Cannondale Trigger 27.5 carbon 2

 #6 דצמבר 2014     שטח   
יבואן : www.recycles.co.il
מחיר: 23,999₪ בקניה ישירה באתר www.recycles.co.il
28,499 ₪ מחיר בחנויות



כמעט מיום היווסדה בתחילת שנות ה 70,  Cannondale מיצבה את עצמה כאחת החברות החדשניות ביותר בתעשייה וחרטה על דיגלה איכות ייצור ללא פשרות.
לא בכדי תוצרתה של החברה קצרה שבחים רבים גם בכתבי עת מדעיים וגם בכאלה העוסקים בעיצוב והנדסה עילית. (למי שמסתקרן נוכל לספר כי שמה של החברה אינו נושא משמעות מיוחדת מעבר לשמו של הרחוב בו שכן באותן שנים רשם החברות המקומי בברטפורד, פנסילבניה).
בין פריצות הדרך המשמעותיות ראויים לציון שיטת ה-Si להדסט אינטגראלי, בולמי ה-Lefty הקשיחים והייחודיים, ציר מרכזי BB30 אינטגראלי (אשר תפס מקום של סטנדרט קצה אצל יצרניות נוספות) ושימוש נרחב בסיבי פחמן לייצור גמישות מובנת בשלדות הסופט-טייל התחרותיות. הקטלוגים השנתיים של החברה היו תמיד תצוגות תכלית וירטואוזיות של יישומי קרבון שלא היו מביישים את תעשיית החלל אולם בכל הקשור בטכנולוגית שיכוך אחורי לאופני הרים, דבקה החברה באופן אורתודוקסי בציר יחיד קלאסי וסגפני. בשנת 2011, לאחר כשלוש שנים רעות בהן ראויים לציון ה-Moto המתוסבכים ודגמי ה RZ הפושרים, הגיעה בשורת ה overmountain עם שלל דגמים משני מהלך אשר בליבם פעמו בולמי DYAD חדשניים. סדרת Trigger 27.5 היא הצעירה במשפחת האובר-מאונטיין אשר כוללת השנה גם את ה Trigger 29 וה Jekyll 27.5 מאשתקד.
בתזמון מושלם עם פרוץ העונה בה השבילים מתהדקים וכל הירוק הזה יוצא החוצה, הפקיד בידינו Recycles, היבואן המקומי, את ה-Carbon 2 הדגם האמצעי מבין חמשת הדגמים של סדרת ה Trigger 27.5  למבחן ארוך ומסקרן.




כל חלקי שלדת ה Trigger בנויים מקרבון  Hi-Mod בליסטי בעל יחס חוזק-משקל עילאי ומתאפיינים בקווים עגולים וזורמים בעלי פרופילים אתלטים ודקים יחסית.
בלב ליבה של השלדה מצוי בולם ה DYAD, בולם משיכה מתוצרת Fox המיוצר בקליפורניה. (DYAD אינו עוד ראשי תיבות מפוצצים. זהו מונח מתחום הסוציולוגיה – שני אנשים, ראה מרכז דיאדה בנמל).
הבולם אשר נחשף לפני כארבע שנים עבר השנה עדכון קל ומורכב מזוג תאי אויר להם שני מעגלי שמן נפרדים ומאפשר לברור בהינף ידית בין מהלך מלא בן 140 מילימטרים במצב Flow לבין 85 מקוצרים ב Elevate , קיצור המהלך  גורר גם חידוד זווית הראש במעלה אחת והגבהת הציר המרכזי בסנטימטר שלם ושינוי הגיאומטריה נובע מהסאג השונה. במצב הFlow  מתאחדים שני תאי האוויר לתא אחד גדול ממדים המספק עקומה ליניארית בדומה לקפיץ מתכת, ומעגל השמן של מצב זה תוכנן להתמודד בצורה אופטימאלית עם ריסון המתלה במהירויות גבוהות על מסלולים אגרסיביים.
במצב הElevate  מופעל תא אויר קטן בעל עקומה פרוגרסיבית להחריד וכיול נפרד של חוגת הריבאונד שלו מאפשר מהירות החזרה איטית יחסית המקנה לאופניים התנהגות רגועה ודביקה בעליות. הציר הראשי של המתלה מיישם את טכנולוגית ה  enhanced center stiffness-torsion control) EC-STC ) שהוא ציר 15ממ עליו מהדקים באמצעות ברגים אתזרועות תומכות השרשרת ואמור לשפר את הקשיחות הצידית כמובן.

 

גלריה

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם