פדלים MAVIC ZXELLIUM SLR

פדלים ZXELLIUM SLR של חברת MAVIC

משקל: 190 גרם לזוג.
יבואן: סער

 מחיר: 999 ₪

 

אנו מניחים שלא פספסתם את המבחן על גלגלי ה-Ksiryum Elite S של חברת  MAVICשהתפרסם אצלנו לאחרונה, את הרקע של מותג העל הצרפתי אתם כבר בטח משננים, וכמובן מעודכנים בתפיסת המותג החדשה בישראל מבחינת זמינות חלקים/ חלפים ושירות. אז כמו שאמרנו, דברים טובים מגיעים בדרך האבנים הצהובות. את הפדלים שבמבחן קיבלנו ישירות מאוהד בן חמו, מנהל מותג MAVIC בישראל, אשר פירט לנו בהרחבה על המאפיינים הטכניים של הפדלים והציג לנו את הפדלים הנוספים של חברת MAVIC  שזמינים לקהל הישראלי, במגוון רמות המחיר.


 



מאפיינים כללים:
משקלם הקל של הפדלים ניכר כבר משליפתם מהקופסה. המשקל הקליל (190 גרם לזוג) מתאפשר הודות לקרבון ממנו עשוי גוף הפדל, משטח דריכה עשוי מאלומיניום (ניתן להחלפה ע"י הלקוח) והציר עשוי פלדה, שילוב שמתוכנן במטרה להפחית משקל אך גם לשמור על עמידות מוצר.
הפדלים מגיעים עם קפיץ קרבון אשר יחד עם טכנולוגית ה-iClic של של היצרן, אמור לדברי מאביק להקל בהקלקה לתוך הפדל ובשליפת הרגל ממנו. יתרה מזאת ב MAVIC טוענים כי בגלל שגובה הפדל (Stack Height) הוא מינימלי, המרווח שבין כף הרגל לבין ציר הפדל מצטמצם ובכך מעניק אפשרות לפידול עגול ואפקטיבי יותר.
אגב, אני לא יודע מה הקשר בין MAVIC לבין TIME, אך הפדלים שבמבחן והפדלים מגרסת Xpresso דומים באופן מפליא ושניהם משתמשים ב-iClic, מי מייצר למי? שווה בדיקה.
MAVIC טוענים כי הפדלים מעניקים כ-10 מעלות של Float (5 לכל כיוון) וללקוח מתאפשרת האפשרות להקטין או להגדיל את ה-Float ע"י סיבוב בורג. כמו כן, נטען  כי מדובר בפדלים היחידים המאפשרים ללקוח את השליטה ב-Q Factor (המשפיע על עומסים בברכיים) ע"י התקנת הקליטים במצבים שונים.




 



בשימוש:
החיבור לקרנק הוא פשוט ומתבצע עם מפתח אלן פשוט, בחיזוק של כוח סביר. התאמת הקליטים לנעל, במידה ויש לכם פדל של חברה אחרת, עלול להיות קצת טריקי, ממליץ לכם להיעזר באיש מקצוע ואם אתם מכירים את עצמכם כבעלי עבר של בעיות ברכיים (כתוצאה מזווית הקליטים), אז גם ללכת לכיוון והתאמה אצל אחד מהמומחים להתאמת אופניים שזמינים בשוק.
אין ספק שהלוק של הפדלים מרשים, ומשקל קל הוא תמיד מבורך. הקליטים לא מאסיביים מדי וההליכה עם הנעל היא הרבה יותר "נוחה/ טבעית" מאשר עם קליטים של חברות אחרות.
בפעמים הראשונות ההקלקה לתוך הפדל והשחרור ממנו מאוד קשים ותאלצו להפעיל המון אנרגיה, המלצתי היא להישען על קיר ולשחק עם הקלקה ושחרור כמה דקות, להרגיש את התחושה של הפדל, את הנעילה שלו ואת הזווית בו הרגל משתחררת. שימו לב שלפדל זווית שחרור די רחבה ולכן כאמור תאלצו להתרגל אליה.
הפדלים מגיעים כברירת מחדל עם Float מאוד גדול, במאביק סומכים עליכם כי תדעו לשלוט ב-Float (ע"י סיבוב של בורג בצידו החיצוני של הפדל) ולכוון אותו לפי טעמכם. לכן, גם כאן אמליץ לכם לנסות בבית את ה-Float בפעמים הראשונות.



 




כמשתמש וותיק בפדלים של חברת שימנו, המעבר לפדלים הצרפתיים, היה סוג של תהליך למידה. לקחו לי כמה רכיבות עד שמצאתי את ה-Sweet Spot ואת ה-Float הנכון לי, יחד עם זווית הקליט שבה הרגשתי תחושה טובה של הרגל והברכיים בפידול.
לאחר ה-Fine Tuning גיליתי פדלים מצוינים שמסתובבים חלק, אוחזים את הרגל בצורה חזקה אך גם מעניקים מספיק Float שמקל על עומסים ללא בזבוז אנרגיה. העברת האנרגיה הייתה טובה, אם כי משטח דריכה רחב יותר, היה מעביר את האנרגיה טוב יותר, אך סה"כ לא הורגש בזבוז משווע.



 



סיכום:
ה- ZXELLIUM SLR הם פדלים מתקדמים עמוסי טכנולוגיה ואפשרויות כיוונון רבות, אשר נראים טוב ושוקלים מעט. תהליך ה-Fine Tuning וההסתגלות ל"אופי" של הפדל עלולים לפגוע מעט בחוויית המשתמש הראשונית, אך היו סבלניים, בסופו של דבר, לאחר שתמצאו את ה-Sweet Spot, הפדל יחשוף את פניו האמתיים ואת יתרונותיו הגדולים.
 

יותר: אפשרויות כיוונון מרובות, אפשרות לשינוי Q Factor, משקל, נראות.
פחות: העברת אנרגיה.

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם