Cannondale Trigger 27.5 carbon 2

 #6 דצמבר 2014     שטח   
יבואן : www.recycles.co.il

מחיר: 23,999 ש"ח  בקניה ישירה באתר www.recycles.co.il

28,499 ₪ מחיר בחנויות






 

כמעט מיום היווסדה בתחילת שנות ה 70,  Cannondale מיצבה את עצמה כאחת החברות החדשניות ביותר בתעשייה וחרטה על דיגלה איכות ייצור ללא פשרות. לא בכדי תוצרתה של החברה קצרה שבחים רבים גם בכתבי עת מדעיים וגם בכאלה העוסקים בעיצוב והנדסה עילית. (למי שמסתקרן נוכל לספר כי שמה של החברה אינו נושא משמעות מיוחדת מעבר לשמו של הרחוב בו שכן באותן שנים רשם החברות המקומי בברטפורד, פנסילבניה). בין פריצות הדרך המשמעותיות ראויים לציון שיטת ה-Si להדסט אינטגראלי, בולמי ה-Lefty הקשיחים והייחודיים, ציר מרכזי BB30 אינטגראלי (אשר תפס מקום של סטנדרט קצה אצל יצרניות נוספות) ושימוש נרחב בסיבי פחמן לייצור גמישות מובנת בשלדות הסופט-טייל התחרותיות. הקטלוגים השנתיים של החברה היו תמיד תצוגות תכלית וירטואוזיות של יישומי קרבון שלא היו מביישים את תעשיית החלל אולם בכל הקשור בטכנולוגית שיכוך אחורי לאופני הרים, דבקה החברה באופן אורתודוקסי בציר יחיד קלאסי וסגפני. בשנת 2011, לאחר כשלוש שנים רעות בהן ראויים לציון ה-Moto המתוסבכים ודגמי ה RZ הפושרים, הגיעה בשורת ה overmountain עם שלל דגמים משני מהלך אשר בליבם פעמו בולמי DYAD חדשניים. סדרת Trigger 27.5 היא הצעירה במשפחת האובר-מאונטיין אשר כוללת השנה גם את ה Trigger 29 וה Jekyll 27.5 מאשתקד.

בתזמון מושלם עם פרוץ העונה בה השבילים מתהדקים וכל הירוק הזה יוצא החוצה, הפקיד בידינו Recycles, היבואן המקומי, את ה-Carbon 2 הדגם האמצעי מבין חמשת הדגמים של סדרת ה Trigger 27.5  למבחן ארוך ומסקרן.


 







כל חלקי שלדת ה Trigger בנויים מקרבון  Hi-Mod בליסטי בעל יחס חוזק-משקל עילאי ומתאפיינים בקווים עגולים וזורמים בעלי פרופילים אתלטים ודקים יחסית. בלב ליבה של השלדה מצוי בולם ה DYAD, בולם משיכה מתוצרת Fox המיוצר בקליפורניה. (DYAD אינו עוד ראשי תיבות מפוצצים. זהו מונח מתחום הסוציולוגיה – שני אנשים, ראה מרכז דיאדה בנמל). הבולם אשר נחשף לפני כארבע שנים עבר השנה עדכון קל ומורכב מזוג תאי אויר להם שני מעגלי שמן נפרדים ומאפשר לברור בהינף ידית בין מהלך מלא בן 140 מילימטרים במצב Flow לבין 85 מקוצרים ב Elevate , קיצור המהלך  גורר גם חידוד זווית הראש במעלה אחת והגבהת הציר המרכזי בסנטימטר שלם ושינוי הגיאומטריה נובע מהסאג השונה. במצב הFlow  מתאחדים שני תאי האוויר לתא אחד גדול ממדים המספק עקומה ליניארית בדומה לקפיץ מתכת, ומעגל השמן של מצב זה תוכנן להתמודד בצורה אופטימאלית עם ריסון המתלה במהירויות גבוהות על מסלולים אגרסיביים. במצב הElevate  מופעל תא אויר קטן בעל עקומה פרוגרסיבית להחריד וכיול נפרד של חוגת הריבאונד שלו מאפשר מהירות החזרה איטית יחסית המקנה לאופניים התנהגות רגועה ודביקה בעליות. הציר הראשי של המתלה מיישם את טכנולוגית ה  enhanced center stiffness-torsion control) EC-STC ) שהוא ציר 15ממ עליו מהדקים באמצעות ברגים את זרועות תומכות השרשרת ואמור לשפר את הקשיחות הצידית כמובן.





Highlights

  • גלגלי 27.5 עם מתלה ציר יחיד בעל מהלך משתנה חכם 85/140 מ"מ
  • שלדה על טהרת קרבון משובח בגימור אדום-פרארי
  • בולם קידמי SuperMax חדיש מבית Cannondale
  • זווית צינור ראש 68, זווית צינור כסא 74 מעלות.
  • משקל רטוב 12.950 ק"ג כולל פדלים
    הנתונים הם למידה
    L



חלקים בולטים
ה carbon 2  מאובזרים למישעי ועל כידון הקרבון שלהם מושחלות ידיות הילוכים ובלמים על טהרת ה XT אשר אמונים על עצירת צמד גלגלי Mavic  מסדרת הביניים  Crossrocעטורים בסט צמיגים תואם של היצרן. את הגלגל האחורי מניע קראנק קרבון של Sram ואוכף ה WTB VOLT הנוח משודך למוט מתכוונן KS LEV  בעל חיווט פנימי (יש לציין ששאר החיווט הינו חיצוני ומקובץ בג'ונגל של כאבלאז' מתחת לצינור התחתון). כל האבזור שבעולם מתגמד תחת צילו של הטרומפל-פורק החדש הנקרא .SuperMax תשכחו מה Lefty הישן והטוב. הסופר-מקס הונדס מהמסד ועד הטפחות וכולל שאסי חדש לחלוטין וקרביים מעודכנים עם דאמפר המאפשר זרימת שמן משופרת. במקום הרגל המכוסה גרמושקת גומי, הסופר-מקס מתהדר ברגל עגולה חשופה וסקסית, המאפשרת שימוש באטמים פשוטים ועמידים יותר הנתונים בסיכוך תמידי בשל מיקומם ה'הפוך כלפי מטה'. הפרופיל הריבועי עם משטחי הגלילים יושב במעלה האלמנט ומאפשר תנועה חלקה של הבולם ללא קשר לעומסי הצד או כוחות הבלימה החריפים אשר פועלים לרעה על בולמים מבוססי בושינגים קלאסיים. לקשיחות של הפרונט תורם גם פלאנג' רחב יחסית לנאבה הקידמית (70 מילימטרים, אשר אינו מוגבל על ידי המרחק בין הרגליים של המזלגות הסטנדרטיים) ובקנונדייל טוענים שקשיחותו אינה נופלת מזו של מזלגות הDH  האימתניים ביותר. על הסטנקשן החשוף והנמוך מגן אלמנט פלסטיק בעל מראה מוטורי ומסבי היגוי מסורתיים בקוטר אינטש' וחצי משלימים את הקשיחות הפנומנאלית של הפרונט. הידוק שני הגלגלים ומוט הכיסא לשלדה מתבצעים באמצעות ברגי אלן ללא שום פתיחה מהירה המפרה את קוי המתאר החלקים.








על השביל
ה Trigger  התגלו כאלופי העולם בטיפוס בקטגורית האול-מאונטיין/ אנדורו. גם במצב ה Flow המפנק המתלה חף כמעט לחלוטין מבובינג וההשפעה של המעבר למצב Elevate  ברורה ומוחשית - המתלה הופך לחד ויעיל אך לא מאבד מיכולת הגיהוץ שלו. ככה זה שלא מסרסים את פעולתו של בולם ארוך על ידי פלטפורמה יציבה, אלא פשוט מחליפים לו את הקפיץ בהינף ידית ומשאירים אותו פתוח וחי. כך מצאתי את עצמי משתמש בידית הימנית של ה DYAD כמעט באותה תדירות שבה השתמשתי בזו של ה KS LEV, אפילו במהלך ספרינטים קצרים במישור אגב יציאה מהאוכף. הטענה היחידה למערכת מופנית כלפי הנדסת האנוש של ידית ההפעלה אשר דורשת מנת כוח לקיצור המהלך (השחרור מתבצע על ידי לחיצה על כפתור קטנטן וכסוף השוכן בקצה הידית).  ה SuperMax קשיח "בקטע אחר" והכיוון המובנה של ה low-speed-compression שלו מונע שקיעה בעת בלימה או נידנוד מציק בשעת הדיווש אך מותיר אותו פלאשי וחי להפליא, זהו אחד הבולמים המופלאים ביותר עליהם רכבתי בימי חיי. למרות בסיס גלגלים קצר יחסית למידה ולקטגוריה (1151 מילימטרים) האופניים הרגישו יציבים ביותר בירידות המהירות של משמר העמק ופארק קנדה (ככל הנראה בשל איכות השיכוך וקשיחות השילדה), עלו בקלות לאוויר לקפיצות מזדמנות, אך יכולת התמרון הכללית שלהם נופלת במעט מהזוגות האחרים בקטגוריה. זאת אולי בשל reach  קצר יחסית למידה ולאופנה (450 מילימטרים) ותומכות שרשרת ארוכות מידי (438 מילימטרים). צמיגי ה crossroc roam הפגינו איזון נבון בין יכולת גלגול טובה לאחיזה איתנה ונקודת החולשה העיקרית שלהם נחשפה על הסלעים החלקלקים של העונה (זאת ככל הנראה בשל תרכובת גומי קשה יותר מה crossmax roam המשובחים אשר בחנו בעבר)
למרות המעביר האחורי אשר צויד במנגנון קלאצ', העדר מגן גומי אינטגראלי הציק לאוזן והותיר צלקות מכוערות על תומכות השרשרת ורעשי ציפצוף נוספים הצטרפו מכיוון המתלה וניכר שמקורם בטבורו של ה DYAD.





סיכום
אני חייב להודות שמאז ומעולם לא התחברתי ריגשית למותג ובעיני רבים בסביביתי קנונדייל נתפסים כאופניים של עורכי דין ורופאים (מיותר לציין שמבין חבריי, זה שהתלהב מהם באופן הרב ביותר הוא.....עורך דין). ניכר שבכוחם של ה Trigger לשנות תפיסה זאת . אילו הם אופני-על שיקנו יתרון מובהק למי שיתחרה עליהן במרוצי אנדורו ויחזירו הנאה מרובה למי שמוכן לקבל באהבה את רכיביהם הבלתי-סטנדרטיים והמורכבים יחסית. אישית הייתי עושה לא מעט רק על מנת להמשיך לרכוב על ה-SuperMax Lefty  המופלא.




 


 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם