מבחן צמיגים-Bontrager AW3 Hardcase

 
                      
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________



Bontrager AW3 Hardcase  


יבואן: CTC- Trek Israel

משקל: 236 גרם

 מחיר: 290 ₪


אם יש משהו שגורם לי לקנאה באחי השטיחונים הוא לא הבולמים המתוחכמים שלהם, לא המעצורים ההידראוליים ובטח שלא החיבה שלהם לבוץ. אני מקנא ביכולת שלהם לצאת לרכיבה, ועוד אחת, ועוד המון בלי לחשוב על פנצ'רים. אם נחשוב על זה, מהפכת הטיובלס של שנות ה-2000 שינתה את רכיבת השטח ושדרגה את איכות החיים בעשרות מונים.
כשאומרים לכבישון חורף, שני דברים קופצים מיד, הראשון גשם (ביגוד) והשני להיות מוכן להמון פנצ'רים. לי אישית נמאס להתפנצ'ר ולהחליף 3 פנימיות ברכיבה ארוכה ולכן בהמלצת האיש, הקפריזה והוואטים אריאל ונטוררו בקשנו מאמיר CTC  להתנסות במבחן של זוג צמיגי AW3 , אריאל טוען שעבר מאות קילומטרים ללא פ'נצר וגם העם רוצה.
את השורה התחתונה אתן כבר עכשיו, אכן נמצא פתרון נגד פנצ'רים והצמיגים מספקים את הסחורה בסוף היום, השאלה היא על חשבון מה...?




 
 
 


בשימוש:
כמו שכבר  יותר מרמזתי, הצמיג עושה את מה שהוא מבטיח, תרכבו מאות קילומטרים ואל תחשבו על פנצ'רים. בונטרגר ממליצים לרכוב על הצמיג בכל עונות השנה ולכן זוג הצמיגים יעברו עם הרוכב הממוצע גם לאביב ולקיץ. מה שכן, הצמיגים מאוד כבדים והייתי פחות ממליץ להרכיב אותם על גלגלי תחרות.





 




אחיזה:
 פה קבור הכלב, אני כאן קביעה שהצמיגים לא אוחזים טוב, הם אוחזים טוב מאוד יחסית לצמיג נגד פנצ'רים שגם מתאים לחורף. הבעיה היא אחרת, בגלל שהגומי כל כך קשה ודחוס, כאשר עולים על אבן או עין חתול הגלגלים מחליקים ומקפצים, דבר הגורם לאיבוד אחיזה קל ומצריך "התרגלות". מלבד עניין יכולת העקיבה של הצמיג, אותן תכונות של קושי ודחיסות גורמים לאופניים להתנהג ביתר קשיחות, זה מורגש בעיקר בכביש משובש, זה מורגש כשיורדים מדרכה וגם כשרוכבים בעמידה.


 



 


עמידות:
אפס פנצ'רים על יותר מ1500 ק"מ, בבוץ, בגשם ורכיבות על רולר. מלבד העמידות כנגד פנצ'רים, דופן הצמיג שנוטה להתפורר אצל יצרנים אחרים (בדגמים נגד פנצ'רים), נשאר חלק ונקי מבלאי. משטח הצמיג העליון מלא בחתכים קטנים וחורים של זכוכיות, אבל הצמיג עדיין בשלו ולא מראה סימני שחיקה מיוחדים.



 

סיכום:
קראתם למעלה על בעיית העקיבה של הצמיג, על הקשיחות בהתנהגות האופניים? קחו את כל אלו ודחפו אותם לתיבת הספאם שלכם. לא אכפת לי שהוספתי 80 גר' לכל גלגל בהשוואה לצמיגים הקודמים ולא משנה כלום, מצאתי את הצמיגים הכי טובים שרכבתי עליהם עד היום (15 שנים) בהקשר של עמידות נגד פנצ'רים. נכון שלצמיגים האלו יש סקס אפיל של ג'ון דיר 420 אבל הם שדרוג כל כך גדול לאיכות הרכיבה שלא אכפת לי, אני יוצא לרכיבה עם שתי פנימיות ואשכרה חוזר הביתה עם שתי פנימיות כבר חודש וחצי, זה לא צחוק.

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם