Rocky Mountain Altitude 750 MSL

Rocky Mountain Altitude 750 MSL

יבואן: רוזן ומינץ
מחיר האופניים במבחן: 19,900 ₪, 12 אחוז הנחה לחברי מועדון



 



רוקי מאונטיין היא חברת האופניים הקנדית המזוהה ביותר עם החלומות הרטובים ומוקדי העלייה לרגל של עולם האופניים, הנורט' שור ווויסלר. חברה שהשכילה לטפח ולשמר אושיות אקסטרים מקומיות וותיקות כמו כמו תומס ונדרהם, ווייד סימונס, ג'ף גולביץ' וברט טיפי, אנשים שקבעו את הסטנדרטים עליהם מושתת עולם האקסטרים באופני ההרים (ממש כמו נימי שלנו רק בקנדית, ועם בייבי פייס). על כל דגמי המותג מתנוסס בגאון עלה המייפל הקנדי, וכולם מתוכננים ונבדקים בסביבתם הטבעית עתירת השיפועים ושורשים, כן כן, גם אופני ה- XC והמרתון שלהם. האלטיטוד הם אופני שבילים אגרסיביים כפי שמגדירה אותם החברה, ושרוקי אומרים אגרסיביים הם מתכוונים לכך. דגם זה בגרסתו היקרה משמש גם את נבחרת האנדורו עתירת הכוכבים של רוקי מאונטין.


 




Highlights
● שלדת קרבון ואלומיניום "27.5, 150 מ"מ מהלך R/F
● מערכת כוון מתלים RIDE 9 המאפשרת לכייל את המתלה והגיאומטריה
● קיט חלקים מבוסס מערכת הינע ברמת SLX
● שליטה על מצבי ה- CTD של הבולם האחורי מהכידון
● אורך צינור עליון 585 מ"מ
● זווית צינור ראש 66.6-68.3 מעלות
● זווית צינור כיסא 73.6-75.3 מעלות
● אורך תומכות שרשרת 428 מ"מ
● בסיס גלגלים 1142 מ"מ
● משקל "רטוב" ­ כולל פדלים ופנימיות– 14.4 ק"ג



 

 


חלקים בולטים
דגם ה Altitude 750 MSL שבמבחן הוא השלישי מבין ארבעה דגמים, הוא מבוסס על משולש קדמי מקרבון ואחורי מאלומיניום. ההבדלים העיקריים הם שלדת אלומיניום בדגם הנמוך ועד שלדת קרבון קלה 2380 גרם בלבד לדגם בעל המפרט הגבוה, בנוסף לעוד כמה הבדלים קלים בבולמים ומערכת ההנעה. דגם זה מצויד במזלג פוקס פלואט 34 CTD, בולם אחורי פלואט CTD בעל שליטה מהכידון. מוט כיסא מתכוונן של X פיוז'ן, צמיגי מקסיסEXO  וחלקי רייספייס לרוב. ראויה לציון הבחירה המאכזבת בשתי פלטות ומעביר קדמי, פיצ'ר שלבטח יעלם בשנה הבאה עם כניסת מערכות 1x11, 1x10 חדשות. השנה רק הדגם היקר מגיע כך מהחברה.


 





 









 

טכנולוגיה
9 RIDE היא שיטת חיבור הבולם האחורי לשלדה. היא מורכבת משני תותבים אקסצנטריים ריבועיים המורכבים אחד בתוך השני המאפשרים את חיבור ומיקום הבולם האחורי בנקודות שונות. הסבר ניתן לראות כאן:




 




 
סך כל הקומבינציות מאפשרות תשע נקודות חיבור/ מיקום שונות ומכאן השם. לשינוי במיקום נקודת חיבור הבולם לשלדה יש השפעה רבה על הגיאומטריה ועל פרוגרסיביות המתלה. (זאת בניגוד להשפעת שינוי מיקום נקודת חיבור הבולם על הלינק המשפיע גם על המהלך). למרות שהשינוי נראה קטן, השפעתו גדולה בעיקר בזכות יחס המינוף של המתלה האחורי אבל לא רק.


 



לדוגמא מיקום חיבור הציר בחלקו האחורי ירים את הציר המרכזי ויקהה את זווית הראש, לעומת זאת חיבור בחלקו הקדמי ינמיך את האופניים, ייצור מהלך פרוגרסיבי יותר וכן הלאה.


 




על השביל
ככלל, בהעדר הנחיות יצרן ספציפיות, את כל הרכיבות ביצעתי עם סאג באזור 25 אחוז שקיעה. לאורך תקופת המבחן ניסיתי לבדוק את מצבי הקיצון של הטכנולוגיה ולהבין כמה באמת מורגש כל שינוי, ספויילר- השינוי אכן מורגש. הרכיבה הראשונה בוצעה במצב הניטרלי (1) בו שני הריבועים נמצאים בכוונים מנוגדים וחיבור הציר למעשה במרכז. האופניים התגלו כבעלי כושר טיפוס מרשים אפילו במצב פתוח של הבולם.




 



ההיגוי נחווה כזריז ומדויק ועקיבת השטח הייתה טובה הן בקטנות והן באימפקט של דרופים, אך בועטת מעט בשטח משובש באמת. עם שינוי לנקודת החיבור הקדמית (2), זווית הראש הופכת קרבית, גובה הציר המרכזי נופל ומתקבלים אופניים במהלך פרוגרסיבי שהצטיין מאד בשטח משובש (ע"ע המסלעות של יגור בסטרבה) , הרגישו כמו אופני אנדורו אמתיים. בהורדת הנקודה מעט מטה (3) "א-לה ונדרהם" התנהגות האופניים שוב השתנתה והמתלה הפך פרוגרסיבי מאד עם תחילת מהלך, רך ומשטח, ובעל התמודדות טובה עם אימפקטים. במקרה זה חשוב לציין כי הורגש נדנוד בפידול במצב פתוח, דבר שתוקן בקלות ע"י החלפת הבורר למצב Climb מהכידון (גאוני...).


 



בחיבור למצב האחורי (6) האופניים שינו לגמרי את אופיים והפכו לאופני שבילים יעילי דווש, אם כי גובה הציר המרכזי וזווית ההיגוי הוציאו את הכיף מהאופניים. מודה שבקונפיגורציה זאת ביליתי זמן קצר ביותר.
המעבר למצב (9) נמצא כמתאים ביותר עבורי בהיותי רוכב קל, שמחפש זוויות קרביות יותר ואוהב לנצל את המהלך של האופניים. עניין של הרגשה...




 




באופן לא אופייני לאופניים בעלי מעביר קדמי, ובהעדר מגן לתומכות השרשרת, נהניתי במיוחד מהשקט. דרופ- ששששש, מסלעה- ששששש כיף של אריות! זה לא שלא נשמעו הצלפות שרשרת, ועל כך יעידו סימני השרשרת על התומכת הפצועה בסוף המבחן, אך קשה להסביר את מידת שביעות הרצון מנחיתה שקטה מדרופ. שלא כמצופה הבולם הקדמי עבד נפלא למרות שהוא מסדרת EVOLUTION הנמוכה והמושמצת לרוב. כנראה שמישהו שמע את התלונות שלנו והחליט לפנק ב-34 מעולה. עוד נקודה ראויה לציון היא  השליטה מהכידון על מצבי הבולם האחורי. למעט העומס הלא אסטטי על הכידון, אפשרות זו גרמה לי לתהות למה לא שמים כזו ידית בכל האופניים. קודוס!



 



מוט כיסא X פיוז'ן עבד ללא תקלות אם כי התנועה שלו אינה חד משמעית ונוטה לזחול בשני הכוונים ללא משוב אמיתי על נקודת העצירה. הידית הפשוטה הייתה נוחה מאד וניתנת לכוון המיקום והזווית על הכידון כך שיהיה נוח להפעילה בקלות מבלי לפרוק את הבוהן בכל לחיצה (סראם איפה אתם?)
החלק היחיד שרשם אכזבה משמעותית באופניים הוא האוכף! על נוחות פר אקסלנס אין להתלונן, במיוחד שזה קשור לאחוריים, אך מה חשבתם לעצמכם עם הציפוי הדביק הזה?!? הכיסא מצופה בציפוי מבריק ודביק אשר מפריע להעברות משקל על האופניים ותופס את המכנס, מרגיש כמו מייפל, אבל לא עלה המייפל שלי.
 



 




לסיכום
דגם האלטיטוד של 2015 בהחלט מיישר קו עם האופניים מהשורה הראשונה בקטגוריה. גיליתי אופניים וורסטיליים מאד, הניתנים להתאמה מאד ספציפית לרוכב, עם שלדת קרבון נחשקת ורכיבים טובים. בסוף היום רציתי לרכב עליהם עוד ועוד ותכלס, זה מה שקובע.
לעומת זאת, אני סבור שהיתרון של וורסטיליות שכזו טומן בו גם חסרון. חברים יקרים ברוקי, תשעה מצבים זה הרבה מידי לחקור. הסיכוי שרוכב המצוי ימצה את החקירה הזו הוא נמוך ביותר, די שירכב על אחד המצבים הלא מתאימים לסגנונו ברכיבת מבחן והאופניים יפסלו. לטעמי 4 מצבים היו מספיקים בהחלט ומערימים פחות קשיים על הרוכב הממוצע שככל הנראה יכייל ישירות למצב הכי קרבי. בנוסף, למרות חלקן הקדמי העשוי סיבי פחמן, האופניים יחסית כבדים ומקבילים לאופני אלומיניום דומים בעלי רכיבים באותה רמה. כך שמתקבלים אופני בוטיק היקרים ב15-30% ממתחריהם המתכתיים במשקל דומה.
אבל בשורה התחתונה – Go Rocky!





 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם