TREK DOMANE 2017, בחשיפה עולמית

TREK DOMANE 2017  בהשקה עולמית

 
מדינת ישראל על המפה! חברת TREK העולמית בחרה בנו להיות מהמדינות הראשונות בעולם להצגת אופני DOMANE החדשים לשנת 2017 ואמיר פרזנטי, מנהל השיווק ובעלים של חברת CTC יבואני TREK המקומיים מסר לנו זוג אופניים למבחן לפני ההשקה העולמית!
חברת TREK עשתה ועושה עבודה רבה בתחום החדשנות באופניים, ניתן לראות זאת בליין דגמי ההרים שהשיקה אשתקד אבל בעיקר בדגם ה- MADONE החדש שהושק לפני כחצי שנה. מהנדסי TREK העמיסו כל כך הרבה טכנולוגיות על דגם האופניים החדשני שנראה היה ששום דבר חדש לא יצא מווטרלו בקרוב. ובכן טעינו!



 


קו דגמי DOMANE לשנת 2017 שנחשף לראשונה בעולם, כאן בסמוך למגרשי הגולף של קיבוץ געש, אין דה הולי לנד אוף יזראל, מאופיין בצורה מאוד חכמה ומאוררת השתאות. למעשה חבורת המהנדסים המוכשרים של מותג העל האמריקאי, ליקטו את כלל האופנות המובילות כיום ושמו אותם בזוג אופני אנדיורנס אחד. בפועל זה אומר אופניים נוחים יותר, עם אפשרות לדיסקים, מראה נקי וחלק, חיווט פנימי, צירי 12 מ"מ ועוד. איך כל הטוב זה עובד, נדע בהמשך. לעת עתה נוכל רק לפתוח טריז ולספר על מספר טכנולוגיות ופיצ'רים חדשים באופניים, אנו נתייחס לדגם שנמצא אצלנו במבחן, דגם הקצה המכיל את כל הטכנולוגיות החדשות.


 



Domane SLR
אופני DOMANE מדגם SLR שנמצאים אצלנו הם אופני אנדיורנס עשויים קרבון 600OCLV , הרמה העליונה של קרבון המיוצר במזרח. הרמה מעל מיוצרת בארה"ב אך אסורה ליצוא בגלל הגנה של פטנטים צבאיים וכו'.
נתחיל מהכבד אל הקל ברשותכם, גולת הכותרת של הדגם החדש הוא מוט מושב ומוט היגוי בטכנולוגית ISO SPEED. מוט המושב הוא חלק נפרד מהשלדה ומחובר בשתי נקודות- הנקודה העליונה היא צומת המפגש עם הצינור העליון, שם החיבור לשלדה נעשה בעזרת ציר ומסבים. החיבור השני ממוקם בבורג התחתון של מתקן הבקבוק.



 



 







 

נשמע מסובך, אבל זה ממש לא. חישבו על מוט מושב ארוך שנפרד מהשלדה וכאשר יש מהמורות בכביש הגמישות שלו סופגת את רובן. מה שהופך את הרעיון לגאוני עוד יותר, הוא ידית קטנה הממוקמת במקביל למוט המושב, ע"י הזזת הידית ניתן לשלוט על רמת הקשיחות/ גמישות של מוט המושב. באופן זה מתאפשרת לרוכב התאמה של האופניים לאופי המסלול אותו הוא מתכוון לרכב.


.



 

 


בחלק הקדמי של השלדה ממוקם מזלג במבנה עגלגל לספיגת זעזועים, מבנה הדרופאוט של המזלג חוזר לכיוון השלדה על מנת לא להאריך את בסיס הגלגלים. המזלג משולב עם תושבת ISO SPEED הממוקמת בתוך צינור הראש ותפקידה לחסל קליל מכות והפרעות מהכביש. מערכת השיכוך הקדמית מנוטרלת צידית ולא מרגישים אותה כלל כשנעמדים על הפדלים.
לחברים מ TREK זה לא מספיק, על כל זה הם הוסיפו כידון Isocore, כידון בעל המבנה ייחודי המוסיף ותורם גם הוא לנטרול ויברציות בזמן רכיבה.



 




דגם ה-SLR שנמצא אצלנו במבחן מצויד במעצורי דיסק הידראוליים של SHIMANO (קיימות גרסאות עם בלמי חישוק), הקליפרים מחוברים בצורה נקייה ושטוחה אל השלדה ונעימים למראה. מערכות ההילוכים היא 2ULTEGRA DI עם מעביר אחורי ארוך וקסטה עם 32 שיניים.

 



 




 









 



הגלגלים מחוברים לשלדה דרך צירי 12 מ"מ כאמור, הם גסים ולא כל כך מהירים לפתיחה, אבל יש בהם יופי לצד התרומה המובנת לקשיחות השלדה. מה שמוזר בדגם ה SLR הוא רוחב הצמיגים- 32 מ"מ של גומי. נכון שאלו אופני אנדורנס, אך נראה שהם הלכו על הצד המחמיר. אבל היי, צמיגים ניתן להחליף ברגע.
בהמשך לחדשנות, אני חייב במעמד זה לתת כמה מילים טובות על העיצוב והתכנון של השלדה. למרות שבאופן אישי אני פחות מתחבר למראה והקווים העגלגלים, השלדה פשוט יפיפייה! נראה ש TREK התחילו להעמיק בפרטים הקטנים וכל כניסה ויציאה של כבל מקבלות כאן במה ברמת גימור אסתטית מטורפת, כזאת שתגרום לכל אחד לרצות לרכב על המכונה הזאת.




 









יש לנו לפחות חודש של רכיבה על האופניים ובגליון הבא נוכל כבר לתת מבחן מקיף עליהם, להגיע לתובנות מעמיקות על הטכנולוגיות והחידושים, ומעל הכל לבדוק האם TREK הלכו רחוק מידי באופני כביש או שהם הנביאים של העידן החדש... 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם