מעצורי Response M-One

 אסף פישר   
 #12 יוני 2015     שטח   
מעצורי  Response M-One

יבואן: Funride

משקל: 267 גרם למעצור, לא כולל רוטור ומתאם



מחיר: 1000 ₪ כולל רוטורים ומתאמים

 

 





בראשית ברא אלוהים את הגרביטציה ואחד הראשונים להתמודד מולה עם זוג רוטורים כסופים היה ה Hayes-Nine  הידוע לשימצה.  בשחר עידן הבלימה ההידראולית המערכות של Hope היו משאת נפשם של האנגלופילים ומנגד עמדו חסידי ה Magura אשר האמינו ש'אין על איכות גרמנית' ושכבר אפשר לסלוח. ברבות הימים השתלטו על השוק השחקניות הגדולות  Shimano ו -Avid אשר נרכשה על ידי הקונגלמרט Sram. כמובן שישנן אלטרנטיבות רבות ונוספות לוויסות המהירות ולא ברור מה מביא יצרן טאיווני קטן לצאת לשוק הצפוף עם מערכת בלימה בפיתוח עצמאי.
מבט קצר באתר של Response  חושף כי הם יצרן קטן ואמביציוזי אשר מייצר חלקים משלימים ביניהם גלגלי שיניים עדכניים, גלגלי טיובלס חביבים וכאמור מעצורים מבוססי טכנולוגיה מוכרת, ככל הנראה של Quad הבריטית/ טייואנית.





 





מבנה ונתונים טכניים:
ל M-One צילינדר ראשי ('גוף' הידית אשר מורכב על הכידון) עב ממדים המרמז על כמות שמן יחסית גדולה במערכת. ההרכבה על הכידון דורשת פירוק הגריפים כמו במערכות הוותיקות, אך מקבלים הנחה מסוימת בדמות ידיות סימטריות ללא העדפת צד ימין/שמאל. ידיות הלחיצה הן ארוכות ובשרניות היכולות אף להכיל שלוש אצבעות שמנמנות, סוג של אולד סקול בנוף המערכות קטנות הידית של היצרנים האחרים. המערכת  חפה מכיוונונים, היא מאפשרת כיוונון מרחק הידית בלבד, אבל לשם כך עדיף להצטייד במפתח אלן מתאים. בעורקי המערכת זורם נוזל מינרלי המפעיל קאליפר דו בוכנתי צנוע בממדיו. המערכת נמכרת עם זוג רוטורים אשר זמינים בשלושה עיצובים מרהיבים ועל פניו גם איכות היצור שלהם טובה למדי.





 




בשימוש:
המערכת מגיע פרה- בליד מוכנה להרכבה מידית, מבנה הידית כאמור מחייב את פירוק הגריפים והשחלת הידיות מקצה הכידון, טרחה לא גדולה כלכך, אבל ביננו עדיף בלעדיה. מבנה הצילינדר השוכב ממקם את הידית במיקום נוח יחסית לגריפים, אך ידיות הלחיצה הגדולות יהיו בעוכריהם של בעלי כפות ידיים קטנות גם לאחר קירוב הידית. כוח הבלימה של ה- M-Oneהוא גבוה, גם יחסית למערכות היוקרתיות של המתחרים, המודולציה אומנם נופלת בכמה סדרי גודל מזאת של המערכות המודרניות, אבל רוכבים שאוהבים מערכות ישירות ונושכות ללא כיוונונים מכיוונים שונים ימצאו את המערכת מתאימה מאוד לסגנונם . הרוטורים מדגם Delta אשר שימשו אותנו במבחן יצרו וויברציות קלות בעת בלימה לא משהו שמפריע ממש, אבל יתכן שאחד הרוטורים האחרים שמסופקים עם המערכת יפתרו את העניין לחלוטין. לאורך כל תקופת המבחן, המערכת שמרה על ביצועים אחדים ולא נדרשנו לתיקוני מיקום, בליד/ ניקוז או כל דבר אחר.

 

סיכום:
האג'נדה העומדת מאחורי מערכת המעצורים של Response היא פשטות, יעילות ותג מחיר נמוך. אין כאן יומרה להשתלט על שוק מערכות המעצורים, אלא להציע פתרון יעיל, אמין וזול לוויסות המהירות ובזה לטעמנו הם הצליחו. פרט לכך ניכר שהמכניקה הפשוטה והמבנה הרובסטי לא יבקרו לעיתים תכופות בעמדת המכנאופן, לטעמנו נק' זכות גדולה מאוד לכל מערכת בלימה באשר היא.

 
Response    M-One    אסף פישר   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם