Trek Remedy 8 29

Trek Remedy 8 29
 

יבואן: ctc.co.il
מחיר: 16,500 ש״ח


 

 




באוגוסט האחרון, בוחניו המצטיינים של המגזין ערכו מבחן משווה בין גלגלי 29 ו-27.5 על דגם ה Fuel EX, מבחן שהגדיר רף ציפיות גבוה למדי עבור דגמי 2015 האחרים של Trek. מספר חודשים לאחר מכן, קיבלנו לידינו את ה Remedy 8 בגרסת גלגלי ה 29 אינטש. למרות מספר שינויים שטרק עשתה בשלדה במהלך השנים האחרונות, הפלטפורמה הכללית נותרה זהה, מבוססת על מתלה ה APB Full Floater הוותיק ומצוין, אליו משודך בולם אחורי Fox CTD  בתצורת DRCV- טכנולוגיה שפותחה לפני קרוב לעשור בשיתוף עם חברת Fox, שמהותה תוספת לינאריות לבולם לאחר ניצול של כ 40% מהלך ע"י פתיחת מעבר פיסי של אויר לתא נוסף הממוקם בראש הבולם. פיצ׳ר חדש וייחודי לרמדי בגרסתם החדשה הוא ה- Mino Link, תותב אקסצנטרי המאפשר שינוי מהיר של גאומטריית האופנים, חצי מעלה בזווית הראש ו-10 מ״מ בגובה הציר המרכזי.
טרק הם אחד היצרנים הבודדים אשר מציעים התאמה כמעט מושלמת של גודל האופניים לממדי הרוכב, ע"י מגוון מידות רחב לכל דגם. גם הרמדי מגיעים ב 5 גדלים המאפשרים התאמה מירבית של הרוכב למידת האופנים. את המבחן ביצענו על מידת 19 אינטש.



 

 

Highlights
 
שלדת אלומיניום Alpha Platinum
מתלה APB Full Floater
שינוי גאומטריה בעזרת Mino Link
חיווט פנימי לכבלים כולל למוט האוכף
בולם אחורי בטכנולוגיית DRCV
מהלך קדמי ואחורי של 140 מ״מ
אורך תומכות שרשרת - 443/445 מ״מ
זווית ראש - 68.2/67.5
זווית צינור כיסא - 69/68
גובה ציר מרכזי - 359/350 מ״מ
אורך בסיס גלגלים - 1157/1179 מ״מ
משקל יבש ללא פדלים: 13.9 ק״ג
 
(הגאומטריה היא כתלות מצב כיול ה Mino Link )




 
 


חלקים בולטים
 
הרמדי 8 מגיעים עם קיט חלקים לא נוצץ או מלהיב במיוחד, אך מאוד אפקטיבי/ תואם את הז'אנר ובתג במחיר סביר. הקיט מבוסס על  בולם קדמי 34 CTD מסדרת Evolution  הבסיסית של Fox, במהלך של קבוע של 140 מ״מ. לצערנו אנו שוב נדרשים לסדרת ה Evolution של פוקס, וגם הפעם הבולם הפגין ביצועים בינונים שהעיבו מאוד על ביצועיי האופניים. אנחנו יודעים על שיפורים משמעותיים בסדרה בשנת הדגם הקרובה וכל מה שנותר הוא להמתין לדגמי האופניים של 2016 עם הסדרה המשופרת.


 



מערכת ההינע מורכבת מתמהיל חלקים של Shimano ו-SRAM במתכונת2X10 , כאשר על המעצורים מופקדים ה Shimano SLX המצוינים. גלגלי Duster Elite עטופים בצמיגיXR4   Expert וצנרת של בונטרגר  משלימים את חבילת החלקים של הרמדי 8. למרות ההכנות, ניכר בחסרונו מוט אוכף מתכוונן שמבחינתנו הוא דרישה בסיסית על אופניים כמו הרמדי.
 
 

 



 
על השביל
 
עוד לפני הרכיבה הראשונה, מבט חטוף על הגאומטריה מגלה אופנים שמיועדים לצד המהיר והאגרסיבי יותר של השבילים. לא רק בגלל מהלך המתלה של 140 מ״מ מלפנים ומאחור (מנה גדושה למדי לאופני 29) אלא בעיקר בגלל הגאומטריה. הרמדי הם אופנים קצרים יחסית, עם זוויות בעלות נטייה מובהקת לשיפועים כלפי מטה (גם בגרסה הפחות אגרסיבית ב- Mino Link). היצרן מאשרר אבחנה זו על ידי קיטלוגם כאופני אנדורו לצד דגמי ה Slash ולא כאופני שבילים עם מהלך קצת יותר ״גדול״ מה Fuel EX.
האם הנתונים היבשים תואמים לתחושה בזמן הרכיבה? במילה אחת, כן. לטוב ולרע מדובר על אופנים שמרגישים נוח יותר בירידות ופחות בעליות.
אי אפשר להגדיר את הרמדי במפרט הנתון כאופניים קלים (למרות משקלים הסביר יש לומר), בעיקר הודות ל "תרומתם" של הצמיגים הבשרניים במיוחד. צמיגים אגרסיביים הם נקודת זכות רצינית בכל הקשור לירידות ואתגרים טכניים, אך בשיוטים ובעליות שהם חלק בלתי נפרד מהז'אנר, במיוחד במחזותינו, יכולת הגלגול הלא מצטיינת שלהם לא בדיוק מפרגנת.


 
 






כאמור הרמדי מכוונים כמכונת פאן פקטור הודות לגאומטריה המובהקת בעיקר בזוויות ראש וכיסא הקיצוניות יחסית שמעניקות מעטפת ביצועים רחבה מאוד בירידות ובאתגרים טכניים, אולם בסיטואציות מסוימות ה"קיצוניות" הזאת הופכת לסכיזופרניה שמקשה על השליטה בכידון.
ברמדי, טרק הצליחו לאזן בין בסיס גלגלים קצר יחסית שמאפשר יכולת תמרון גבוהה, לבין תומכות שרשרת ארוכות יחסית (בניגוד לאופנה הרווחת), לטעמנו איזון ששומר על שפיות הגיונית מאוד בתפקוד הכללי של האופנים. גם הפעם מתלה ה- APB Full Floater של טרק גורם לנו לזרוק סופרלטיבים דביקים לחלל הסייבר, ולמרות גילו המתקדם יחסית הוא מרגיש סופר מעודכן. מחד הוא מצליח לייצר יעילות מבורכת ביותר עם פידבק מדויק באזור אמצע המהלך, ללא צלילות מיותרות וללא נוקשות בולטת, ומאידך תחושה אינסופית של מהלך גם באתגרים אגרסיביים במיוחד. כאמור הבולם הקדמי לא עומד בקנה אחד עם עבודת המתלה ועם הבולם האחורי המצוין וחבל.
 
.


 
 


 
סיכום
 
הרמדי הם אופני אנדורו מובהקים בעלי גאומטריה ייחודית ששמה משקל רב על פאן, מהירות ויכולת תמרון. לרמדי נשמה של סוס פראי, לא מאולף, לא מתנצל, דוהר ומהר. יחד עם זאת ברמת האבזור של הרמדי 8, הם רחוקים מלהיות מושלמים בעיקר בגלל בולם קדמי בעייתי והעדר מוט אוכף מתכוונן (באופני אנדורו זה ממש פספוס רציני). יחד עם זאת, למרות המראה ״הסידרתי״ של האופנים, מדובר על דגם מאוד מיוחד שיוכל לתבלן בטעם משובח כל רכיבה בשטח.

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם