הכנות ל Hot Epic israel- מחנה אימונים מס' 2

אימונים לHot Epic Israel 2015

מחנה אימון מס' 2

האימונים לאפיק ישראל נמשכים במרץ. אחרי שבאפריל העליתי הילוך בהכנות, החודש המשכתי בקצב דומה. בתחילת החודש תפסה אותי איזה שפעת מבאסת, אבל סה"כ, למרות מספר ימי הפוגה, הצלחתי לחזור ולהתאמן. אימונים בעת מחלה הם נושא בפני עצמו, ודורשים התייחסות רצינית. הנטייה שלי היתה לתת לגוף מנוחה ורק כשהתחושה משתפרת לצאת לרכיבה קלה בכדי לבחון את הגוף. קראתי לא מעט מאמרים בנושא, אבל ההמלצה שהיכ דיברה אליי היתה שאם המחלה או הכאב הם מהצוואר ומעלה לא צריכה להיות בעיה לרכוב. ואכן בימים הראשונים כשכל הגוף כאב לי נשארתי במיטה, אבל כאשר היו לי רק נזלת ושיעול יצאתי לרכיבות קצרות של עד שעה. חשוב להדגיש שאינני רופא אלא רק רוכב חובב כך שבכל מקרה צריך להתייחס לנ"ל בעירבון מוגבל.

כשבוע לאחר שהחלה המחלה, וכשהייתי כבר די בסופה (נשארתי עם אף גדוש ומעט שיעול) הצטרפתי למחנה האימונים הדו-יומי כחלק מחבילת האימונים של מארגני הוט אפיק ישראל
המחנה הדו-יומי החל ביום שישי בבוקר בקיבוץ גן שמואל. כמו במחנה הקודם התחלקנו ל-3 קבוצות בהובלת מדריכים שונים. אני ורועי, בן זוגי, הצטרפנו לקבוצה החזקה שמנתה 4 זוגות, ושלא כמו בפעם הקודמת בה היינו הזוג החזק בקבוצה, הפעם מצאנו את עצמינו מתאמצים מאד להצמד לחבורת רוכבים חזקה מאד. העובדה שהייתי לאחר מחלה לא הוסיפה. לאחר שעתיים של רכיבה בקצב בינוני-חזק בין גן שמואל לנחל אלכסנדר התחלנו למשוך לכיוון גבעת עדה שם חיכתה לנו תחנת ריענון מפנקת. לאחר שיצאנו מתחנת הריענון רכבנו בקצב מתון, אולם הרגשתי חולשה רצינית, ומהר מאד הבנתי שאני לא מצליח להחזיק קצב עם הקבוצה.

לאחר התייעצות קלה עם גל צחור החלטנו שעדיף שאנטוש את הקבוצה ואנסה להתאושש ולהצטרף שוב למחרת. רכבתי לבד לכיוון גן שמואל בקצב איטי. הקבוצה המשיכה לכיוון הר חורשן לתרגול העיקרי של היום שכלל 4 הקפות בקצב אישי, שכל אחת מהן כוללת טיפוס מתחתית ההר לשיא הגובה, בעלייה שהיתה חלק ממסלול היום האחרון בתחרות אפיק ישראל בשנה שעברה. משם המשיכה הקבוצה בקצב חזק חזרה לגן שמואל. הקבוצות האחרות עשו תרגול דומה אולם בקצבים מעט איטיים יותר ולמרחק מעט קצר יותר. סה"כ כלל היום הראשון כ 100-110 ק"מ. בגן שמואל חיכתה לרוכבים ארוחת צהריים משביעה והרצאה של גל צחור בנושא ציוד תיקונים לתחרות אפיק ועבודה זוגית.

בשבת בבוקר נפגשנו שוב בגן שמואל. המנוחה של יום שישי אחה"צ עזרה לי להתאושש ובשבת הרגשתי כשיר לאימונים. יצאנו ברכיבה לכיוון שטחי האש של אלייקים, כאשר קבוצה 1 ו-2 רוכבות יחד בקצב בינוני תוך ביצוע תרגולים שונים של עבודה בזוגות. באלייקים, לאחר עצירת רענון, יצאנו לשתי הקפות של סימולציית תחרות. כל הקפה ארכה כ 30 ק"מ וכללה טיפוס ממטווח אלייקים לכיוון הכרמל (חירבת סומק), קטע כביש קצר לכיוון המוחרקה, וחזרה דרך החלק המערבי של דרף נוף כרמל. הקפה מגוונת ומאתגרת ביותר, עם טיפוס טכני ארוך וקשה, ובהמשך התוואי המהיר והמגוון של דרך נוף כרמל. בסוף ההקפה הראשונה עצירת התרעננות מהירה והמשך להקפה שנייה. התוואי הקשה והחום נתנו את אותותיהם ורק זוגות בודדים השלימו שתי הקפות מלאות. משם המשכנו ברכיבה משותפת חזרה לגן שמואל, לארוחת צהריים ושיחת סיכום. סה"כ 117ק"מ על כ1600 מ' טיפוס - כ-6 שעות רכיבה ברוטו.

גל צחור רקח לנו מחנה אימונים קשה ומתגמל כפי שהוא יודע. ייתכן וזה היה מעט יותר מידי בשביל שלב זה באימונים, אולם מצד שני זה נתן פרספקטיבה טובה מאד לאן צריך לשאוף ולכוון על מנת להגיע מוכן לתחרות עצמה. גל  והצוות עשו עבודה מצויינת בליווי והכוונה של הרוכבים כל אחד על פי רמתו, כך שנראה לי שכל אחד מהמשתתפים הפיק את המירב מהיום. ברמה האישית הצלחתי להתאושש  ולהחזיק בכבוד את כל היום השני, כולל שתי הקפות מלאות בקצב טוב. בדרך חזרה מעט נחלשתי, אבל עם קצת עזרה הצלחתי להדביק את הקבוצה ולרכוב עם הדבוקה. כעת אני ממשיך על פי תכנית האימונים המפורסמת באתר התחרות, כאשר החודש התקיים מחנה אימונים חד-יומי נוסף בו השתתפתי ועליו תוכלו לקרוא בגליון הקרוב.