עשרה טיפים לרכיבת לילה!

עשרה טיפים לרכיבת לילה!
 
 
סדרת מאמרים קצרה בהם נשתף את חכמת המעטים שלנו כדי לעזור לכם בהתמודדות עם נושאים הרי גורל לא קריטיים. והפעם לרגל הילולת שעון החורף: עשרה טיפים לרכיבת לילה!
 "שקט, לילה כולם ישנים. רק שמשון ויובב רוכבים בשבילים.." רגע רגע, לא לילה ולא בטיח, אמנם מחשיך כבר בחמש בערב, אבל השבילים קרירים ודביקים, ומזג האוויר - אורופה הקלאסית, אז לא נצא לרכוב? בטח שכן!!



 



אך תחילה כמה עצות, חלקן אגב, נכתבו בדם.

1. הצטיידו בפנס או זוג פנסים אמינים, אמנם כל המרבה בלומנס  (LUMEN = יחידת מידה לכמות אור) הרי זה משובח, אבל אין באמת צורך בתאורת BMW  כפולה פלוס פלורסנט סגול על הצינור התחתון (אלא אם אתם בקטע של המראה הסרסורי... ולא שיש רע בכך).
לענייננו, למרות שמקצועני רכיבות הלילה והבייק-פאקרים, עברו לפנסי פרימיום שעלותם זהה לפעמים לאופני כניסה נחמדים, רוב רוכבי השבילים יוכלו להסתפק בפנסים סיניים זולים לרכיבה של כשעתיים וחצי - תוך סיכון מחושב שיאלצו לסיים רכיבה לאורו של רוכב מסוקס אחר.


2. אם כבר הזכרנו פנסים סיניים, אין באמת משמעות למספר הלומנסים המצוין על אריזתם. בד"כ מדובר על העוצמה המכסימלית שנורת הלד שלהם מסוגלת, או הערך בגימטרייה של שמו של בעל המפעל, או משהו באמצע. בקיצור, הסתמכו על חוות דעת משתמשים לפני הקנייה באיביי ולעיתים אף כדאי יהיה לשלב פנסים וסוללות ממוכרים שונים. זה לא באמת מסובך ומתואר היטב בקבוצת "משה-לומנס" בפייסבוק בניצוחו של בוגי איש המדבר. 


3. פיזור אלומת הפנס חשובה לא פחות מעצמתו, כך שגם אם הפנס מפיק 3000 לומן זה פשוט לא יעיל אם הם מרוכזים באלומה בקוטר של מטבע (מה גם שהסיכוי למצוא מטבע בלילה נמוך מאד).
אם מדובר ברכיבת סינגלים ההמלצה הגורפת היא שני פנסים, אחד על הקסדה – בעל אלומה ממוקדת יחסית ומלווה מבט, והשני, בעל אלומה מפוזרת יותר, על הכידון.
אם יש ברשותכם פנס אחד בלבד לרכיבת שטח מאתגרת, עדיף שישב על הקסדה. מקמו אותו כך שישב גבוה ובמרכז הקסדה ככל האפשר על מנת לשפר את יציבותו (ויציבותכם אם אתם בסיכון אפילפטי).


4. משפט אחרון על ציוד: טלפון זה חובה, ביגוד חם זה כדאי, ונצנץ עירוני  מהבהב ביער זה פריט שמעצבן את השועלים.
 


5. אפילו יותר מביום, מומלץ לצאת לרכיבות לילה בקבוצה הומוגנית ככל האפשר, תוך כדי הקפדה  על קצב שיתאים לכולם. אי שמירה על חוקים אלה תיאלץ ביצוע עצירות, עצירות תמיד יובילו לעצירות ארוכות (מסנדוויץ' ועד חיזוק הד-סט) ועצירות ארוכות יובילו להצטננות וימי מחלה ללא רכיבה. חשוב גם שיהיה לפחות מבוגר אחראי אחד, כזה שבודק שכולם עדיין אתכם ואם ידוע שהמוביל חרמן סינגלים שמשאיר פצועים בשטח, אולי עדיף שיוביל את עצמו למגרש החניה ויעזוב אתכם בשקט.



 


6. אם בעצירות עסקינן, חשוב לכבות את הפנסים או לפחות להוריד משמעותית את עצמתם בזמן עצירה, מעבר לכך שהדבר מונע את התחממותם וקיצור חייהם (של הפנסים), זה פשוט לא כזה כיף לשאול מה השעה ולקבל אלף לומנס מייד-אין-צ'יינה בכינון ישיר לעיניים.


7. שינוי עצמת הפנס תוך כדי רכיבה היא תרגולת מצוינת שתיתן לכם עוד זמן סוללה למיצוי חווית הלילה, מה גם שלא באמת צריך את מלוא העצמה בדרכים לבנות ובעליות ארוכות.
מצד שני, ברגע שתיכנסו  לסינגל היזהרו מהצל המתעתע (לא ההוא עם הקסקט, למרות שגם ממנו הייתי שומר מרחק) והגבירו את עצמת הפנסים למקסימום, ההנאה מובטחת.


8. החושך ממכר והאלומה ממקדת אתכם על הסינגל, המיקוד מביא למהירות שלא חשבתם שתעזו לה, אבל אסור לשכוח משנה זהירות בגישה לאלמנטים טכניים ובפרט כאלה שאתם לא מכירים בעיניים עצומות.. בקיצור, נא לא לקפוץ מכל קרש שאיזה חמור השאיר ביער, כתבינו לענייני אקסטרים מוסר שזה נכון גם באור יום.


9. אגב אלמנטים ודרופים, חשוב שיהיה לפחות רכב ליסינג אחד בחנייה מכיוון שמקריי פינוי עלולים לקרות... זכור לי אירוע אחד בו סובארו אימפרזה ליסינג אמיצה אחת עברה קטע שלא היה מבייש דיפנדר בדרך אל חבר שהחליט לקפוץ ראש מהמדרגה הקטנה בחדיד.. קורה.


10. הלילה מוציא אל היער כל מיני בעליי חיים שבד"כ לא תראו ביום, מתנשמת סקרנית ועד חזיר בר ענק ומשפחתו. בקיצור גם פה ראוי להיזהר או לפחות לשמור על קור רוח גם בשעה שדורבן מבולבל ירוץ לכם לגלגלים.
מפגש כמעט וודאי עם ה"נואף המצוי" וזוגתו צפוי לכם בקרבת מכוניות עומדות שנראה שאבדו בלב היער, במקרה זה - אם הרכב מתנדנד, תנו להם להתייחד...

בונוס: רכיבות לילה הן בהרבה מקרים מפגש חברתי ואסקפיזם נפלא, דאגו להזמין מקום מראש לפאב המקומי, או לפחות להביא פק"ל קפה ובירות טובות לסיום, כי תכלס, אין על רכיבות לילה!