FiveTen Impact Low Vs. Impact VXi

 FiveTen Impact Low Vs. Impact VXi
יבואן: סער
מחיר: Impact Low- 679 ₪ , Impact VXi- 789 ₪


את היריבות ארוכת השנים בין רכיבה על פלאטים מול רכיבה עם קליטים לא ננסה ליישב כאן!
לעומת זאת נפתח סוג של חזית חדשה. בזירה היום שני מתמודדים דומים מאוד, הם חברים לאותה נבחרת פלאטים אבל היום, זהו קרב על הכבוד.
בפינה הימנית, הותיקות במשקל כבד של 635 גרם, נושאות את השם של האגדה בדימוס סססאאאםם היייללללל קבלו את ה- IMPACT LOW
ובפינה השמאלית, זריזות וקלילות וצעירות במשקל נוצה של  416 גרם, נציגות הטכנולוגיה, יורשות העצר.... קבלו את IMPACT VXi
(מחיאות כפיים)

 






פרולוג
FIVETEN היא יצרנית נעליים וותיקה אשר החלה את דרכה בייצור נעלי טיפוס מקצועיות אי שם בשנות השמונים של המאה הקודמת. הייחוד של החברה הוא סוליה עשיה גומי ייחודי אשר פותח על מנת לייצר אחיזה טובה, שחיקה מועטה והתאמה מושלמת בין המטפס לסלע. עם השנים והפופולריות הגוברת של אופני ההרים, המעבר לייצור נעלי רכיבה היה מתבקש ולא אחר לבוא. מאז מייצרת החברה נעלי רכיבה לפדלים שטוחים וקליטים, נעלי הליכה, טיפוס ועוד. עד כדי כך הם טובים, שגם היום בשוק תחרותי, FIVETEN עדיין מובילה בפער ניכר ממתחריה, בעיקר בזכות אותן תרכובות גומי ייחודיות המייצרות אחיזה ללא פשרות ואולי בזכות רוח גבית שהם מקבלים מאדידס שרכשה את החברה לפני מספר שנים.
במבחן שלפניכם שני זוגות מסדרת הIMPACT מכוונת הגראביטי של FIVETEN, DH או ENDURO יו ניים איט, נעליים קשוחות לרכיבה אך רכות מספיק לקטעי דחיפה או הייקאבייק.
לחברה ליין נוסף לפלאטים הנקרא AM וזהו ליין עדין ומאוורר יותר הדומה יותר לנעלי סטריט/ סקייט יומיומיות מאשר לנעל AM טיפוסית.


IMPACT LOW
היא נעל הנעל הוותיקה והמפורסמת של היצרן. מאז ימיו הראשונים של הדגם, עברה הנעל שינויים קלים בלבד, נוספו תפרים למניעת הפרדות הסוליה באזור הבהונות, שופרו לולאות השרוכים ועוד מספר שינויים קלים בלבד וזאת מפני שסוס מנצח לא מחליפים. זוהי נעל מאסיבית, מרופדת מאד באיזור הקרסול, בעלת הגנה קשיחה באזור הבהונות. למרות ההגנה, הנעל גמישה ונוחה מספיק על מנת לשמש כנעל הליכה או נעל לשימוש יומיומי. את החוויה הכללית משלים אריג רשת נושם ומאוורר באיזור הלשון אשר שומר על טמפרטורה שפויה בימי הקיץ החמים ומנגד, מאפשרת כניסת לחות מוגברת ברכיבה בשדה רטוב מטל בוקר או יום גשום. סוליית ה STEALTH S1 משככת יותר מכל גומי אחר, תכונה המגדילה את החיכוך והאחיזה. תבנית העיגולים בתחתית הסוליה יוצרים טופוגרפיה שנועדה לאחוז מבלי להוסיף רבות למשקל.



IMPACT VXi
היא נעל חדשה יותר שתוכננה בעזרתם של ברוק מקדונלדס וסאם היל, ומייצגת את הצד הטכנולוגי של ייצור הנעליים. הסוליה עשויה גומי STEALTH Mi6 אשר סופג אפילו יותר מקודמו, בעל דורומטר נמוך המגביר אחיזה אף יותר. תבנית העיגולים המוכחת נשארה ומהווה שיפור מדגם הפרירייד היוצא. השרוכים העגולים הוחלפו בשרוכים שטוחים הנקשרים בקלות יותר, באיזור הגפה השתמשו בחומר דק וקל אך שמרו על ההגנה בבהונות, הריפוד הפנימי מצופה חומר הידרופובי הדוחה מים ומתייבש בין לילה, והמשקל קל בכ 25%. מה צריך יותר?



על השביל
נעילה ראשונה:
ה IMPACT LOW המרופדת מרגישה נוחה מאד. הריפוד באזור הקרסול והלשונית עבה ורך, והרגל נאחזת היטב עם הידוק השרוכים. אחד השינויים בדגם הוא איזור בהונות מחודד מעט יותר מקודמו, דבר שרוכבים בעלי כפות רגליים רחבות ירגישו. תא הבהונות גבוה ומאפשר תזוזת אצבעות באופן כללי, תכונה טובה וחשובה בנעל שמיועדת לבילוי יומי ארוך על המסלולים (נאמר במורזין) או שימוש יומיומי למספר שעות רב. הלשונית מחוברת לגפה בחלקה הפנימי של הנעל ונשארת בולטת באופן לא אסטטי בצידו החיצוני (איך את זה לא תיקנו עם השנים?)



 



ב IMPACT VXi לעומת זאת הגפה הדקה מעט נוקשה ומרגישה שיש לשפשף אותן מעט עד שימצאו את המנח הנכון על הרגל. מבנה הנעל רחב מאד, דבר שעבורי היה מעולה אך בעלי כפות רגליים צרות עלולים למצוא עצמם משייטים בתוך הנעל. הידוק השרוכים היה משימה לא קלה מפני שצורת ההשחלה והלולאות יוצרים חיכוך רב. מצאתי עצמי מהדק שורה שורה בריטואל המזכיר את נעלי הצבא שגם בימינו אני נועל יותר מדי... אז הקשירה אמנם קלה יותר והם לא נוטים להפתח, אך השרוכים הרכים נתפשים בקוצים ומתחילים להפרם. לנעל זו הוסיפו רצועה אלסטית המאפשרת לטחוב את השרוכים מתחתיה. תוספת טובה המונעת פרימה של הקשרים.
ההבדל במשקל בין הדגמים מורגש מיד ובהחלט מהווה נקודה חשובה לטובת ה VXi.



 



במבחן הזמן:
ה IMPACT LOW היא סוס עבודה! לאחר שימוש ממושך ואיטנסיבי הנעל שומרת על צורה, ללא שחיקה מופרזת בגפה או הסוליה למעט הפרדות קלה של הגומי מהגפה (מזל שהוסיפו תפרים היכן שחשוב). האחיזה הייחודית של FIVETEN בהחלט עושה את זה ומצדיקה את המיצוב הגבוה של המותג. הלשונית המאווררת שומרת את הרגל בטמפרטורה שפויה גם בימי הקיץ הנוראיים. תא האצבעות המחודד עדיין מרגיש צר ומשפשף מעט את האצבעות, שינוי לא ממש ברור.
ה IMPACT VXi התגלו כנעליים נוחות מאד, בעלות אחיזה מדהימה, כזו שלעיתים קשה לשנות תנוחה על הפדל תוך כדי רכיבה. הגפה הדקה והעדר הריפוד או הגנה מובנית על פיקת הקרסול חסרה בעיני. אך גם כאן, לא נראו סימני שחיקה או עוות בגפה.
רבי אברהם טל אומר: "הזמן עושה את שלו..." במקרה של VXi הזמן לא ארוך והעשייה רבה. בתקופה של 4 חודשים, פיני הפדל החדים ריטשו את הסוליה הרכה והאוחזת של הנעל. עם תבנית עיגולים מחוררת הייתי מסתדר אך כאן מתגלה האליה והקוץ שבה- את המשקל הרב שהורידו מהנעל גילחו בעיקר מעובי הגומי. גומי כידוע הוא חומר כבד ורוב יצרני הנעליים מפחיתים את השימוש בו כדי לחסוך במשקל. התוצאה היא סוליה מתקלפת ובעלת חורים הולכים וגדלים. הנעל מאבדת את קשיחותה ולא נושאת בעומס בפניות בתאוצה גבוהה (G Out) או פידול חזק. יכול להיות שרוכשי הנעל ירצו להחליף את הפינים בפדל שלהם לפינים פחות אגרסיבים. הגומי הרך יספק את הסחורה ואולי חיי הנעל יארכו. למרות זאת, ההדבקות של הסוליה לגפה החזיקו מעמד טוב יותר מהנעל הוותיקה.


 
אפילוג
מעט התאכזבנו מהעמידות (הנמוכה) של סוליית ה VXi בתלאות הזמן, והתאכזבנו בעיקר מהמשקל כשחזרנו ל IMPACT LOW.
בסופו של דבר, נעלי FIVETEN הן המובילות בשוק ולא בכדי! שני הדגמים שבמבחן ביצעו את תפקידם (שהוא לשמור את הרגל על הפדל) באופן מושלם.
ישנו הבדל מובהק בין שני הדגמים. האחד סוס עבודה וותיק ששומר על כבודו כמעט עשור והשני, חיית מירוצים. נעל תחרותית, קלה וטכנולוגית.
נסיים בטיפ קטן למעצבי הנעליים ב FIVETEN. תוסיפו עוד מילימטר אחד של גומי בסוליה של ה  VXi באזור הפדל ויש לכם את זה!
Flat Pedals for Medals#

 
5.10    שחר מיליס    נעלים   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם