Whyte C-29 Team

Whyte C-29 Team

**בבניית קאסטום

יבואן: סינגלמניה

מחיר עפ"י מפרטי יצרן מקוריים: 11,900 ש"ח לדגם CS.
                                                22,900 ש"ח לדגם C TEAM.  
  

 

 


 

ותיקי הענף יידעו לספר לכם  על מהנדס מיתלים בריטי מתחום הפורמולה 1 בשם ג'ון וואייט, אשר נודע בעיקר בעקבות פיתוח מתלה ה  QUADהמפורסם של מארין, אחד ממתלי הציר הווירטואלי הוותיקים בשוק. אחרי שנים של עבודה עם מארין האמריקאית יצא וויאט לדרך עצמאית והחל לפתח ולשווק במקביל אופניים בעלי מאפיינים דומים תחת המותג WHYTE  הבריטי. ב 2006 פרש וואייט מהחברה והשאיר את הניהול לשותפו, המתכנן הראשי, איאן אלכסנדר. האחרון לא שקט על השמרים והניף את החברה גבוה בעיקר בזכות אימוץ מהיר במיוחד של טרנדים חמים, בכללם תכנון גיאומטריה ייחודית לכל ליין האופניים המרשים, ולא פחות חשוב, מדיניות תמחור אגרסיבית.
כחלק מה DNA של המייסד/ מתכנן ניתן לציין שבכל אופניי השטח של החברה יש זיקה מיוחדת לשטח הטכני, התובעני והרטוב של הממלכה הבריטית, אך האם זה יתאים גם לנו בלבנט? את אופני השיכוך מלא של החברה טרם יצא לנו לבחון (הם עושים את דרכם ממש ברגעים אלו למערכת המגזין) אבל כשנפלה הזדמנות למבחן ארוך טווח לשלדת ה XC/ מרתון שלהם קפצנו על ההזדמנות.



 

 


**גרסת הTEAM  של הדגם התחרותי של WHYTE  מגיעה במקור עם אבזור מעורר השתאות הכולל מזלג רוקשוקס  1RS, מערכת הילוכים סראם XX1, גלגלי קרבון ועוד רכיבי על המביאים את האופניים למשקל קצה של 9.5 ק"ג (ללא פדלים). היבואן שנותר עם שלדה עירומה הציע לנו מבחן על שלדה בבניית קאסטום עצמאית של המגזין. מכיוון שהצטברו אצלנו כמה חלקים מובחרים שדרשו מבחן עצמאי בכל מקרה, שמחנו על ההזדמנות לבנות את השלדה למבחן ארוך טווח באבזור על פי טעמנו האישי, דהיינו אופני "אול-ראונדר" לרוכב בעל ראש קשיח שאמנם אוהב לשייט ברכיבות נפח, אך מעדיף לבלות בסינגלים ולקפץ בין דרופ לסלופ.



 

 

 HIGHLIGHTS
  • שלדת קרבון ( Uni-directional Multi Monocoque) בעלת חיווט פנימי וגיאומטריה ייחודית לאופני מרתון 29 .
  • מזלג FOX 32 FLOAT FACTORY  מודל 2016, בעל מהלך 120ממ וידית נעילה מהכידון
  • מערכת הינע:  קראנק XX1 , משודך למערכת 1*11 GX  מבית סראם
  • גלגלים: אמריקן קלאסיק WIDE LIGHTNING , צמיגי מקסיס ARDENT RACE 2.2
  • מוט אוכף הידראולי RockShox Reverb
  • מעצורים: שימנו XT
  • כידון קרבון 740מ"מ שטוח מבית GRAVITY
  • משקל רטוב באבזור we:Ride סטייל : 10.7ק"ג, כולל פדלים
     

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



  


______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



שלדה
 במבט ראשון, יש וואוו, האופניים פשוט נראים טוב! הגיאומטריה קרבית ובהחלט נוטה לצד המודרני של הסקאלה, קרי צינור עליון ארוך (מאד) משודך לסטם קצר וכידון רחב. חשוב לשים לב שמדובר באופניים גדולים, מידת המדיום שקיבלנו למבחן דומה במידותיה לשלדות לארג' של יצרנים אחרים. זווית הראש המתונה של 69.3 מעלות, כפי שתוכננה למזלג רוקשוקס 100מ"מ, הפכה למתונה עוד יותר לאחר התקנת ה-פוקס 120מ"מ (בפועל לאחר קיזוז מידות וסאג: 68.8 מעלות) ובקיצור ניתן לראות כי מדובר כאן בגיאומטריה קצת יותר "שבילית" ופחות "רייסרית".



 


הצינור העליון יורד בתלילות יחסית מצינור הראש המעובה ומאפשר מרווח עמידה גדול. צינור האוכף מכופף קלות לאחור, והצינור התחתון יחד עם תומכות השרשרת הקצרות מאסיביים במיוחד ונראה שיעמדו יפה בתלאות "סיבי-הפחמן נגד העולם".
גם אזור הציר המרכזי זוכה כאן לעיבוי רציני וגורם למייסבי ה BB30 שבדרך כלל בולטים בקוטרם להיבלע בין קימורי הקרבון. עוד ניתן לציין את החיווט הפנימי למערכות ההילוכים ,ואת המבנה הצר והאלגנטי של  תומכות האוכף שתפקידן לספוג כמה שיותר ויברציות עבור רוכב המרתונים שבע התלאות.



 



עוד נגיעה יפה ופטריוטית באה לידי ביטוי בדגל אנגליה המשובץ הן על השלדה והן על האוכף התואם. כיאה לאופניים בעלי דם אנגלי, יש כאן מרווח בוץ נדיב, שבלט לטובה על אף שהשתמשנו בגלגלי WIDE LIGHTNING בעליי חישוקים רחבים במיוחד וצמיגים בעליי נפח גדול יחסית.
נגיעת זכות מודרנית נוספת נרשמה תודות למיקום קליפר המעצור האחורי בין תומכות האוכף לתומכות השרשרת, מה שאמור למזער ויברציות ותכלס נראה מצוין. נקודה לשלילה נרשמה בירכתיים- על אף פרץ "המודרניזציה" שנוטף מכל מקום בשלדה,  בוואייט בחרו להשתמש במקרה זה בציר אחורי מיושן, QR  ברוחב 135מ"מ , ולא בציר 142X12 כמקובל. מכיוון שאנחנו פיינשמקרים, טרחנו והחלפנו את מנגנון הנאבה והציר האחורי לציר מעובה בקוטר 10מ"מ במקום ה QR.. אם לא יועיל לבטח לא יזיק.



 

 


על השביל 
כבר מהפידול הראשון עלה חיוך עצום של סיפוק, הקשיחות של קראנק ה XX1 בשילוב אזור הציר המרכזי העצום הביאו להעברת כוח נהדרת ומשכרת, האופניים מזנקים קדימה ואין לנו ספק שחובבי דיווש בעמידה ימצאו פה שלדה מפרגנת מאד שפשוט מבקשת ללחוץ על הדוושות.
ברכיבה בסינגלים עתירי סיבובים, באו לידי ביטוי גם צינור האוכף המכופף ותומכות השרשרת הקצרות (אך לא קצרות מדיי), אשר ממקמים את הגלגל האחורי באיזון מצוין של קלילות בתמרון ללא תגובת לוואי של זנב אחורי עצבני מדיי בקטעים משובשים.


 


תחושת הסיבובים על הוויאט היא אחת הטובות בהם נתקלנו בז'אנר, לא אחת מצאנו את עצמינו מייחלים לכל שביב של ברם כדי לנסות ולדחוף את האופניים כמה שיותר מהר ולצאת מהקימור בחיוך גדול. בקצה הקדמי, שילוב הסטם הקצר והכידון הרחב תורמים מאד להרגשת היציבות והביטחון בלי לפגוע ביכולת לצאת לתקיפת עליות מזדמנת בעמידה. יתכן שרוכבים צנומים ותחרותיים יותר מהכותב יעדיפו כידון צר יותר, אבל עבורנו הכידון הרחב היה קריטי לתחושת הפאן והביטחון על האופניים.
ברכיבה בשבילים לבנים עתירי 'דשדש' וקוליסים צפופים בירכנו על תנוחת הישיבה הרגועה יחסית והמשולש האחורי בעל יכולות ספיגת  הוויברציות. מצד שני לא נתיימר לתת את כל הקרדיט לשלדה, בייחוד עם השימוש בחישוקים רחבים וצמיגים בעליי נפח רב בלחץ ניפוח ידידותי לישבן. כך או כך, גם לאורך שעות של רכיבה רציפה לא מצאנו את עצמינו מייחלים לשיכוך מלא שיבוא ויציל אותנו.



 




 



הזכרנו שהאופניים נבנו עבור הרוכב האנגלי הטכני והמסוקס, ולכן לא חששנו לאתגר אותם גם בקטעים טכניים השמורים בדרך כלל לאופני שבילים. אלה כללו את מיטב הירידות המשובשות והדרופונים של משמר העמק, קנדה, חורשן וחורשים, בכל אחד מהמתארים האופניים זרחו ככל שלחצנו יותר. בפרט שמחנו לגלות שחסרונו של ציר אחורי רחב ומעובה יותר כלל לא הורגש.

____________________________________________________________________________________________________________________________

 


____________________________________________________________________________________________________________________________
 


חלקים בולטים
את מזלג הפוקס 120מ"מ מסדרת הפקטורי היוקרתית סקרנו בעבר תוך שימוש באופניים האלה. בקצרה נאמר שהמזלג בהחלט עבר שדרוג משמעותי יחסית לשנה שעברה ושהוא הפתיע אותנו לטובה גם בקטעים הטכניים השמורים בדרך כלל לאחיו הגדולים.
ה- GX, מערכת ההילוכים של סראם המשיכה להרשים אותנו בזכות העברה מדויקת ושקט מופתי, וקראנק ה XX1  ששודך לה סיפק העברת כח מעולה ומענגת. על מוט האוכף ההידראולי של רוקשוקס נאמר כבר הכל, אבל בכל זאת נציין שהוא הרכיב שיותר מכל הפך את האופניים מאופני מרתון וסינגלים לאופני שבילים לכל דבר ועניין. את הפרש ה-300 גרם ממוט קרבון אנורקטי אנו שמחים לשלם ומתוגמלים בריבית בכל סינגל תלול.
גלגלי ה WIDE LIGHTNING סיפקו כמו תמיד את הסחורה בזכות משקלם הנמוך והרוחב המרשים של החישוקים. צמיגי ארדנט-רייס סיפקו אחיזה מצוינת תוך איזון טוב בין עמידות למשקל, למרות שלרכיבות מרתון נעדיף כנראה את דגם ה–אייקון הקליל ועל הדרך נחסוך כ 140 גרם של מסה מסתובבת.
גם את כידון ה GRADIENT  בחנו על הפלטפורמה הזאת ולמרות מחירו המרתיע יש לציין שהוא סיפק את כל מה שהבטיח: נוחות, קלילות ועמידות. מעצורי שימנו XT  עשו כצפוי את עבודתם נאמנה.
בשורה תחתונה, אמנם לא התיימרנו לבנות כאן את אופני המרתון המושלמים (בשביל זה יש את מפרט היצרן) אבל סה"כ נראה לנו שעשינו עבודה לא רעה בכלל...



 



 



סיכום
 שלדת הקרבון WHYTE C29  היא פלטפורמה מעולה לאופני מרתון וסינגלים המאמצת גיאומטריה רגועה יותר מאשר רוב האופניים התחרותיים שבשוק, הדבר בא לידי ביטוי הן ביציבות ובקלות התמרון בקטעים טכניים והן בנוחות הכללית שהאופניים מעניקים לרוכב למרחקים ארוכים. גם לרוכבים המבלים את מירב זמנם בסינגלים צפופים יש כאן בשורה משום שבשילוב צמיגים חסונים ומוט אוכף מתכוונן, מדובר כאן במכונת שבילים חסונה המספקת כמויות של פאן טהור בירידה מיד לאחר שסיימתם לדחוף חזק בעליה.
בעוד שהשלדה מאמצת הרבה פיצ'רים מודרניים כמו חיווט פנימי, תומכות שרשרת קצרות וכו', לשנה הבאה נקווה לאימוץ אחד מהסטנדרטים המודרניים גם לציר האחורי. לא שחסרונו הורגש מאד, אבל כאמור, אנחנו פיינשמקרים... אגב, אם מפרט
דגם ה TAEM  
 מרחיק אתכם מהבנק ומקרב אתכם לרבנות, בהחלט נראה לנו שגם מפרט דגם  ה CS יעשה עבודה מעולה.


 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם