בעיה שקיימת לפעמים עם פלטות 1x של שימנו.



 
 


             

 


חלקים בולטים

דגם המבחן שקיבלנו הינו הדגם עם חבילת האבזור הנמוכה יותר מבין שני הדגמים הנמכרים בארץ – חבילה המבוססת על מכלולים ברמת XT. הדגם כולל את שלדת הRKT9RDO שמשקלה כ2ק"ג, מזלג 100מ"מ של Rockshox מדגם Reba, ובולם אחורי Fox Float DPS בעל 3 מצבים עם בורר מהכידון. מערכת ההינע היא מערכת 1x11 של שימנו – פלטה קדמית בעלת 32 שיניים וקסטה אחורית 11-42. המעצורים גם הם של שימנו ברמת XT. הכידון, סטם ומוט הכסא הם ממותג הבית של ניינר, והאוכף הוא Turnix של Pro. הגלגלים הינם Wide Lighting של אמריקן קלאסיק בסטנדרט Boost וברוחב חישוק של 29מ"מ – סט גלגלים קל יחסית במשקל 1600 גרם. החבילה מגיעה עם צמיגי קונטיננטל מדגם Race King Tubeless Ready (דגם המבחן כלל צמיג אחורי חלופי מדגם Rapid Rob  של Schwalbe). חבילת האבזור מכובדת אך נותנת משקל לא מאד נמוך של 11.7 ק"ג (כולל פדלים XT ושני מתקני בקבוק). 
 



 
 
 


סיכום
 
הRKT אכן מספקים את ההבטחה. הם אופניים זריזים ומהירים, וישפרו את הביצועים של כל רוכב, גם בגרסה אותה בחנו. אני רק יכול לדמיין איך זה מרגיש עם עוד פחות משקל בגרסה היקרה יותר. חוץ מזה סוף סוף גם יצאו לניינר אופני שיכוך מלא סקסיים מאד (לטעמי כמובן...). למרות שאני בספק כמה פופולאריים אופניים אילו יהיו על מסלולי הXC המקצועיים, אני חושב שעם אבזור קל יותר הם יכולים להתחרות גם שם. אבל השוק האמיתי שלהם הוא עולם רכיבות המרתון ורכיבות ההרפתקה למיניהן, בין אם תחרותיות ובין אם לאו - זוהי אחת המכונות המעניינות והיעילות ביותר שקיימות היום בשוק בפלח זה. האמת, אני כבר מתחיל לזמום על אחד כזה עבורי. 



 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם