BH Lynx 4.8 Carbon 9.5- במבחן

BH Lynx 4.8 Carbon 9.5
 

יבואן: www.bhbikes.co.il

מחיר אופניים במבחן: 17,900 ש"ח (מחיר לתשלום אחד)




 




לאור כמות השנים הדו-ספרתית שבהן אנו בוחנים דגמי אופניים, לעיתים רחוקות מאוד אנו מזדמנים למותג שעדיין לא רכבנו עליו. במקרה דנן מדובר באחד מהמותגים האירופאיים הוותיקים והמוכרים (בטח בכביש, קצת פחות בשטח) - BH. שתי האותיות מייצגות ראשי תיבות של Beistegui Hermanos, יצרן אופניים מחבל הבאסקיים הספרדיים (או פחות ספרדיים אם תשאלו את המחתרת שם), שהחל את דרכו כיצרן נשק ב1909  ועבר הסבה לדו-גלגלי אחרי מלחמת העולם הראשונה. ל BH מסורת ארוכה של איכות ייצור אירופאית ומפעליה מספקים עד היום חלקים גם למפוארות שבחברות הרכב הגרמניות.
מי שעוקב אחרי הטור דה פראנס באופן קבוע ישים לב שבכל שנה, לפחות קבוצת טור אחת רוכבת על אופני המותג הספרדי שעשה עליה לאחרונה ביוזמה של קוניג ישראל.  היבואן הטרי משווק גם את ליין השטח של BH וביום חורפי סוער קיבלנו לידינו בחנות היבואן בדולפינריום את גרסת הקרבון הבסיסית  של הLynx 4.8 . מדובר על אופני 29  בעלי 120 מ"מ מהלך מתלה וגאומטריה מודרנית למדי. משפחת דגמי ה-Lynx הם של שיתוף פעולה בין דייב ויגל ליצרן הספרדי שהיה בין הראשונים ליישם את מתלה ה split-pivot של ויגל.
ניצלנו את ההפוגות בין הגשמים כדי לבחון את ה Lynx במגוון תאי ותנאי שטח, המסקנות לפניכם .





 


 




Highlights
  • משולש קידמי ואחורי מקרבון
  • מתלה אחורי split-pivot  מבית היוצר של DW המייצר 120 מ"מ מהלך
  • זווית ראש 68 מעלות
  • זווית צינור כסא אפקטיבית 73 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 430 מ"מ
  • משקל "רטוב" כולל פדלים – 12.5 ק"ג
גאומטריה ומפרט מלא באתר היבואן




 










 









שלדה ומתלים
מבט חטוף על השלדה של ה Lynx מותירה רושם ראשוני חיובי מאוד. הצביעה הכתומה \ כחולה על רקע צבע הקרבון הבסיסי נראית מעולה, וגם לאחר ירידה לפרטים נראה שאיכות הביצוע והגימור לא נופלת מהיצרנים האמריקאים והאירופאים הגדולים והמפורסמים יותר(כנראה שפשוט כולם מייצרים באותם מפעלים במזרח). המשולש הקדמי והאחורי עשויים מקרבון, כאשר הלינקים המחברים ביניהם עשויים מאלומיניום. הגאומטריה של ה BH  מעודכנת להפליא, טופ טיוב וירטואלי באורך 600 מ"מ למידה מדיום, יחד עם זווית ראש 68 ותומכות שרשרת קצרות מאוד (043 מ"מ לאופני 29 ) מבטיחים ומניסיון גם מקיימים אופניים שובבים ויעילים על השביל.
המתלה ש BH בחרה עבור אופני הש"מ שלה, הוא כאמור ה split-pivot של דייב ויגל (שתמיד עשה עלינו רושם של חרא בנאדם, אבל כל מתלה שלו.. בונבוניירה). מדובר בגרסה הוויגלית המקבילה ל ABP  של Trek ,( בין השניים אף נוהל קרב משפטי על ראשוניות והפרת פטנט), כלומר ציר אחורי קונצטנטרי עם ציר הגלגל האחורי , מה שלטענת ויגל והמהנדסים של טרק, מייצר מתלה אקטיבי מאוד גם תחת בלימה ועם זאת יעיל דיווש להפליא. בכל מקרה בשני המימושים השונים (טרק וDW ) אנחנו נוטים להסכים, מדובר במתלה מצוין שבמקרה של ה Lynx אף מאפיל על הבולם הקדמי.
אהבנו לגלות ב BH שמרווח העמידה הוא נמוך במיוחד ומספק מרווח תמרון נוסף בעבור רוכבים מאותגרי אורך רגליים (ע.ע. כותב שורות אלו), וכן את האופציה למקם בקבוק שתייה בגודל מלא בתוך השלדה ללא אילתורים, מה שאפשר לנו לרכוב עם פאוצ' ההיפסטר האהוב שלנו גם בימי רכיבה ארוכים יותר.
 



 





 









 
על השביל
אופני מהסגמנט של ה-Lynx מתיימרים להתמודד עם כל מה שרכיבת שטח מציעה פחות או יותר היטב, להיות יעילי דיווש ונוחים ברכיבות ארוכות ובעליות, ומצד שני להיות אגרסיביים מספיק כדי לספק חוויה טובה גם בסינגלים טכניים (כל עוד אינם קיצוניים מדי). ולמען האמת, זהו בדיוק סיכום החוויה שלנו מ ה-4.8.
נתחיל מתנוחת הרכיבה, זאת ניטרלית ומזמינה מאוד, וחשנו בנוח גם אחרי שעות ארוכות על האוכף שכללו דיווש אינטנסיבי ועליות עבות למדי. יעילות הדיווש מצוינת ורוב הזמן העדפנו להשאיר את הבולם האחורי במצב הפתוח (המצב השני הוא נעול כמעט לחלוטין). הופתענו לטובה מהמשקל הנמוך של ה- BH, לא ציפינו לרדת מ13 ק"ג בתג המחיר הזו, נתון שללא ספק תרם ליכולת הטיפוס והדיווש, כמו גם להנאה הכללית שלנו מהאופניים.



 




 










 
כאשר השבילים הפכו מעניינים וטכניים יותר, המתלה והגאומטריה שהבטיחו לנו רבות על הנייר, קיימו את ההבטחה בגדול. ה BH הינם מכונת שבילים טכנית משובחת ביותר.  המתלה אקטיבי ומרגיש עמוק יותר מ120  המ"מ המוצהרים, זווית הראש מתונה מספיק על מנת לייצר תחושת ביטחון בקטעים תלולים ואו מהירים במיוחד, ותומכות השרשרת הקצרות במיוחד לאופני 29, מספקות זריזות ויכולת סיבוב פנטסטית.
החבילה הנהדרת הזו מוגבלת ע"י הצמיגים והמזלג (והרוכב כמובן). צמיגי המישלין אינם מתאים לתוואי הקרקע וסוג האדמה בארץ,  קל וחומר כאשר אלו רטובים. מזלג ה- Rebaשל רוקשוקס(בעל נעילה מיותרת לחלוטין מהכידון) הוא אמנם שידרוג לעומת ה Recon שציפינו לקבל, אבל בלא מעט קטעי רכיבה במהלך המבחן היינו מעדיפים לראות את הכיתוב Pike על קשת הבולם. דבר שככל הנראה היה מגביר את תחושת הבטחון וחותך כמה שניות מהסגמנט בסטרבה.





 











חלקים בולטים
מהיבואן קיבלנו את דגם ה9.5 של הLynx, מדובר בדגם הבסיסי ביותר בסדרת הקרבון של הדגם, וביחס למחיר, האבזור מרשים למדי. ראשית נציין שבניגוד למצוין באתר החברה ואתר היבואן, אופני המבחן שלנו הגיעו עם מזלג Reba ולא Recon. זהו שדרוג משמעותי (יתכן וכל האופניים בדגם הזה יגיעו כך, כדאי לברר זאת מול היבואן), ובנוסף מוט הKS הגיע עם שלט מהכידון (בניגוד לתמונה באתר).
מעבר לכך, שמחנו מאוד לקבל בתג המחיר הזו מערכת 1x11 מלאה של סראם, שתפקדה ללא דופי לאורך כל המבחן. למעט משקל כבד יותר,  מערכת ה-GX מתפקדת כמעט לחלוטין כמו מערכות הקצה של התאגיד האמריקאי.
הגלגלים מבית BH עשו רושם חיובי והרגישו קלים וקשיחים למדי, אך לא רכבנו מספיק זמן כדי להעיד על העמידות שלהם לאורך זמן. המעצורים של מאגורה עבדו בסה"כ היטב,  אך חסרה לנו הנגיסה העוצמתית הראשונית של מערכות שימאנו או סראם. יצוין לטובה האוכף המעולה של פרולוגו, שהיה אחד מהנוחים שניסינו בשנים האחרונות.
ברשימת ה"היינו מחליפים לפני היציאה מהחנות" נמצאים הכידון והסטם שאינם ברמה של שאר החלקים ונראים פשוטים למדי (מה גם שהסטם מעט ארוך מדי). כאמור צמיגי המישלין אינם מתאימים לתכסית הישראלית ובוודאי שאינם אוהבים סלעים חלקלקים. היינו ממליצים להחליפם במעמד הקנייה לאחד המותגים האחרים שצמיגיהם נוסו בהצלחה עם התכסית שלנו.





 











 









סיכום
התוספת של BH לעולם האופניים הצפוף בלבנט היא מבורכת בעינינו, נראה שיש למותג ליין אופניים ממוקד ואיכותי. ה Lynx 4.8 9.5 היא דוגמא מצויינת לאופניים משובחים עם יחס תמורה לכסף גבוה מאוד, כל רוכב המחפש זוג אופניים חדש בסגמנט השבילים 29 מומלץ שישקול ויכניס לרשימת האופציות שלו גם את ה BH.






 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם