פדל שטוח Nukeproof Electron Evo

 #12 יוני 2015     שטח   
Nukeproof Electron Evo

יבואן: סינגלמאניה
משקל: 354 גרם

 
מחיר:  250
 


 




מהו מוצר מעולה?
ככל הנראה מוצר טוב, אמין, יפה (עדיף) ובעיקר זול!
ישנם מוצרים טובים, יש גם בינוניים וגם רעים לא חסר. אבל מעולים, חסר בהחלט ! מוצרי קצה כאלו שאפשר לקרוא עליהם שירי הלל בכתבות ולראות אותם על הרוכבים הטובים והמספונסרים בעולם יש בשפע. עבורם הם הם ללא ספק מעולים, אבל לרוכב הפשוט... עבורו יש חסרון אחד גדול, המחיר קהל יקר, המחיר. ואם בפדלים עסקינן ובמיוחד אלה השטוחים (פלאטים), הרי שיש כאלה קלים מאד, או עמידים מאד, או זולים מאד, או יו ניים איט, אבל אחד שעושה הכל? אין.  אז זהו שיש!




 



על המוצר
האלקטרון החדש של ניוקפרופ הוא פדל עשוי ניילון מחוזק סיבים מרוכבים, המורכב על ציר פלדה ומיסבים סגורים. הפדל רחב ושטוח כיאה לפדל מתקדם. מידותיו 98x95x17מ"מ והוא מגיע בכל גווני האנדורו/ DH העדכניים. משקלו המוצהר והרשמי עומד על  254 גרם (אפילו עם קצת שאריות בוץ)
 




 




בשימוש:
מאז ומעולם הייתה לי חיבה לפלאטים ולכן מאד שמחתי לקבל למבחן את האלקטרון. מוצר מלהיב מהמבט הראשון, הצבעים העזים, הפינים הארוכים והמראה הדק והנקי משדרים איכות.
הדבר הבולט ביותר בפדל פרט לצבע הוא האחיזה שלו. הפינים הדקים והארוכים עושים את שלהם והנגיסה האדירה שלהם ריטשה את סוליית ה 5/10 החדשות שלי כליל. אם זה יתרון או חסרון תחליטו אתם, אני בכל אופן אוהב את זה אגרסיבי... כמובן שאהבתי פחות את החתך העמוק והמדמם בשוק השמאלית ברגע אחד של חוסר תשומת לב כתוצאה מאותם פינים. ולמי ששואל את עצמו, אז לא, זה לא יותר נעים "לחטוף" פדל מפלסטיק בשוק... אבל אחיזה יש בשפע.
המוצר נבחן  במשך כ-3 חודשים וכ- 30 רכיבות, פרט כלל לא שולי, בהתחשב בעובדה שהייתי מאד סקפטי בנוגע לעמידות שלו בחבטות, התמודדות עם מזג אויר ושחיקה באופן כללי. אני מעט מתבייש להודות, אבל כיף לחבוט אותם בסלעים- הם משמיעים צליל נחמד, עמום ורך, בניגוד לצליל הצורמני של גירוד פדל אלומיניום על סלע. הפדל נבחן בשבילים האכזריים ביותר לז'אנר בכללם סינגלי יגור, רכיבות בסמר ואילת, ועוד רבים ואלימים. פלטפורמת הפלסטיק אינה גמישה כלל, משטח הדריכה הגדול שכולל 7 פיני מתכת בכל צד ועוד שלושה פיני פלסטיק אחז היטב את נעל הרכיבה הרחבה שלי.
הסוד בלשווק מוצר במחיר נמוך הוא לחסוך בהוצאות מיותרות, מעיין פשטות מעוררת הערצה. במקרה זה בציר הכרומולי אין עיבודים נוספים למפתח שטוח כנהוג, חיבור הפדל מתבצע בעזרת מפתח אלן 8 בלבד. הפינים הם למעשה ברגי אלן 3מ"מ סטנדרטיים המוברגים מהצד הנגדי ומאובטחים ע"י אום סטנדרטי שקוע בתוך הפלסטיק.
מבחן הזמן מראה שחיקה סבירה בהחלט, שריטות ומעיכות קלות בגוף הפדל, מספר פינים מעט עקומים אך ללא שבר או כיפוף בגוף הפלסטיק.
ישנם בכל זאת שני פספוסים בעיני, ושניהם קשורים בתכנון חלקי פלסטיק. האחד הוא שכבר ברכיבה הראשונה, אחד הפינים השתחרר ונפל, בבדיקה שלאחר הרכיבה נמצאו עוד שניים במצב רופף מאד, מה שגרם לי לשאול איפה הפינים להחלפה? החיבור לאום מתכתי הוא בחירה נכונה משום שלוליא האום המתכתי, חבטות בפינים כנראה היו מעוותות את איזור ההברגה והופכות את החור ללא שמיש. כמו כן, ניתן להדק את הברגים ללא חשש לפגיעה בתבריג. אלא מה, תבריג של אום לבורג נוטה להפתח ברעידות. עם מעט מחשבה היו מקטינים את חור הפלסטיק שמתחת לאום ומייצרים מנגנון נעילה "ניילוק" המקובל בתעשיה. לאחר הידוק כל הברגים, לא חזרה התופעה. הדבר השני אינו פונקציונלי אלא עיצובי. היתרון בתבניות הזרקה, בדומה לשלדות קרבון (שגם נעשות בתבנית), הוא שניתן "להשתולל" בעיצוב ללא הגדלת עלויות. ניתן היה לצאת מהמבנה הריבועי ולהציג מוצר מרשים פי כמה.
   



 



סיכום:

NUKEPROOF הביאו לשוק מוצר מעולה. בחרתי להגדירו כך בדיוק מהסיבות אתן פתחתי את הכתבה. זהו מוצר בעל ביצועים טובים, משקל נמוך ובמחיר זול.
לטעמי באריזה חסרים פינים להחלפה, והייתי שמח אם הפינים היו מהודקים עד הסוף כבר מהקופסא.
בשורה התחתונה, במחיר של פדל טוב מאד, ניתן לקנות שני פדלים מעולים...


יותר: אחיזה, צבע, גובה, משקל, מחיר
פחות: איכות הרכבה מהמפעל.

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם