קיר מכנאופן – רועי בר אל, DAA-SHIMANO

 רועי בר אל, DAA-SHIMANO
 
 



מי אתה האיש שבקיר?
 
שמי רועי בר אל בן  38 מתל אביב.  אי שם בסוף המאה הקודמת רציתי להיכנס לעולם האופניים וללמוד עליהם קצת יותר, ניגשתי לחנות וולדרום  cannondaleשל תמיר אשל (מורי ורבי) ששכנה באותם ימים  בקצה של אבן גבירול, שאלתי אם מחפשים עובדים והתשובה הייתה שלילית. לאחר כמה שבועות חזרתי לחנות והצעתי לתמיר לבוא פעמיים שלוש בשבוע לעזור בחנות וללמוד ממנו ללא תשלום.... תמיר ביקש לחשוב על זה ולאחר כמה ימים הוא חזר אליי ואמר שהוא מוכן לקחת אותי לחודש ניסיון...מאז הכול היסטוריה.
בהמשך עבדתי גם כמה שנים ב   Giantלפני כמה שנים (לאחר לימודים) חזרתי לרשת ריסייקלס, ולפני כשנתיים וחצי החלפתי את גל אלון סברדלוב כמכונאי ראשי של Daa Shimano.
היום חולש על מעבדה שלא חסר בה כלום (חוץ מפטיש), ומתעסק בעיקר בבדיקות ותיקוני האחריות של שימנו והחברות שאנחנו במיוצגות ב DAA, כמו טריינרים של  TACX, מדיי וואטים של CYCLEOPS קסדות של לייזר וכו'.
 מאחר ומדובר על מערכות מורכבות יחסית, התפקיד דורש שעות רבות של למידה על מנת להבין את תפקידו של כל בורג ומכאן לתת את השירות הנכון ללקוח.
בחודש האחרון העברתי הכשרות בטיפול בחלקי שימנו על כל חלקי אופניים שלהם מהמערכות הבסיסיות  ועד מערכות DURA ACE DI2/ALFINE / XTR DI2  אלקטרוניות...קורסים אינטנסיביים לצוותי מכנאופנים שנכנסים לעובי הקורה.



 
 
רוכב?
כמובן, הרומן שלי עם קנונדייל התחיל לפני מעל 20 שנה על שלדה שנקראת F800 (בולם קדמי עוד לא היה שם) ריג'יד אלומיניום עם מזלג פפרוני, ובנוסף לכך אופני כביש CAAD 2.8  (רכבתי במועדון VC חולון)
היום אני מחזיק בארסנל Super X Ultegra Di2 לכביש, ו-  Cannondale Flash XT/XTR לשטח, והיד עוד נטויה.
 

 
 
 
סדר על הקיר?
הסדר נקרא סדר גל (אלון סברדלוב) מי שבנה את המעבדה, אני הכנסתי כלים חדשים במהלך השנתיים האחרונות שהייתי צריך לעבודה.
תכלס התרגלתי לסדר של גל והכנסתי שיפורים שמותאמים לי.
 
 
הכי כלי כלי?
 
ברשותכם אמנה שלושה כאלה, ראשית הראש שלי....כל יום אני קורא ולומד חומר חדש, ופעם בשנה אני נוסע לכנס בשימנו. מפגש של כמה ימי למידה של כל המכונאים הראשיים באירופה על מוצרים חדשים ועל מוצרים שעתידיים לצאת.
 
הכלי השני שאני משתמש בו יותר מכל הוא מד מומנט על כול סוגיו וגדליו. שאתה עובד מול ועם יפנים אתה לומד את חשיבות הדיוק ומה שעומד מאחורי המחשבה וההנדסה של החלק ועוצמת ההידוק שלו.


 
 

הכלי השלישי הוא המחשב שלי עם תוכנת Shimano E-tube  עבור כל מערכות ה-DI2.
כל מי שיש לו אופניים עם מערכות DI2 כביש, הרים או עיר יכול להוריד בחינם את התוכנה ודרך המטען להתחבר ולשנות את כיול המערכת. זה כלי מדהים ובעל חשיבות יתרה שאני משתמש בו הרבה מאוד, הן מול המכונאים והן מול לקוחות הקצה.
 
 
 
 
 
הכי לא כלי כלי?
 
יש שני כלים הראשון פ-ט-י-ש (על כל סוגיו, חוץ מגומי, אין על הקיר שלי פטיש) בתחזוקה נכונה ובזמן אין חלק שצריך לצאת בדפיקות פטיש.
הכלי השני שאני לא משתמש הוא ג'בקה, בכיוון והתאמה נכונה של חלק למערכת אין צורך ליצור צורה הנדסית חדשה.
ככלל המוטו שלי הוא קודם לקרוא את ההוראות ורק אז להרכיב, במידה ויש שאלות (גם לפני שהגעתי לתפקיד הזה ) שאלתי, וגם היום שאני לא בטוח אני שואל.
הלקוח חייב לקבל את הטוב ביותר ועפ"י ההוראות.... כשנוהגים כך לרוב אין בעיה עם אחריות.
 

 
 


מי הבן המועדף?
      מד מומנט... וכל מילה מיותרת כבר אמרתי שאני לומד מהיפנים ומפנים.
 
כלי מיוחד/ ייחודי? 
 
יש לי כמה כאלה, האחרון שאני עובד איתו (והרבה לאחרונה) הוא מוביל של כבלי DI2  לתוך שלדות.



 

 

מחשבות לעתיד, מצרפים עוד כלים למשפחה?
סט מדי ממומנט דיגיטליים
 
 
לוקח את העבודה הביתה?
בבית יש לי שני ארגזי חירום גדולים בהם יש כל מה צריך בכדי לפתור תקלות. תכלס אני כמעט לא משתמש בהם.

 
 
ה-תיקון?
 
אחד הסיפוקים בעבודה הזאת, היא היכולת לעזור ולתת מענה לרוכבים.  DAA-SHIMANO נמצאים באירועים הגדולים ונותנים שירות ללא עלות (רק חלקים במידה הצורך). אני נמצא גם בתחנת שטח באמצע (שומקום בדר"כ) ונותן עזרה טכנית תוך כדי המרוץ, אנחנו דואגים ומתגברים על כל תקלה בכדי שהרוכב יזנק לסטייג' הבא. גם אם צריך לעשות בליד לברקס ביום שישי ב 22 בלילה במקום ללכת לאכול או לישון אחרי 19 שעות עבודה על הרגליים, אנחנו עושים את זה מכל הלב.



 
 

באו לבקר
 
האתר החדש של DAA, אפשר לראות את כל החברות שאנחנו מיבאים ו....הכנסנו ופרסמנו את מחירון שימנו לצרכן - www.daa.co.il
ניתן ליצור איתנו קשר דרך האתר ולשאול שאלות.
ניתן לעקוב אחרינו גם דרך הפייסבוק  

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם