Marin Attack Trail XT8

Marin Attack (the) Trail XT8
 
יבואן: פדלים
מחיר האופניים במבחן: 13,125 ש"ח (מחיר מבצע  30 שנה למארין)



 

 

מארין הוא מותג אופניים מיתולוגי, ראשית כיוון שמחוז מארין נחשב בעיני רבים כמקום ההולדת של אופני ההרים (קלאנקרז, גארי פישר, ג'ו בריז וכולי, אתם יודעים..) ושנית כיוון שהחברה עצמה הצליחה במשך עשורים לא מעטים לייצר אופניים משובחים ומאוד רלוונטיים לתקופה. בעשור האחרון, לפחות עד 2014 היה נראה שהחברה מעט איבדה את הכיוון והיו יותר מדי דגמים בליין שלה שגררו התעלמות גורפת מתקשורת האופניים העולמית שלא ממש מצאה בהם עניין. ב2014 נראה שחלה תפנית משמעותית ומארין יצאו עם דגמי ה mount vision וה -Attack trail המחודשים, הדגמים הראו שמארין עשתה צעד משמעותי לחזרה למרכז הבמה, עם שלדות קרבון, גאומטריה עדכנית (שזה אומר יותר long & low) וחבילות חלקים המספקות תמורה טובה למחיר.
מפדלים, החנות הירושלמית (המיתולוגית אף היא) המייבאת את מארין לארץ, קיבלנו למבחן את ה Attack Trail XT8 , אלו אופני ה"אנדורו" העדכניים של מארין בגרסת האלומיניום שלהם, זה אומר 150 מ"מ מהלך מתלה, פייק 160 מלפנים וזוויות אגרסיביות במיוחד.
יצאנו לדרדרת האימים של סוף הקיץ בהרי ירושלים (ועוד כמה מקומות), כדי לאתגר את המארין (ואת עצמנו), המסקנות לפניכם.



 
 
 

 
Highlights
  • מתלה Quad 3 המספק 150 ממ מהלך
  • בולם קידמי פייק  RC עם מהלך משתנה 120-160 מ"מ
  • זווית צינור ראש 66.5 מעלות
  • זווית צינור כסא 73.5 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 435 מ"מ
  • מעצורי Magura MT5 (שונה מהמפרט המקורי)
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים – 15.5 ק"ג
 (*) הנתונים הם למידת מדיום


 
 



חלקים בולטים

נראה שמנהלי המוצר של מארין עשו את שיעורי הבית שלהם והצליחו להרכיב חבילת חלקים סולידית מאוד, המתחילה בבולמים מבית רוקשוקס, שתפקדו ללא דופי (למרות שהיינו מוותרים על שינוי המהלך המיותר בפייק). ממשיכה בחישוקים רחבים ואמינים של Mavic העטופים בצמיגים מעולים של WTB  (vigilante + breakout) שמתאימים מאוד לקיץ הארצישראלי, מערכת הינע 2x10 של סראם שכללה גם מוביל שרשרת לשתי פלטות על מנת למנוע נפילות שרשרת, ומסתיים בחלקי קוקפיט איכותיים של Kore, בסה"כ חבילה נאה מאוד בהתחשב במחיר היעד של האופניים. פדלים, היבואן המקומי של מגורה, שדרג את המעצורים באופני המבחן ל Magura MT5, בעלי קאליפרים אימתניים של 4 בוכנות המסוגלים לשמש היטב גם אופני DH ללא כל רגשי נחיתות.



 
 


 
על השביל

ה- Attack Trail הם אופניים אגרסיביים שמיועדים בעיקר לשטח טכני ואלים שנמצא בירידה, הם מבוססים על ה quad-link 3.0 של מארין, הגרסה השלישית של מתלה כפול חוליות קצרות של היצרן האמריקאי (קונספט דומה לVPP, מאסטרו, DW-link ועוד..). מהנדסי מארין טוענים שהצליחו להגיע לאיזון במתלה כך שיהיה גם פרוגרסיבי, גם רך לקטנות וגם יספק פלטפורמת פידול יציבה, ובסה"כ לא הצלחנו להפריך את טענותיהם לאורך כל תקופת המבחן. אין דרך אחרת להסביר את הגאומטריה והמפרט שבו הם מאובזרים פרט לרכיבה אגרסיבית על פי כל כללי הז'אנר המקובלים, מצדנו השתדלנו עד כמה שניתן לבחון אותם בקונטקסט הזה, אך לצערנו אין עדיין רכבל שמוביל לצומת פישר ולכן בילינו לא מעט זמן גם בטיפוסים ורכיבות בשטח מתון יותר עם הAttack trail .




 



הטיפוסים עם המארין התבררו כסבירים מאוד להפתעתנו, הציפייה שלנו מאופניי אנדורו במחיר כזה היה לסבול ארוכות בעליות על מנת להגיע ל"פאן" של הרכיבה, אלא שהמתלה היעיל של המארין (לא הרגשנו בובינג משמעותי גם במצב הפתוח) ותנוחת הרכיבה המוצלחת סייעו לנו להגיע טריים יחסית לראש השביל, עד כמה שאפשר להרגיש "טרי" באוגוסט הלבנטיני.
במישורים וסינגלים זורמים (בעליה ובירידה), הצלחנו ליהנות מהמארין, אמנם אופניים עם מהלך קצר יותר היו ככל הנראה זריזים ומהירים יותר בתוואי שטח כזה, אך הAttack trail  הצליחו לשמר מומנטום היטב, והאחיזה המצוינת של הצמיגים סייעה לנו לצאת מסיבובים במהירות גבוהה, מה שחסך לנו דיוושים יקרים באנרגיה בישורות.




 



כאשר הגענו לשטח הביתי של המארין, כלומר שבילים תלולים, טכניים מאוד, משובצים בדרופים וסיבובים צפופים הבנו את כוונת המשורר. האופניים הרגישו פשוט מצוין, הפתיעו אותנו בזריזות שלהם בסוויצ'בקים צפופים מצד אחד וביציבות המרשימה במהירות גבוהה על קווים מפוקפקים (במקרה הטוב) מצד שני. הגאומטריה של המארין מאוזנת מאוד לסוג רכיבה כזה ומציבה את הרוכב בתנוחה ניטרלית מאוד המאפשרת תגובות מהירות לשינויי התוואי בשביל.
להפתעתנו, כבר ברכיבה הראשונה נרשמו זמנים תחרותיים (לגבי כותב שורות אלו) בסגמנטי הסטרבה שמייצגים את חלקי הdh-ים יותר של שבילי ירושלים למרות תנאי שביל ורוכב קשים של סוף הקיץ.



 




סיכום
מארין הצליחו להפיק אופני AM\ אנדורו ראויים מאוד, המצטיינים ברכיבה אגרסיבית וטכנית בירידה כראוי לז'אנר, אך מצליחים להתמודד בכבוד גם עם שטח מתון יותר. הם יהוו בחירה מצוינת לרוכב שמוקד הרכיבה שלו הוא התמודדות עם הקטעים המאתגרים ביותר, הכוללים קפיצות גדולות וירידות תלולות במיוחד. ה attack trail יבטיחו גם שאפשר יהיה להגיע בנוחות ובקלות יחסית לקטעים אלו.




 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם