KTM REVELATOR ELITE DI2 2015

KTM REVELATOR ELITE DI2 2015

יבואן: ד.ל.ב מוטוספורט בע"מ. http://www.ktm-bikes.co.il/
מחיר: 16,500 ₪




 



 
 
תנו לי רגע לספר לכם על חברת KTM לפני שאנו מתחילים לדבר על האופניים במבחן. KTM היא חברה אוסטרית די ותיקה בענף האופניים ומייצרת כבר משנת 1964 (!), המספרים שמציגה החברה האוסטרית מרשימים ביותר, בשנה היא מייצרת מעל ל-200,000 זוגות אופניים. על האופניים שלה רכבו לא מעט רוכבים מקצוענים ולא מעט ניצחונות בענפי הסייקלו-קרוס ואופני ההרים. בענף אופני ההרים המקומי, המותג האוסטרי ידוע מאוד בשנים האחרונות ולא מעט מדגמי היצרן מסתובבים על השבילים. בענף הכביש הוא ידוע פחות ותכלס זו לא בושה לומר שלא ידעתם שכך הדבר, אחרי הכל חייבים להודות שבארצנו הקטנטונת אנחנו מכירים מעט מאוד מותגי אופניים שקיימים בעולם. אבל זה בסדר, אנחנו מתקדמים...
בענף אופנועי השטח, הכלים של KTM נחשבים הקרם דה לקרם, אופנועי Race Ready, כאלו שאתה קונה ורץ איתם למרוץ, בלי צורך בשידרוגיטיס או התאמות, פיסת מידע חשובה מאוד להמשך, אך האם כך גם בעולם אופניים הכביש?



 


 

Highlights
• שלדת בטכנולוגית קרבון  KTM Revelator Carbon R:1487 Performance
• מזלג בטכנולוגית קרבון KTM F-7 High-End Carbon-Road-Fork
• הדסט KTM Team 11/8''-11/4''
• כבלים פנימיים למערכת אלקטרונית
Shimano BB72-41B-Set PressFit
• אורך צינור כיסא: 57ס״מ 
• זווית צינור כיסא: 72,5/73,5 מעלות
• אורך צינור עליון: 56.1 ס״מ
• אורך צינור ראש: 17.5 ס״מ 
• זווית צינור ראש: 73 מעלות
*השלדה בסקירה הינה מידה 57.
 
 

 

 

חלקים בולטים
 
אופני המבחן נמסרו חדשים מהקרטון, הרכבה מצוינת ושירות כיוונים מעולה של החבר'ה בחנות "בייקלאב" בחשמונאים, נתנה לי את השקט המלא להתרכז בבחינה ולא בווג'ערס.
ה- REVELATOR ELITE מגיעים בצביעה שחור-מט, אפור כהה ונגיעות כתום KTMי. לאופניים מכלול הילוכים של Shimano Ultegra 11spd Di-2 (אחת המערכות הטובות בשוק כרגע), גלגלי Dt-Swiss R-23 Spline אמינים וחזקים, עם צמיגי Continental GrandPrix 4000 SII במידה 23, צמיגים מעולים ועמידים (באופניים האישיים שלי אני רוכב עם גרסת ה-25 ונהנה מאוד).




 




 



בנוסף, אוכף Selle Italia SLS (נוח מאוד!) בצבעים תואמים וחלקי היגוי של KTM מלופפים בסרט חצי שחור וחצי כתום, סופג זיעה מעולה ונעים מאוד למגע.
האופניים מגיעים עם אביזרים נוספים כמו: ספרוני הדרכה לשימוש במערכת ההילוכים, ספרון של KTM, מטען למערכת ההילוכים ועוד דברים קטנים. כל זה ארוז במארז מהודר (כמו קייס לאייפד) ברמה גבוהה, חשבו פה על הכל. לשואלים, החיווט באופניים הוא פנימי וההדסט אינטגרלי במידה משתנה מאינץ' ושמינית לאינץ' ורבע.
לאחר הרכבת פדאלים (שימנו אולטגרה), מתקן לגארמין ומתקני בקבוק, ניפוח צמיגים ללחץ מתאים וכיף למכונאי, נשקלו האופניים (מידה 57) סביב ה-7.5 ק"ג, משקל מרשים ללא ספק, בהתחשב במכלולים.




 
 
 
 
 
 


הרכיבה- הנדסה אוסטרית על כבישים ישראלים

אם תרשו לי, אתחיל במבחן הלא פחות חשוב מ"איך הרכיבה" והוא התגובה של זוגתי ברגע שהכנסתי את האופניים הביתה. הפעם היא לא זעפו פניה ושאלה "מה עשית עכשיו?" אלא הגיבה ב"איזה יפים!", היא אפילו הרשתה להם לעמוד בסלון!
כפי שצייני בסקירת במבחן הקודמת, אני מאמין שאופניים צריך לבחון למשך זמן וקילומטרז' הגון, ברכיבות קצרות וארוכות, טיפוסים ומישורים ובעיקר לא לרחם. לא חסכתי בדרכי עפר ולא התביישתי לצאת לספרינט כשצריך (אפילו אם אין כוח) או להתמודד מול קירות.



 



עוד לפני שנדבר על התחושה ברכיבה, אי אפשר שלא להתרשם ממלאכת המחשבת בבניית השלדה והצינורות. המאפיינים הם בהחלט מהעולם האווירודינמי הקשוח, הצינורות DownTube ו-TopTube עבים עם שיפועים שמסייעים בהולכת האוויר. המזלג הקדמי בנוי למהירות והוא מסיבי באזור העליון שלו ומתכווץ לקראת ההגעה לגלגל, מאפיינים ששומרים על קשיחות צידית ומכוונים להעברת אנרגיה. צורת החיבור של המשולש האחורי למשולש הקדמי יוצרת זווית חדה יחסית, דבר שגורם להרגשה שזו שלדה שבאה לכסח ופחות שלדה שבאה "לפנק", צינורות ה- SeatStay ו-ChainStay אינם הדקים ביותר שנתקלתי בהם ובכך מפסידים נוחות ושיכוך, לטובת העברת אנרגיה.
מהרגע שהתחלתי בהתגלגלות התחושה הייתה שה- REVELATOR הם אופניים שבאו לכסח. ההרגשה שהם משדרים היא מאוד צפופה וקשיחה, והתגובה של האופניים ל"פקודות" היא מידית וחדה (בסיס גלגלים צר יחסית). הרכיבה עליהם היא בהחלט לא סלחנית, מדובר בגאומטריה תחרותית המעורבת עם קרבון קשיח וברמה תחרותית (לפי הגדרת KTM בעצמם), יחד עם גלגלים מאוד קשיחים.



 



החוויה של רכיבה עם מערכת הילוכים אלקטרונית היא עולם ומלואו. העברת ההילוכים מדויקת, אין רעשים מעצבנים, הלחיצות הן בגדר לטיפות וההרגשה הכללית היא מפנקת ומפרגנת. הרעש שהמערכת עושה בזמן העברת ההילוכים הוא ממכר וגם הסובבים אתכם יתאהבו, אל תטעו, אתם לא באמצע סרט של Star Wars או משהו כזה.
היתרון משמעותי ביותר של האמור לעיל הוא כי האופניים "קופצים" קדימה בכל פעם שאתה רוצה לצאת לספרינט או מעלה את ההספק לכמה רגעים. שטעמי זה מאוד קריטי למי שמחפש לרכוש לעצמו אופניים שידעו לתת את העקיצה הזו כשהוא מחליט.
מאפיין נוסף שמאוד אהבתי במישורים הוא צבירת מהירויות יפות ורציפות בהתכנסות לתנוחה יותר אווירודינמית ועבודה במנטרת נג"ש. ה REVELATOR יודעים לשמור על מהירות והרוכב מתאמץ פחות בהשקעת אנרגיה בכדי לשמור על מהירות גבוהה.
בטיפוסים ההתרשמות הייתה סה"כ לטובה, ההרגשה הצפופה של האופניים עזרה לתנוחה שלי כשהעברתי את הידיים ל-Tops (החלק העליון של הכידון, לכיוון הסטם) והעברת האנרגיה הייתה יעילה, לא הרגשתי שאנרגיה התבזבזה או לחילופין, לא הרגשתי גמישות מיותרת. בעמידה על הפדלים הרגשתי טוב אך העובדה כי השלדה מאוד צפופה, פגעה לי קצת בהעברת המשקל קדימה בטיפוס.




 



כמקובל לאחר שמטפסים צריך גם לרדת וכאן המקום  להבהיר- האופניים האלו צריכים רוכב שיאלף אותם. בנוסף לשילוב של בסיס גלגלים צר, שלדה צפופה וקשיחות גבוהה, האופניים מעבירים לרוכב את כל תחושות הכביש, עובדה מאוד בעייתית כשמדובר בירידות טכניות ומהירות. יש כאלו שאוהבים את זה ויש כאלו שזה עלול להלחיץ אותם ולהוציא אותם משיווי משקל. אם אתם בעלי מיומנות טכנית טובה, האופניים יידעו לבחור בשבילכם את הקו הקצר ביותר בפניות, תנו להם.



 



סיכום:
נראה כי KTM העבירו גם לאופניים שלהם את העובדה כי הם מייצרים מוצרים שהם Race-Ready ודורשים מעט מאוד, או אפילו אף, שדרוגים. תסכימו איתי שמבחינת עסקה כוללת, אין ספק שיש פה דיל מעולה, החלקים הם ברמה מאוד גבוהה והאופניים מתומחרים בצורה מאוד מאוד אטרקטיבית.
לגבי איכות הרכיבה והאופניים כמכלול, מקבלים כאן חבילה מעולה של מכלולים ובעיקר אופניים שמוכנים לתקוף ולהרביץ מהרגע שמורידים אותם מהסטנד. הרכיבה על האופניים מהנה מאוד, מהירה מאוד והלוק שלהם פשוט מעולה. יחד עם זאת חשוב מאוד להזכיר כי לאופניים מאפיינים מאוד "קרביים" והם צריכים רוכב טוב עם ניסיון על מנת שיאלף אותם ויידע להוציא מהם את המקסימום.

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם