Norco Sight C 7.2

Norco (Laser) Sight C 7.2
 
יבואן: ציר מרכזי www.tzirmercazi.co.il

מחיר האופניים במבחן: 26,172 ש"ח




 



נורקו הוא אחד ממותגי האופניים ש"סובל" מייצוג מזערי בארצנו לעומת הגודל והנוכחות המשמעותיים מאוד של המותג הוותיק הזה בצפון אמריקה בכלל ובקנדה בפרט. נורקו מייצרים אופניים לכל פלח רכיבה אפשרי, כך שאם אתם רוכבים על אופניים למטרה כלשהי, החל ברכיבה לקניית שוקו ולחמניה בצרכניה ועד רכיבת DH במנרה, תמצאו דגם שמתאים לסגנון הרכיבה שלכם באתר האינטרנט של נורקו.
מציר מרכזי, היבואן המקומי של נורקו, קיבלנו למבחן את אחד מרבי המכר של המותג הקנדי בשנים האחרונות, ה Sight Carbon 27.5 בעלי 140 מ"מ של מהלך קידמי ואחורי.
ה"כוונת" של נורקו נראים על הנייר כאופני  All Around מעולים ואמורים להתאים כמעט לכל תוואי רכיבה בארץ זבת חלב ודרדרת, ה Sight  עוררו בכותב שורות אלו סקרנות מיוחדת, כיוון שבשלב מסויים נשקלה האופציה של רכישת הסייט באופן פרטי, לכן יצאנו לשטח עם חושים מחודדים לנסות לתהות על קנקנה של ה"כוונת" הקנדית.




 
 


Highlights
  • מתלה A.R.T המספק 140 ממ
  • בולם קידמי פייק RC 140 מ"מ
  • בולם אחורי Cane Creek DBinline
  • זווית צינור ראש 67.5 מעלות
  • זווית צינור כסא 74.2 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 427 מ"מ
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים – 13.9 ק"ג
  •  (*) הנתונים הם למידת מדיום
     
 




שלדת הקרבון של נורקו היא ללא ספק תוצאה של מלאכת מחשבת, מעבר לנקיון האסתטי הנאה מאוד לעין, חבויים בצינורות הקרבון (ותומכות השרשרת מאלומניום) הרבה פ'יצרים מתוחכמים וחשובים כאחד, נורקו מתאימים את עובי דופן הקרבון ואת אורך תומכות השרשרת לפי מידת האופניים (שממנה נגזרים בדר"כ העומסים שהשלדה תעמוד בהם), מה שאמור להבטיח התאמה טובה יותר לפיסיולוגיה של הרוכב.
ירידה נוספת לפרטים קטנים (אך לא פחות חשובים) היא השימוש באוזן מעביר של Syntace המצוידת בבורג גזירה, ובורג חלופי שלו תוכנן מקום מובנה בשלדה. למרות שהוא קיים כבר כמה שנים בשוק, לנו נשאר לקוות שהשימוש בבורג כזה יהפך יום אחד לסטנדרט אצל יצרנים רבים. הגאומטריה של נורקו נראית מדוייקת ומאוזנת לחלוטין, ולמעשה יכולה לשמש כהגדרה המילונית של גיאומטריית שבילים עדכנית, עם זווית ראש מתונה אך לא קיצונית, תומכות השרשרת הקצרות בשילוב ציר מרכזי נמוך גרמו לנו להתעוררות מסויימת באזור החשק (לסינגלים...).




 




חלקים בולטים
חבילת החלקים, כצפוי מאופניים במחיר כזה, מרשימה למדי, הבולם הקידמי הוא הפייק RC המצוין של רוקשוקס, הבולם האחורי החריג במקומתינו – Cane Creek DBinlne מאפשר כיוונון נפרד של 4 "מעגלים נפרדים" קומפרשן High Speed  ו low speed, כמו גם ריבאונד High Speed ו Low speed. לרוכב מנוסה המוכן להתאמץ ולמצוא את הכוונון המדויק עבורו יש כאן יתרון גדול בפוטנציה, אך גם פוטנציאל לא מבוטל לכוונון שגוי עבור רוכבים פחות מנוסים או שאינם מוכנים להשקיע יותר מדי בקונפיגורציה. במקרה שלנו הצלחנו למצוא תצורה שעבדה היטב עבורנו לאחר 2-3 רכיבות.
ה Guide RS המעצורים החדשים של Sram הם הברקה בעינינו, מדובר במעצורים חזקים, שקטים, בעלי מודולציה מצוינת שאינם נופלים משום מערכת אחרת בשוק, זוהי קפיצת מדרגה ענקית לעומת המעצורים הבינוניים והמאוד לא עקביים שהגיעו מהיצרן הזה בעבר.




 



 
הקוקפיט של רייספייס Turbine היה נוח ונכון מאוד מבחינת המידות לשימוש המיועד של האופניים, קצת התאכזבנו לא למצוא כידון קרבון במחיר הזה, אבל גם פריט האלומניום שימש אותנו היטב.
האכזבה המשמעותי היחידה במפרט של נורקו הייתה באזור הגלגלים והצמיגים בעיקר, הצמיגים של שוולבה היו כבדים, אגרסיבים מדי, ולא מתאימים לאקלים הישראלי. יתרה מזאת הם החלו לאבד קוביות צידיות לאחר כמה רכיבות שלא היו אמורות לייצר בלאי חריג.
בנוסף החישוקים של סאן רינגל מעט צרים מדי לטעמנו (רוחב פנימי של 20 מ"מ), בחירה בחישוקים רחבים יותר הייתה משפרת את האחיזה של הצמיגים ואף מאפשרת רכיבה עם צמיגים קלים יותר תוך שיפור התחושה הכללית של האופניים.




 




על השביל
כאשר הדמיון שלנו מפליג אל קנדה הרחוקה והקרירה, אנחנו מדמיינים שבילים טכניים מאוד, תלולים, צפופים ומלאים ב “loam” , המקבילה של עולם האופניים ל"פאודר" של הסקיירים והסנואבורדיסטים, לכן הציפיה שלנו מה Sight הייתה לביצועים מעולים באיזורים הטכניים והאגרסיבים של הרכיבה, ושם הם תפקדו ללא דופי. השלדה, הבולמים והגלגלים סיפקו חבילה שהרגישה אחידה וקשיחה מאוד (במובן חיובי של קשיחה), ה Sight  התאימו להפליא לשמם והרגשנו שיש בידינו כוונת רגישה מאוד המאפשרת לנו לכוון את הגלגל הקידמי לאן שנרצה והאופניים יגיעו לשם.
גם כאשר בחירת הקווים שלנו הייתה פחות מאופטימאלית, המתלה המצוין (אקטיבי מאוד תחת בלימה), הבולם הקידמי והמעצורים המעולים היו שם כדי להציל את עכוזנו מביקור אחד או שניים במוקד הרפואי הקרוב.



 




הגאומטריה של הנורקו שנראתה מבטיחה מאוד על הנייר, הוכיחה את עצמה גם במבחן הזיעה והאבק, האופניים מאוזנים בצורה יוצאת דופן, נכנסים ויוצאים מסיבובים בקלות מרגיזה (מרגיז למה אופניים אחרים לא מסתובבים כך). ככלל, ולמרות שמדובר בקלישאה השחוקה ביותר בעולם מבחני האופניים, הנורקו הרגישו בעלי יכולות טכניות רחבות הרבה יותר ממה שניתן לצפות מאופני 140 מ"מ, במובן הזה הצמיגים הסופר אגרסיבים של שוולבה תרמו גם הם לחגיגה, אך היוו גם סיבה למירב התלונות בחלקי הרכיבה בהם ניוטון והתפוח שלו לא היו ממש לצידנו.



 




ככל שזה נוגע למישורים ועליות, הרגשנו לאות מסויימת ברכיבה על הסייט, הנורקו אינם אופניים כבדים באופן יוצא דופן, אלא שקומבינציית הצמיגים והגלגלים (והפנימיות) גרמה לכך שהמשקל המסתובב הכולל שרכבנו איתו היה קצת מורגש מדי, ברכיבה שבועית קבועה (מסלול +/- קבוע ופרטנרים קבועים) היינו משמעותית מהירים פחות בקטעים שדרשו דיווש ויצירת מומנטום, בין אם מדובר בעליה טכנית, חלקה או בקטעים מישוריים.



 










לדעתנו, החלפת הצמיגים לקלים ומתאימים יותר לתוואי השטח הסלעי והמדורדר של ארץ הקודש היה עושה טרנספורמציה משמעותית מאוד לביצועי הנורקו, והופך אותם לאופני שבילים ראויים ושלמים יותר.


 

 




סיכום
הנורקו סייט הם אופני שבילים משובחים, הפונים בעיקר לרוכבים הטכניים והאגרסיבים יותר מביננו, כאלה שאינם נרתעים מהקטעים האלימים ביותר בסינגלים, גם אם בסה"כ יש תחתם 140 מ"מ של שיכוך.
המפרט שבחרו הקנדיים כדי לאבזר את שלדת הקרבון היפייפיה של ה Sight מרשים מאוד גם הוא, אלא שהצמיגים (ויש שיגידו גם החישוקים) דורשים התאמה לתנאי הלבנט, אנו ממליצים (באופן מינימלי) על החלפת הצמיגים במתאימים יותר ושימוש בנוזל אטימה על מנת להפטר מהפנימיות כבר במעמד הקניה.




 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם